Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 15:58

Vanwege de vele wisselende versies en de hieruit voortvloeiende problemen is deze howto tot nader bericht geen aanrader om te gebruiken.
Wanneer er meer stabiliteit is en de software goed en probleemloos werkt dan zal ik deze howto bijwerken en zorgen dat er weer probleemloos gebruik van gemaakt kan worden.
Voor nu is elk gebruik van deze howto af te raden!

VoorWoord
Inmiddels zijn we alweer een paar dagen op de hoogte van de ‘gelekte’ release van froyo 2.2.1 XXJPU en de custom roms schieten ook alweer als paddenstoelen uit de grond.

Hieronder een beschrijving/HowTo omtrend het installeren van Doc's Rom JPU v4 in combinatie met de speedmod kernel k10k.

Deze procedure gaat uit van een zogeheten ‘clean install’ wat inhoudt dat je alle apps, mailtjes, sms en eventueel niet gesyncte contacten kwijt bent en deze er dus opnieuw op moet zetten.
Voor Galaxy S gebruikers die nog met de oudere speedmodkernel zitten (ouder dan de k9a versie) kunnen deze howto ook gebruiken om het kernel probleem op te lossen alvorens ze naar de JPU van docs rom toe gaan.

Voorbereiding
* Zorg altijd dat je telefoon minimaal 50 tot 75% volgeladen is…het liefst 100% vol.
* Verzeker jezelf ervan dat je een werkende 3 button combo hebt! Als dit niet het geval is dan deze tutorial NIET uitvoeren!http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8812-howto-3-button-combo-voor-wie-deze-niet-heeft.html

De Stappen
1. Zorg dat je je lagfix, welke variant dan ook, uit/gedisabled hebt staan. Vanuit de speedmod kernel kies je disable lagfix in de advanced ulk features. Vanuit voodoo maak je een map genaamd voodooop je interne sdcard en in die map maak je een nieuwe map met de naam disable-lagfix

2. Start je toestel opnieuw op zodat de lagfix op dat moment ongedaan gemaakt wordt. Vanuit de speedmod kernel kies je ‘yes - with backup and restore’ vanuit voodoo zul je een robotstem horen die de lagfix aan het ongedaan maken is.

3. download DocRom XXJPU-v4_WIPE, Doc ADDONs XXJPU v4 en ClockWorkMod(CWM) Recovery naar je computer. rename de recovery file naar update.zip (NOT update.zip.zip).

4. Verbindt je toestel met de pc en copieer de ROM, Addon bestand en de update.zip naar je sdcard in je toestel. Zorg dat de update.zip in de root van je sdcard komt te staan. de rom en addon kun je wel in een mapje stoppen maar de update.zip wordt alleen gevonden als deze niet in een map op je sdcard zit!

5. Download nu de stock XXJPU firmware naar de computer. Password om dat bestand uit te pakken: samfirmware.com

6. Als Kies nog open staat, sluit deze dan. Sluit ook Kies in de systemtray rechtsonderin de taakbalk als Kies daar ook in staat.

7. Download Odin v1.3 als je deze nog niet hebt. OdinV1.52 is ook goed als je die al hebt.
Pak het gedownloade bestand uit en start Odin op.
Onder de PIT knop zet je de 512 pit die in de stock-rom bestand erbij zit.
Onder de PDA knop zet je het pda bestand,
Onder de PHONE knop zet je het modem bestand en
onder de CSC knop zet je het csc bestand.

8. Vink “re-partition” aan in Odin.

9. Zet nu je telefoon via de 3knoppen-combo in download modus.
(volume down + hometoets + power on)
Als je toestel in download modus staat verbindt je hem met de computer.
Als in Odin de tekst added komt te staan linksonderin en linksbovenin wordt een balkje geel dan is de connectie juist en ziet Odin je telefoon.
Druk dan op de Startknop in Odin. Je toestel wordt nu geflashed.
Dit duurt eventjes en in de tussentijd je toestel niet loskoppelen of uit en aanzetten.
Als het flashen klaar is dan wordt je toestel vanzelf opnieuw opgestart.

10. sluit ODIN af en koppel je toestel los van de pc, start daarna Odin weer opnieuw op.
Deze keer gebruik je CF-Root onder de PDAknop.Verder nergens anders iets wijzigen. Zorg dat “re-partition” is UITGEVINKTdeze keer.

11. Zet je toestel weer met de 3 knoppen in download mode en verbindt hem weer met de kabel aan de computer. flash nu de CF-root via Odin.

12. Je toestel zal weer vanzelf opstarten als deze klaar is. Wanneer je toestel weer is opgestart koppel hem dan weer los van de pc en sluit Odin af.

13. Je hebt nu de stock-JPU froyo op je toestel staan en je hebt hem geroot. We gaan nu verder met docs rom v4.

14. Je moet nu je toestel even in recovery modus zetten (volume up + home + power on) je krijgt de standaard samsung recovery te zien. We gaan nu de clockwork recovery erop zetten zodat we straks doc's kunnen flashen.
Kies in het recoveryscherm voor apply update.zip.
Je moet 2x voor apply update.zip kiezen om clockwork op te starten. Dit is even eenmalig en later niet meer van toepassing.

15. in CWM doe je een factory reset, cache wipe en dalvik wipe. dalvik wipe vindt je in advanced options.
wipen in recovery geeft niet echt feedback dat het wipen gelukt is enzo. Je ziet eigenlijk niets gebeuren. Maar er wordt wel degelijk een wipe uitgevoerd, dus ook al krijg je geen feedback op het scherm, als je die wipe gekozen hebt dan wordt hij uitgevoerd. Dus meerdere keren dezelfde wipe kiezen heeft geen zin.

16. install Doc's ROM XXJPU v4 via CWM. Kies hiervoor “Install zip from sdcard” en dan “choose zip from sdcard” optie en dan navigeer je naar de rom op je sdcard.
Installeer de rom maar doe GEEN reboot als het installeren klaar is!
Een verschil met de speedmod recovery is dat je in de recovery die je nu op je toestel hebt staan iets selekteert met de ‘back’ toets op je toestel. In de speedmod recovery selekteer je iets met de home-toets.

17. installeer Doc's Addons XXJPU v4 op exact dezelfde manier als hierboven bij stap 16 maar nu kies je voor de addon file.

18. reboot nu je toestel.

19. Het opstarten van je toestel zal deze eerste keer lang duren. Een minuut of 5 a 10 is geen uitzondering. Je toestel is de boel aan het goedzetten en als hij klaar is dan zie je vanzelf wel het scherm waar je je pincode van je simkaart op moet geven.

20. Als je toestel weer opgestart is dan ben je klaar en heb je JPU v4 van docs rom erop staan.

Update naar JPX docs v5.1
Inmiddels is de JPX 2.2.1 versie uit van docs rom
Als je op de JPU versie v4 zit zoals behandeld in deze tutorial dan kun je probleemloos overschakelen naar de JPX versie.
* Download de JPX v5.1 no-wipe versie : Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
* Addon package voor v5.1 : Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
* download de speedmod k11b 256hz CWM kernel : https://docs.google.com/uc?id=0B-3nozf-L7eQYzc1ZTQ0ODMtNTQ0Ni00MTEyLWE1MDQtYzhmOTEwZmE3MjQ0&export=download&hl=en
1- Zet alledrie deze bestanden op je interne sdcard.
2- ga naar recovery en flash docs rom v5.1 no-wipe versie
3- flash vervolgens de addon voor v5.1
4- flash direkt hierna de speedmod k11a kernel. Het is belangrijk dat je NIET reboot tussen stap 3 en stap 4!! Docs heeft nl de voodoo kernel standaard ingebouwd en zodra je gaat rebooten wordt de lagfix van voodoo geaktiveerd en dat geeft problemen.
Dus alles achter elkaar flashen en dan pas rebooten.
Als je toestel helemaal gereboot is ga dan terug naar recovery en chack of je lagfix nog aktief is en de tweaks eventueel aanstaan als je die al aan had staan van te voren.

CSC onbekend
Samsung levert met deze JPX versie geen CSC bestand mee. Hierdoor heb je na het flashen van JPX een “unknown csc” als je de gegevens opvraagt via *#1234#
Op zich is dit niet erg, je toestel draait verder gewoon normaal. Alleen wordt de csc door samsung gebruikt om regio-gebonden apps aan te bieden in de Samsung-App applicatie.
Zonder csc komen updates daarvan niet meer binnen.

Je kunt apart de csc weer op je toestel zetten als je dat zou willen…nogmaals, het is niet noodzakelijk…
Download het volgende bestand om I9000XENJP2 op je toestel te zetten.
Dat is de Nederlandse code.

JK1980 heeft deze versie opgezocht en het werkt, ook als je geen Nederlandse CSC had (zoals ikzelf die op XEE zat)
Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Dit bestand moet je uitpakken en de inhoud op je sd kaart zetten. Dan met Root Explorer kopiëren naar de system map.
Daarna rebooten.

Einde
Er is nog geen lagfix aktief en misschien wil je eerst je toestel zo even zonder lagfix proberen. Hij is sneller dan de originele 2.2 van samsung dus wellicht besluit je dat een lagfix helemaal niet meer nodig is.

De kans is groot dat je na deze HowTo je APN instellingen opnieuw moet invoeren.
Kijk in de Wiki voor een lijst met providers en hun APN instellingen :: APN lijst Nederland - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

Thema's, bootanimaties e.d. kunnen er ook allemaal weer op.
Echter zijn daar inmiddels al genoeg topics van over hoe dat te doen dat ik deze hierzo verder niet ga behandelen.
Voor een thema is het belangrijk dat je wel een goede kiest…die dus ook gemaakt is voor docs JPU versie.

Leuke Goodies die werken op deze JPU versie

Super bootanimations

|Naam Anim
|Link
|Auteur
|-
|LitePro's
|http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/9597-custom-bootanimaties.html
|LitePro
|-
|Unknown Author
|http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/9597-custom-bootanimaties.html#post60509
|unknown
|-
|Incredible Droid
|http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/9597-custom-bootanimaties.html#post60576
|LitePro
|-
|DocNinja
|http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/9597-custom-bootanimaties-7.html#post65509
|Docninja

Thema's

|Naam thema
|Link
|Auteur
|-
|Blue Skyline
| http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/10755-theme-litepro-blue-skyline-jpu-jpx.html
|LitePro
|-
|R64
|R64Theme New version 10-12-10 JPO/JPU - xda-developers
|R64
|-
|Doc's Theme V2
|Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
|DocRambone
|-
|Nexus S theme
|JPU Nexus S Edition (2010/12/15) - xda-developers
|ShaWn.cz
|-
|Gingerbread Theme
|Gingerbread Theme 1.1.3A (12/12) - for JK3, JPU based ROMs - xda-developers
|gtg465x
|-
|Dena's Theme v4
|MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
|Whiskeybro

Goodies

|Naam
|Link
|Afbeelding
|-
|Gingerbread toetsenbord
|xda-developers
|822
|-
|Black GooglesearchWidget
|xda-developers
|823

Aanvullingen hierop ? Laat het me maar weten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Tutorial-Bron van XDA: xda-developers - View Single Post - Doc Rom : JPU V4.0/JPU Slim V3.0.1 / BUJP8 v9 (14/12/2010) No. 1 ROM for SGS :)

Bewerkt (15 december 2010 15:58)

Samsung Galaxy S8+

Tricky_Ricky

Tricky_Ricky

• Lid sinds 10 november 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 16:06

Helder… dank voor deze how-to!!

Bewerkt (15 december 2010 16:06)
Severy

Severy

• Lid sinds 12 december 2010
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 16:23

Zeer heldere uitleg.. bedankt voor deze how to

Het werkt perfect.. Had de engelse versie vanaf xda gevolgt maar de snelheid viel me een beetje tegen.. mischien dat ik wat fout had gedaan ofzo.

aangezien me toestel net klaar is met flashen kan ik zo ff kijken of het nu sneller gaat.

Bewerkt (15 december 2010 16:23)
Severy

Severy

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 16:54

Heb de snelheid even getest met quadrant en ik moet zeggen dat de quadrant score uitermate teleurstellend is.

Ik had darky 5.2 en die gaf een score van 1518 ongeveer en met deze rom zit ik op 958.

Ik heb begrepen dat je de quadrant score niet zo nauw moet nemen maar ik vind dit toch wel een aardig verschil.

Enige manier om de score te verbeteren?

Bewerkt (15 december 2010 16:54)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 17:00

Severy;69553
Ik heb begrepen dat je de quadrant score niet zo nauw moet nemen maar ik vind dit toch wel een aardig verschil.

Enige manier om de score te verbeteren?

OCLF nemen van RyanZA.
Je toestel wordt er geen meter sneller van, maar het neemt wel lekker quadrant in de maling en geeft een hogere score.

btw…heb je wel een lagfix geactiveerd eigenlijk ?
een score van 900 zou je denken dat je gewoon zonder lagfix werkt.

Bewerkt (15 december 2010 17:00)

Samsung Galaxy S8+

Arjandudink

Arjandudink

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 970
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 17:02

Avs wat is het verschil tussen Darky 5.2 of Doc v4

Bewerkt (15 december 2010 17:02)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 17:05

Arjandudink;69561
Avs wat is het verschil tussen Darky 5.2 of Doc v4

lol….niet zoveel updates en een, naar mijn idee, perfect werkende JPU :p
Ik ben nog geen enkele van de genoemde problemen tegengekomen.

Bewerkt (15 december 2010 17:05)

Samsung Galaxy S8+

Severy

Severy

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 17:12

Ik heb de lagfix geactiveerd voor ik de test deed dus als het goed is moet de lagfix werken.

Ik heb wel gemerkt dat ik na een paar keer de test te hebben gedaan opeens een score van 1351 kreeg.. is al een stuk beter uiteraard maar nog steeds lager dan de vorige rom.

Waarom is de score van quadrant eigenlijk niet te vertrouwen?

Bewerkt (15 december 2010 17:12)
Severy

Severy

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 17:13

volgende probleem.. Ik heb dus alles zitten doen via wifi maar zodra ik wifi uitschakel heb ik geen internet meer.

Ik kan wel bellen enzo maar niet meer internetten.

Enig idee?

Bewerkt (15 december 2010 17:13)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 17:19

check je APN instellingen even.

Bewerkt (15 december 2010 17:19)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren