Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

LitePro

LitePro

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 875
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 00:05

Welkom bij Liteϟning Rom V5.4

*Features

-Fast Gingerbread 2.3.3 ROM

*Op basis van de officiële XWJVH Firmware
*Geïntegreerde Supercurio kernel Voodoo
*Geïntegreerde ClockworkMod
*Recovery 2e to flash unsigned update.zip's
*AOSP Lockscreen
*Blue themed.
*Blue wallpapers.
*Icon set.
*Zipaligned.
*Optimised.
*Deodexed.
*Root + Busybox

*Modded Apps:

-Modded Launcher Pro.
-Modded TW Launcher
-Modded phone.apk.
-Modded settings.
-Modded Contacts.

*Tweak Apps:

-Spare Parts
-SuperUser
-SGS Tools

*en nog veel meer….

Voorbereiding:

1. Test eerst of je drie button combo werkt, zo niet ga dan NIET verder!!!
2. Zorg altijd dat je telefoon minimaal 50 tot 75% volgeladen is…het liefst 100% vol.
3. Backup je data, Gebruik een app zoals: Titanium Backup, My Backup, App Saver, SMS Back-up (om SMSjes op te slaan), enz.
4. Schakel Lagfix uit! (indien dit geactiveerd is).

Flashen van origineel/custom Froyo naar Lite'ning ROM 5.x

Mocht je nog niet op een custom Gingerbread Rom zitten dan kun je de How to Lite'ning Rom Odin volgen.

How to Lite'ning Rom Odin

Flashen vanorigineel/custom Gingerbread naar Lite'ning ROM 5.x

1 - Download de Lite'ning Rom en plaats deze op de interne sdcard

1bis - Indien je nog geen CWM recovery hebt, flash dan eerst via Odin de juiste kernel Gingerbread-GT-I9000-XWJVH-stock-kernel+hacks.tar (6.11 MB) in PDA met repartition UIT en autoreboot UIT. Haal de batterij uit je toestel en plaats hem weer terug.

2 - Zet je toestel via de 3 button combo in Recovery mode (Vol UP + Home + Power on) en selecteer de ‘wipe data/factory reset’ optie, daarna selecteer ‘Yes – delete all user data’.

3 - Selecteer nu de ‘wipe cache partition’ optie, daarna selecteer ‘Yes – Wipe Cache’.

5 - Kies nu “Install zip from sdcard”

6 - Kies vervolgens “choose zip from sdcard”

7 - Zoek nu in de lijst die je ziet naar het zip bestand wat je even hiervoor op je toestel hebt gezet.

8 - selecteer dat zip bestand en kies vervolgens op “Yes -”

9 - De Rom wordt nu geflashed. Na het flashen kom je weer terug in het recovery menu…kies nu 2x de “+++++back+++++” optie in dat menu.

10 - Kies voor “reboot system now” en je toestel start nu op met de nieuwe Lite'ning ROM.

11 - Zodra de telefoon opgestart is en je krijgt de keuze welke launcher je wilt gebruiken kies dan voor de LauncherPro.

Gefeliciteerd, je hebt nu de Lite'ning ROM geïnstalleerd.

Download

Litening_Rom_v5.4.zip (199.21 MB)

Litening_Rom_v5.3.zip (200.86 MB)

Extras

Achtergronden voor de Lite'ning Rom en Iconen van Djembebi

Shortcuts en SimiFolders instellen met LauncherPro

Div. wallpapers, speciaal voor de Lite'ning Rom

Themed Market voor Android 2.3.3

Mojito Theme voor de Lite'ning Rom 4.x

*Changelog/update

-07-05-2011
-Op basis van de officiële XWJVH Firmware
-CSC XEN
-AOSP Lockscreen
-SIP support
-No increase ringtone
-Blauw thema

-20-04-2011
-fixed de FC's van tweetdeck en sommige andere apps
-fixed the meer menu, tekst is nu leesbaar.
-added Gingerbread keyboard.
-stabieler installatie

-17-04-2011
-fixed de notificatiebalk
-fixed GPS icon

-16-04-2011
-XWJVB Firmware
-Mojito theme
-Nieuwe Voodoo kernel van supercurio
-LED fix

-03-04-2011
-AOSP Lockscreen
-Extended power menu
-Sd-card and Ram Tweak
-Hacked Camera
-Menu lay-out changed

Een Video Tutorial van Bartito… Bartito ontzettend bedankt!
http://www.youtube.com/watch?v=qZV8WUMNplU

Om jullie een idee te geven hoe de LR v4.2 met de Mojito theme draait heb ik ff een videootje gemaakt
http://www.youtube.com/watch?v=c4H0xAek9_M

Wil je me bedanken dan kun je links onderaan op debutton klikken….

Bewerkt (7 januari 2011 00:05)
LitePro

LitePro

• Berichten 875
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 00:21

*Extra informatie

# De notificatie balk in Launcher pro is verborgen om zo een mooier geheel te krijgen.
Mocht je de notificatie balk weer terug willen dan kun je dit doen via de MENU knop —> Prefereces —> Appearance Settings —> Hide notification bar.

# Voor een soepeler scroll in Launcher pro kunt je de Motorola Droid Hack activeren
MENU knop —> Prefereces —> General Settings —> Motorola Droid Hack.

# Mocht je om wat voor reden dan ook de knoppen Games, social, tools en media kwijt zijn dan kun je via de LRU de Update - for_launcher-pro flashen.

# De apps Litening Rom Updater en Litening Rom Customizer zijn nu ook te downloaden via de Market.

# Om de Off-screen animatie te activeren ga je naar –> Instellingen –> Display –> Animatie, en kies voor Alle animaties.

Bewerkt (7 januari 2011 00:21)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 7 januari 2011
  • 00:24

esther1801;77880
Hoe blij wij allemaal zullen zijn met LitePro zijn rom/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
wrijf het er maar in hoor !!!!

@ ratje nou ik denk niet dat ik daar tijd voor heb/neem , heb het te druk om te snowboarden op de hoge bergen en s'avonds te druk met zuipen in het cafe

het geeft me iig nog een reden om blij te zijn wanneer ik thuis kom/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

@litepro bedankt !!

Bewerkt (7 januari 2011 00:24)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 00:25

LitePro;77883
Ja de Rom heeft de test goed doorstaan/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Sorry

Maar ik denk dat op vankantie gaan leuker is dan een Rom proberen

ik wens je alvast veel plezier/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Waar is je download link dan, doe mij maar een no wipe versie asjee/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Bewerkt (7 januari 2011 00:25)
Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2011
  • 00:29

@ DH

Ok ok ik begrijp het! Veel plezier dan ;-)
Denk als je wat warms gaat opzoeken is
het een ander verhaal

Bewerkt (7 januari 2011 00:29)
LitePro

LitePro

• Berichten 875
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 00:35

Zabivelli;77886
Waar is je download link dan, doe mij maar een no wipe versie asjee/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Sorry dan zul je nog even moeten wachten want we zetten eerst de wipe versie online en later de no wipe
Ik ben nu wipe versie aan het uploaden

Bewerkt (7 januari 2011 00:35)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 00:41

LitePro;77892
Sorry dan zul je nog even moeten wachten want we zetten eerst de wipe versie online en later de no wipe
Ik ben nu wipe versie aan het uploaden

Is goeie, dan zijn alvast alle bugs hopelijk uit de wereld.

Bewerkt (7 januari 2011 00:41)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 07:15

Een ROM van Nederlandse bodem! En da's altijd goed hey/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Ik heb de rom mogen testen voordat hij online kwam en het is een uitstekende rom met een goede setup.
Ik ben voor iemand anders de batterij-drain aan het testen met het gebruik van een bepaald programma en vannacht via deze rom
heb ik een standby verlies gehad van 8% tegenover de nacht ervoor op Docs ROM 10%.
Buiten die app om had ik een verlies van 2% gemeten over exact 10 uren standby in Docs Rom dus ik ben erg hoopvol omtrend het verbruik bij deze rom zonder die app.
Maar dat heb ik nog niet gemeten dus kan ik nu nog even niets over vertellen.

Dit is een compleet nieuwe rom die LitePro ontwikkeld heeft en, zoals jullie wel weten, geef ik altijd het advies om wanneer je over gaat naar een nieuwe rom dit altijd via een Wipe versie te doen.
Ikzelf heb eerst getest met een no-wiper van docs rom naar deze rom en daar bleven toch wat oneffenheden achter die met de wipe versie niet zullen optreden.
Upgraden van dezelfde rom kunnen wel via een no wipe rom gedaan worden.
Maar omdat niemand nog kan upgraden van deze rom…omdat hij pas net online is…is het verstandig om eerst de wipe versie online te zetten en dan bij latere updates de no-wiper erbij te zetten.
(ik zag dat er al een v1.1 was…terwijl ik nog op V1.0 zit/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> )

Kortom,
Een prima rom om op je toestel te hebben,
LitePro is altijd heel snel om zoveel mogelijk wensen van een ieder in z'n thema's te verwerken,
dus ik denk dat we met deze rom en de verdere ontwikkeling daarvan niet anders hoeven te verwachten.

Wat screenshots/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (7 januari 2011 07:15)

Samsung Galaxy S8+

JK1980

JK1980

• Lid sinds 02 oktober 2010
  • Berichten 1645
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2011
  • 08:43

Ziet er goed uit LitePro. Ik ga m zo ook ff flashen, ben benieuwd..
AVS ik neem aan dat je market-problemen met hety flashen van de wipe-versie waren opgelost, aangezien ik er nix meer over lees.

Edit : LitePro ik mis de installatie-aanwijzingen in de eerste post. Niet voor mij, maar er zullen gegarandeerd wel weer vragen over komen.

Bewerkt (7 januari 2011 08:43)

Samsung Galaxy Note 2 N7100 Dr. Ketan 4.3
Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 Ganbarou 4.3

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 08:46

Klopt JK.

Na install van de wipe én de com.android.vending database verwijderd te hebben loopt de market als een zonnetje.
Bij Arjan liep hij overigens direkt al als een zonnetje dus de kans is groot dat je geeneens die database hoeft te verwijderen.
Je kunt het testen door even de market te starten…kijken of het goed start en werkt…vervolgens maak je via je notificatiebalk verbinding met je pc (usb koppelen).
Op de no wipe versie liep daar bij mij de market steeds fout.
Nu niet meer

Bewerkt (7 januari 2011 08:46)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren