Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

jeroenvr

jeroenvr

• Lid sinds 13 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2013
  • 10:57

Hallo

Vervelend probleem: zonder gevallen te zijn of zo, laadt mijn batterij niet meer op, niet via de gewone lader en niet via USB-kabel aan pc. Smartphone is niet gevallen, geen contact met water, niets.. Gewoon, zonder reden vaan de ene dag op de andere.

Heb smartphone nog maar anderhalf jaar, wel vroeg om al met kapotte batterij te zitten, nee? Of een intern contact dat niet meer goed zit?

Iemand een remedie?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groeten

kdrkdr

kdrkdr

• Lid sinds 22 juli 2012
  • Berichten 48
  • Reputatie 30
  • 18 juni 2013
  • 13:35

Zie je het laad symbool (bliksem) als je de lader aansluit?

Zo niet, dan is er waarschijnlijk geen contact tussen de lader en de telefoon. Kan een kapotte kabel zijn of een vuile usb connector, of interne draadbreuk.

Zie je wel het symbool en laadt de batterij niet op, dan is ws de batterij overleden. Je kan dan nog proberen om de contacten van de batterij schoon te makeen.

Samsung S+, CyanogenMod 11.0 (kitkat).
Asus MeMo ME301T OmniRom
OnePlus One

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 18 juni 2013
  • 14:41

Bij een maat van mij is al 2 keer de USB connector vervangen. De eerste keer onder garantie en de tweede keer heeft ie hem zelf vervangen. Precies dezelfde sympthomen als jij beschrijft. Zwak punt.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

jeroenvr

jeroenvr

• Lid sinds 13 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 19 juni 2013
  • 20:05

Bedankt voor jullie reactie.

De bliksem is niet te zien, het is dus inderdaad een slecht contact ergens binnenin. Af en toe lukt het echter wel om op te laden, vreemd. Ook vreemd is dat de batterij indien in de lader, toch op 1% blijft staan, en hij niet uitvalt, ook al is van opladen geen sprake. (bij 1% kan je wel sommige dingen niet doen)

Heb al contact opgenomen met de verkoper (pdashop, reageren snel), zij vragen om hem op te sturen, maar zeggen er ook bij, dat ik alles best opsla op computer, omdat kans groot is dat ze de smartphone formatteren. Probleem is dat opslaan op pc niet evident is. De app ‘kies air’ (waarbij je op zelfde wifi moet zitten als pc) vind ik niet handig, gaat traag, valt uit, en heb de indruk dat ik enkel foto's en muziek van smartphone kan downloaden. Maar sms'en en adresboek bijvoorbeeld niet.

Het makkelijkste zou een gewone usb-kabel moeten zijn waar ik dan gewoon de mapjes overzet op computer, maar als ik usb-kabel aansluit, kreeg ik de melding ‘onbekend usb-apparaat’ en gebeurt er voor de rest niets. Weten jullie eventueel welk programma ik daar voor zou moeten installeren? (mss handiger als ik deze vraag als apart topic lanceer)

granitk7

granitk7

• Lid sinds 19 januari 2013
  • Berichten 45
  • Reputatie 10
  • 19 juni 2013
  • 21:20

je kan ook met de app file explorer je bestanden op je externe sd card zetten

sabrina13112

sabrina13112

• Lid sinds 25 juni 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2014
  • 17:46

Ik heb dit probleem ook met mn tablet, ik heb helemaal niets verkeerd gedaan ofzo en heb hem pas een paar dagen, als ik hem in de lader doe, krij je wel dat stroomteken maar staat er een rood kruis door heen. HELP

jonagodd

jonagodd

• Lid sinds 23 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2014
  • 20:23

Ik heb ook zo'n probleem met mijn Galaxy S4. Plots, totaal uit het niets, laad de batterij niet meer op, het percentage verminderd zelf! De bliksemschicht in het batterijlogo'tje toont aan dat hij oplaad en het rode lichtje boven het scherm brandt ook.
Toen ik de batterij eruit haalde stond er 10% resterend, nadat ik de sim kaart en sd kaart eruit haalde en het toestel weer aanstak stond er plots 2% batterij resterend. Kan dit zijn dat de batterij kapot is? please help zo vlug mogelijk zodat ik zo snel mogelijk weet wat ik met het toestel/batterij moet doen.

jonagodd

jonagodd

• Lid sinds 23 oktober 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2014
  • 20:25

jonagodd
Ik heb ook zo'n probleem met mijn Galaxy S4. Plots, totaal uit het niets, laad de batterij niet meer op, het percentage verminderd zelf! De bliksemschicht in het batterijlogo'tje toont aan dat hij oplaad en het rode lichtje boven het scherm brandt ook.
Toen ik de batterij eruit haalde stond er 10% resterend, nadat ik de sim kaart en sd kaart eruit haalde en het toestel weer aanstak stond er plots 2% batterij resterend. Kan dit zijn dat de batterij kapot is? please help zo vlug mogelijk zodat ik zo snel mogelijk weet wat ik met het toestel/batterij moet doen.
net na het typen van dit bericht kijk ik naar het toestel en staat er bij het batterijpercentage 12% en het stijgt nog, echt vreemd.

I.Gomezz

I.Gomezz

• Lid sinds 30 oktober 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2015
  • 21:55

Hoi,
ik heb zo'n zelfde soort probleem met mijn samsung galaxy trend plus, ik ben er achter gekomen dat je soms even heen en weer moet bewegen met de oplader zelf. Soms als ik mijn oplader omhoog buig laad hij op.
Ook doet hij het bij sommige opladers wel en bij andere niet.
Veel succes met je telefoon.
Met Vriendelijke Groet.

I.Gomezz

I.Gomezz

• Lid sinds 30 oktober 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2015
  • 21:55

Hoi,
ik heb zo'n zelfde soort probleem met mijn samsung galaxy trend plus, ik ben er achter gekomen dat je soms even heen en weer moet bewegen met de oplader zelf. Soms als ik mijn oplader omhoog buig laad hij op.
Ook doet hij het bij sommige opladers wel en bij andere niet.
Veel succes met je telefoon.
Met Vriendelijke Groet.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren