Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 10:16

Op zich heb ik helemaal geen problemen met de massa-opslag onder 2.2, maar door bovenstaande zin twijfel ik of ik telkens wel goed afsluit. Ik snap de zin namelijk niet :eek:

Weet iemand wat hier bedoeld wordt?

Bewerkt (2 december 2010 10:16)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2186
  • Reputatie 250
  • 2 december 2010
  • 11:25

Bloesum;64627
Op zich heb ik helemaal geen problemen met de massa-opslag onder 2.2, maar door bovenstaande zin twijfel ik of ik telkens wel goed afsluit. Ik snap de zin namelijk niet :eek:

Weet iemand wat hier bedoeld wordt?

Ja, als je een harddisk of SD kaart op een computer via usb aansluit, ontstaat er een gegevens uitwisseling tussen die harde schijf/SD kaart. Bij een Macintosh zie je op de desktop die schijf of kaart staan en als je die open maakt, dan kun je de gegevens op die schijf/kaart lezen. Dat komt door die uitwisseling tussen computer en schijf/kaart. Bij een PC moet je eerst de ‘mijn computer’ openmaken en daar zie je dan hetzelfde als bij de Mac, alleen in dit geval niet op de desktop. Verbreek je nu de usb-verbinding tussen schijf/SD dan verbreek je ook de continue gegevens uitwisseling tussen de computer en wat aangesloten is via de usb en dan kan het gebeuren dat je daardoor de schijf/SD onherstelbaar beschadigt. Vandaar dat zowel Mac als PC een manier hebben om aangesloten apparatuur via usb veilig los te koppelen.
De SGS heeft sowieso een interne SD en bij de meeste mensen ook nog een externe SD. Bij massa-opslag worden deze SD-kaarten zichtbaar op het scherm bij de Mac en zijn zichtbaar onder ‘Mijn computer’ bij een PC. Je kunt dan gegeven van de computer of van de SD onderling (niet alles overigens) uitwisselen, zoals bijvoorbeeld foto's muziek en sommige apps.
Ook hier vindt dus een continue uitwisseling tussen de computer en SD kaarten plaats en daarmom mag je de usb kabel niet los maken voordat je de SD-kaartjes veilig hebt verwijderd (Bij PC staat rechtsonder een ikoontje usb apparatuur veilig verwijderen en uiteraard dan ‘ja’ zeggen).

Makker

Bewerkt (2 december 2010 11:25)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Bloesum

Bloesum

• Lid sinds 10 augustus 2010
  • Berichten 342
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 12:00

Dus ‘Haal SD-kaart uit computer’ betekent gewoon onder Windows ‘Veilig verwijderen’ vanuit de statusbalk? Maar wat betekent dan ‘uitschakelen’ in het scherm met het oranje Android poppetje? Wat is dan de volgorde van al de stappen met ontkoppelen?

Het valt me trouwens wel op dat onder 2.2 mijn debug mode voortdurend in wordt geschakeld. Zou dat te maken kunnen hebben met mijn ‘verkeerde’ werkwijze?

Bewerkt (2 december 2010 12:00)
Developer58

Developer58

• Lid sinds 21 oktober 2010
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 13:54

Bloesum;64661
Dus ‘Haal SD-kaart uit computer’ betekent gewoon onder Windows ‘Veilig verwijderen’ vanuit de statusbalk? Maar wat betekent dan ‘uitschakelen’ in het scherm met het oranje Android poppetje? Wat is dan de volgorde van al de stappen met ontkoppelen?

Het valt me trouwens wel op dat onder 2.2 mijn debug mode voortdurend in wordt geschakeld. Zou dat te maken kunnen hebben met mijn ‘verkeerde’ werkwijze?

Die ontkoppelinstructie van Android slaat nergens op. Als je gewoon klikt op je Android is alles safe.

Bewerkt (2 december 2010 13:54)
galaxyuser

galaxyuser

• Lid sinds 13 augustus 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 2 september 2011
  • 15:53

ik zit met een zelfde soort probleem , het lijkt als of er een bepaalde volgorde wordt gevraagd
eerst staat de volgende tekst op mijn galaxy s
:ontkoppel de usb host voordat u de USB opslag uitschakeld
selecteer uitschakelen om de USB opslag uit te zetten.

en daaronder nog een klik venster met de tekst :
verbreek verbinding tussen opslag en pc

zoals ik het doe is het volgende : eerst de galaxy s veilig verwijderen via het hardware veilig verwijderen icoon in de taakbalk van windows.
na de melding “u kunt hardware veilig verwijderen” klik ik op de galaxy op de tekst“” verbreek verbinding tussen opslag en pc"

daarna koppel ik de telefoon af.
nu heb ik alleen steeds het probleem dat daarna al mijn eigen beltonen niet meer zijn ingesteld , en weer terug op een default toon zijn ingesteld.
de eigen beltonen staan op de externe sd card , dus denk ik dat dat komt doordat ik de card aan de pc heb gehad , en misschien fout heb afgekoppeld,
is misschien de volgorde van afsluiten toch niet goed .

Bewerkt (2 september 2011 15:53)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren