Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 15 juli 2013
  • 13:21

Enige tijd geleden hebben enkele developers en testers de handen in een geslagen om een team te vormen speciaal voor de Samsung Galaxy S Plus.
Na veel testen en compilen is hier dan de AriesVE Dev-Con CyanogeMod 10.1 ROM. Deze ROM draait zeer stabiel, is erg smooth en word regelmatig geupdate! XDA link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=43611704#post43611704

Note: IK NOCH ANDROID WORLD ZIJN AANSPRAKELIJK VOOR PROBLEMEN MET JE TOESTEL. DEZE ROM FLASH JE GEHEEL OP EIGEN RISICO!
Note 2: Er zijn meldingen van de EMMC brick bug. Heb jij last van deze bug lees dan AUB de FAQ in de XDA thread alvorens te gaan flashen!!

DE ROM
CyanogenMod 10.1 is oorspronkelijk gemaakt door Arco68 (bekend van de Samsung Galaxy Wonder) deze developer heeft zijn plekje bij de Galaxy Wonder verlaten en is vertrokken naar de Samsung Galaxy S4 mini. De ADC ROM is gebasseerd op zijn sources met configuratie en modificaties van Ivendor.

Wat werkt:
- Audio
- Receiving and making calls (and data)
- GPS
- Compass
- Proximity sensor
- Wifi
- Bluetooth
- USB mass storage
- HW accelerated gui
- HW accelerated video
- Camera
- BLNv9
- USB/Wifi tethering
- VSync
- USB OTG (Only FAT32 support)
- Phantom key presses filtering

Bekende bugs:
- Some graphical glitches in Panorama preview

Screens:

Downloads:
20130707 (Release 5) (DL from Dev-Host)
MD5SUM: fed9f1a9c06075f47477f0203d444664

ROM:
Rom built with Google GCC 4.6 toolchain
Rom sources synched with CyanogenMod Team sources
AriesParts: Russian translation (thanks to Shram32)

KERNEL: (DL from Dev-Host)
Kernel 3.4.54
Sources synched with cm-10.1 repos of Arco68
Built with Google GCC 4.6 toolchain
msm: msm_fb: remove mmio access through mmap (credits to Manoj Rao, thanks to Arco68)
cfq-iosched: Fix null pointer dereference (credits to Sujit Reddy Thumma)
block: urgent: Fix dispatching of URGENT mechanism (credits to Tatyana Brokhman)
block: Remove “requeuing urgent req” error messages (credits to Tatyana Brokhman)
block: row: change hrtimer_cancel to hrtimer_try_to_cancel (credits to Tatyana Brokhman)
block: Add URGENT request notification support to CFQ scheduler (credits to Tatyana Brokhman)
staging: android: timed_gpio: Fix unreg order (credits to Olav Haugan)
msm: cpufreq: Only apply driver limits for scaling_min/max_freq writes (credits to Deepak Katragadda)

20130725 DevCon-Gapps Pack (Release 5) (DL from Dev-Host)
MD5SUM: 7509e40ad57d8f3ef696f574e6fc131b

Package for Release 5
Update: Google Playstore 4.2.9
Update: Hangouts 1.1

NOTE: Remember to wipe Cache and Dalvik cache from recovery after gapps flash!!

Oude versies kun je terug vinden op XDA!

Installatie:

Deel 1; Installatie van clockworkmod recovery
Deze recovery is uitermate belangrijk, voor de installatie van CustomRoms, deze recovery kan overweg met zowat alle CustomRoms die er gemaakt zijn en kan deze, vaak, probleemloos voor je installeren.

Wat moet je doen:
Download: CWM5504-CM9-recovery.zip]CWM5504-CM9-recovery.zip (er zijn nieuwe versies van ClockWorkMod echter deze hebben een strontirritante bug: Via de 3 Button Combo; vallen de recoveries uit na enkele minuten (tijdens backup/restore/flashen. Wil je de nieuwe wel gebruiken dan moet je via ROM in recovery booten of via de 3 button combo en dan naar Advanced > Reboot recovery gaan. Zo blijft je recovery werken)
Zet deze op de Interne SD kaart van je telefoon (deze is 5 GB groot)
Zet je telefoon uit en weer aan in recovery door Volume up + Power in te drukken
Zodra je een Androidpoppetje uit een doos ziet springen druk je op de menuknop
Scrol met je volume knop naar Apply update from zip
Scrol dan naar CWM5504-CM9-recovery.zip en druk op de Home Knop
Scrol naar Yes apply CWM5504-CM9-recovery.zip en druk op de Home Knop
Reboot je telefoon

Let op: Soms word eenmaal drukken op de Home Knop gezien als 2x drukken. Let hierop!
Zodra deze is geïnstalleerd kan je aan de slag.

Deel 1.1; De NandroidBackup
Nu gaan we een complete backup maken van je telefoon. Dit is de zogenaamde NandroidBackup. Deze bestaat uit alles van je telefoon; je applicaties, smsjes, belgeschiedenis echt alles. Met de Nandoidbackup kan je je telefoon herstellen naar een eerder tijdstip waar je telefoon functioneerde zoals jij wilde.
Dit doe je op de volgende manier:

Reboot in recovery (volume up + power)
Scrol met de volume knop naar “Mounts&Storage”
Scrol naar “Mount /system” en druk op de Home Knop
Druk op de Return Knop
Scrol naar “backup&Restore”
Scrol naar “backup” of “backup to External SD”
Druk bij een van de twee op de Home knop
Je backup word gemaakt
Kopieer deze naar je computer maar laat deze ook op je telefoon staan (dit vanwege de MD5 CheckSum)

Deel 2:
Download de laatste versie van Cyanogenmod 10.1
Zet deze op je Interne SD card ( die van 5gb)
Download Gapps (zie Downloads hieronder)
Ook deze moet je op je Interne SD card zetten
Zet je telefoon uit en weer aan in recovery (volume up + power)
Scrol naar Wipe data/factory reset druk op de Home Knop en scrol naar YES
Scrol naar Wipe Cache en druk op de Home Knop
Scrol naar “Apply Update from zip” druk op de Home Knop
Kies dan “Choose Zip from internal storage”
Scrol naar xxx.zip en druk op de Home Knop
Scrol naar Yes Apply cm-10-xxxx-ivendor-ariesve-xxx.zip en druk op de Home Knop
Scrol dan weer naar “Apply update from zip” en “Choose zip from internal storage”
Scrol naar gapps.zip en druk op de Home Knop
Scrol naar Yes “Apply gapps.zip”
Wacht even en kies dan “Reboot System Now”
Nu reboot je telefoon, dit kan lang duren (5/10minuten) maak je geen zorgen

Vraag en antwoord:
- Wat is het verschil tussen CM 10 en Cm 10.1?
> CyanogenMod 10 = Android Jelly Bean 4.1.x en CyanogenMod 10.1 = Android Jelly Bean 4.2.x

- Wat is de EMMC brick bug?
> Dit is een bekende bug van samsung een soort gelijk probleem vond ook plaats met de S2 en de S3
Tijdens een factory reset word je SDcard gewist. Door een bug in de firmware van de Sdcard en een kernel fout werd de SDcard ontoegankelijk gemaakt. Dit kon niet ongedaan worden gemaakt en je was/bent dan genoodzaakt je toestel op te sturen ter reparatie

- Waarom zijn de Gapps zo groot?
> Dit zijn de oorspronkelijke Google Apps, hierin zit alles van Google wat apart van de ROM geflasht dient te worden

- Draai jij deze ROM en hoe is deze?
> Nee en ga ik deze ook niet testen. De ROM draait overigens prima. Er zijn enkele kernels voor deze ROM gemaakt met iets meer functies

HAVE FUN GUYS!

Bewerkt (25 juli 2013 19:19)
SniFManS

SniFManS

• Lid sinds 14 december 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2013
  • 21:49

Heb deze geïnstalleerd op een samsung Galaxy s plus en draait zalig . Alles werkt stabiel, enige min punt is dat de batterij snel afgaat .

Als tweede toestel een ace 2 toestel draaid hij ook echter 1 groot probleem!
Hier kan ik nier meer bellen of gebeld worden. Bij het opstarten vraagt hij naar de pincode en gaat nadien verder. Echter geen ontvangst van de provider. Heb alles al op nieuw geflascht maar geen succes. Iemand een idee hoe ik het toch terug in gebruik kan stellen ? Op draait de software lekker. Op dit toestel draait uiteraard de versie voor de ace 2.

Bewerkt (21 juli 2013 08:42)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 25 juli 2013
  • 19:20

Release 5 is uit.

Ik ben benieuwd hoe lang dit team blijft werken. Van mening ben ik dat zij alleen maar syncen met de repo van Arco (Galaxy W developer) en aangezien hij gestopt is met development voor de Galaxy W (volgens zijn ROM releases = EOL (> End of Line))

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2013
  • 16:49

Maar ergens gaat er toch iets fout……welke rom ik installeer……..ik wordt er gek van

Foppe

Foppe

• Lid sinds 13 oktober 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 december 2013
  • 22:32

Bedankt voor de handleiding!

Ook al kan ik engels lezen en begrijpen wanneer ik met iets bezig ben wat nieuw voor me is dan is het in Nederlands net ff iets makkelijker.
Bovenstaande handleiding heb ik gebruikt bij het installeren van CyanogenMod 11.0 by ADC-Team - Alpha 3 - Kernel 3.4.x.
Booten in recovery mode (2 knoppen methode), 20130929 TWRP v2.6.3.0 Touch Version FOR NORMAL DEVICES installeren, rebooten, dan komt er een prachtig menu en heb ik de CM 11 geïnstalleerd, daarna wist ik niet wat ik moest doen. Het is een uitgebreid menu en ik vrees de consequenties voor het drukken op een knopje. Ik heb gekozen voor installeren van gapps-jb.
Misschien had ik beter voor “Wipe data and cache Dalvik nog iets” kunnen kiezen en daarna gapps-jb installeren.
Want toen ik de telefoon ging rebooten bleef hij opstarten, steeds opnieuw. Op een mooi moment heb ik de telefoon weer op laten starten in recovery mode en toen alsnog ‘wipe data & cache’ gedaan, toen weer gapps-jb geinstalleerd. Reboot en dat verliep goed.
De belangrijkste functies doen het. Wat zaken ingesteld en nu maar experimenteren of de rest ook naar behoren werkt.
Mijn zoon krijgt nu mijn Galaxy S Plus met Kitkat! Wie had dat kunnen denken.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren