Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

jeickhoff

jeickhoff

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 8 december 2010
  • 22:03

Goedenavond allemaal.

Heb mijn galaxy nu ongeveer 2 maanden en ben eigenlijk wel heel tevreden maar nu heb ik 2 vraagjes.

Ten eerste.
Als ik de telegraaf app open die in me foon staat open en ik bekijk wat titels nieuws en ik wil hem afsluiten door terug te gaan door op me rechter touch knop te drukken dan bladert ie netjes terug tot hoofdpagina maar daarna slaat ie vaak op wit en moet ik hem afsluiten door op middelste te drukken.
Dit is niet altijd zo dus denk ik dat het niet helemaal hoort.
Hij staat dan op een wit scherm wel met inernet balk bovenin en je ziet dan wel dat sterretje bewegen maar gebeurt niks.
weet iemand wat dit kan zijn.

Vraag 2
ik had met me man een meningsverschil,ik doe er graag spelletjes op en batterij gaat dus dan erg snel leeg nu doe ik hem dan savonds als ie bijna leeg ik aan de oplader en ga vrolijk door met spelen.
mijn man zegt dat dit erg schadelijk is voor batterij en hij hierdoor slechter oplaad en ook steeds zwakker word en dus korter meegaat.
Ik denk dat het wel erg meevalt en de batterij capaciteit niet echt aantast.

Wie o wie heeft gelijk????

hoop dat iemand me kan helpen

Bewerkt (8 december 2010 22:03)
Dotten

Dotten

• Lid sinds 17 oktober 2010
  • Berichten 492
  • Reputatie 0
  • 8 december 2010
  • 22:29

Hoi, van die telegraaf weet ik niet, ik las en sloot hem altijd in 1 keer af.

Van die batterij, wat ik hier op het forum gelezen heb, is dat niet erg.
Sommige sluiten hem aan de later zodat ze het scherm feller kunnen zetten :-)
Als ik zit een boek lees op mijn tel hang ik hem ook aan de oplader.
Succes

Bewerkt (8 december 2010 22:29)
Peter86

Peter86

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 4291
  • Reputatie 0
  • 8 december 2010
  • 23:07

hier kun je alles lezen over de li-ion accu die in sgs zit zijn direct alle discusies van tafel…(en btw heel veel aparaten gebruiken de zelfde li-ion accu)

Lithium-ion-accu - Wikipedia

Bewerkt (8 december 2010 23:07)
latino

latino

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 585
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 11:49

. Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag niet helemaal ontladen worden, omdat de batterij dan onherstelbaar uit kan vallen.

Hieruit moet ik dus halen dat als je de batterij tot de volle 100% oplaad dat dan de afbraak van de batterij versnelt (die van mijn laptop is na 2 jaar al waardeloos, heeft voornamelijk aan de netvoeding gezeten)

Tijdens gebruik:
Niet geheel opladen (tot bijv. 97 %)
Niet geheel ontladen (i.v.m. diepontlaadgevaar)
Zo veel mogelijk netvoeding gebruiken

Zo veel mogelijk netvoeding gebruiken = automatisch ook laden tot de 100% wat dus de bovenste regel weer in werking zet.
So what to do?

Bewerkt (9 december 2010 11:49)
Earl_Grey

Earl_Grey

• Lid sinds 19 november 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 13:30

Alle accupacks/accu's van welke soort dan ook, hebben een beperkte levensduur. Afhankelijk van de toepassing, gebruik, kosten, maken fabrikanten een afweging. Zij kiezen voor een gulden middeweg. Een accu in een mobieltje heeft andere specs dan 1 in een laptop of heftruck of (electrische) auto.

Een mobieltje heeft een accu die ongeveer, nu vereenvoudig ik de materie een beetje, voor 50% van de levensduur van dat mobielje moet meegaan. Het heeft voor de fabrikenten geen enkele zin om de accu langer mee te laten gaan dan het toestel zelf. De 50% regel is gekozen omdat een mobieltje een beperkte toegevoegde waarde heeft aan de fabrikant. Na een aantal jaar is het toestel verouderd en zo ook de batterij. Als de batterijen na 2 jaar op zijn, heeft dat vermoedelijk geen negatief resultaat meer voor de fabrikant. Er zijn immers nieuwe toestellen op de markt en niet te vergeten, mensen verwachten ook dat een mobieltje maar een accu heeft die na verloop van tijd een stuk minder wordt.

De Li-Io accupacks van tegenwoordig, en ook andere varianten, hebben een ingebouwde controle op laadvermogen en tijd en vooral temperatuur. Een dubieuze fabrikant van accupacks zal daarop bezuinigen wat het gevolg heeft dat accupacks die over een kritische temperatuur heen gaan, zorgen voor een “runnaway reaction”. Vanaf dat punt gaat het accupack ter ziele. Koop dus gewoon een origenele vervangen. Kost iets meer maar krijgt ook geen blaren op je been/bil. Tesamen met wat electronica in je mobieltje vormt dat een complete intelligente lader.

Nu naar jouw vragen toe. Een aangesloten toestel op het lichtnet wordt opgeladen waarbij de controle komt van de ingebouwde lader (toestel en accupack). Elke fabrikant weet dat er hele volkstammen zijn die een toestel overdag gebruiken en s'nachts opladen, dus ja, je kan je mobieltje gerustig de hele nacht onder lading zetten. Dit heeft tegenwoordig geen nadelige effecten meer omdat de electronica de oplading stopt als het accupack vol is.

Het gebruiken van je mobieltje als hij is aangesloten op de lader, heeft de fabrikant ook zeker mee genomen in het ontwerp. De laad capaciteit is iets over gedimentioneerd. De lader kan meer stroom leveren dan wat het mobieltje nodig heeft en zal dus, normaliter, geen gebruik maken van het accupack.

Helaas zijn dit in theorie leuke bevindingen maar de praktijk is anders. Accupacks hebben zelden de opgegeven specs en dat geldt ook voor de laders. Bedenk dat een toestel en zeker mobieltjes, een jaar of 2 worden gebruikt en dan worden overgedragen/verkocht waarbij een “minder accupack” al snel wordt geaccepteerd.
Een continu aangesloten lader is in de praktijk af te raden. Je houdt een accupack in goede conditie door hem te gebruiken. In jouw geval adviseer ik om je toestel gewoon te gebruiken en zodra jouw toestel begint te piepen dat hij aan de lader wil, sluit je hem gewoon aan.
Na verloop van tijd krijg je een melding dat het accupack vol is, en haal hem dan van de lader af.
Zit het accupack voor minder dan 85% vol als je stopt met spelen, laat hem gerust gedurende nacht aan de lader zitten. Zit het accupack vol, of voor laat ik zeggen, meer dan 90%, laat hem dan gerust maar zonder lading slapen.

Voor je Telegraaf perikel, ik heb dat ook gehad. Je kan steeds met de “return knop” rechtsoner steeds verder terug in de bezochte pagina's. Het is een crime. Ik heb de Telgraaf als favoriet ingesteld en gebruik de snelkoppeling die je er standaard bij krijgt niet meer.
Je kan ook de apps “taakbeheer” gebruiken het internet af te sluiten.
Lang verhaal

Bewerkt (9 december 2010 13:30)
jeickhoff

jeickhoff

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 13:48

hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Bewerkt (9 december 2010 13:48)
latino

latino

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 585
  • Reputatie 0
  • 10 december 2010
  • 11:02

Kortom, overdag gebruiken en 's nachts aan de lader is the way to go?

Bewerkt (10 december 2010 11:02)
okijoki

okijoki

• Lid sinds 17 september 2010
  • Berichten 114
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2011
  • 14:16

Ik zou het andersom proberen…/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

latino;67364
Kortom, overdag gebruiken en 's nachts aan de lader is the way to go?

Bewerkt (21 februari 2011 14:16)
slitther

slitther

• Lid sinds 20 februari 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2011
  • 15:33

telegraaf app loopt soms vast

de telegraaf app op mijn sgs loopt vaak vast ben ik achter gekomen per toeval ook de file app.als ik op de terug toets druk of af wil sluiten wil word het beeld wit kan dan alleen nog op de linkse toets drukken voor instellingen van pagina,s maar dat reageert ook niet dan.ik moet dan de tel op nieuw opstarten.ik heb al een keer alles eraf gegooit en weer opnieuw geflasht maar het probleem is er weer.zou dit aan die app kunnen liggen in de firmware?2.2.1 in js3 en in js5 deed hij het zo

Bewerkt (21 februari 2011 15:33)
slitther

slitther

• Lid sinds 20 februari 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2011
  • 15:35

ben net terug gegaan naar 2.2 doet het zelfde alleen nou krijg ik de melding van dat browser onverwachts stopt(forced close) dus zit wel degelijk een bug in de app ofzo

Bewerkt (21 februari 2011 15:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren