Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

TaranQ

TaranQ

• Lid sinds 23 juli 2011
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 22:57

Sinds een aantal weken heb ik last van dat mensen beweren mij niet te kunnen bereiken (bellen) of wat steeds regelmatiger voorkomt is dat mensen smsen sturen (en de verzender krijgt te zien dat de sms afgeleverd is) terwijl ik ze niet ontvang. Ook niet later, gewoon helemaal niet ???
Nooit met geen enkele telefoon last van gehad. Heb nu Slimbean ROM erop staan met broodkernel v1.5 maar in het begin is het me niet opgevallen. Vraag me nu dus af of het aan de ROM/kernel kan liggen?? Dacht altijd dat telefoneren en smsen core functionaliteit is die ALTIJD werkt no matter what.
Iemand een idee ??

Bewerkt (24 april 2013 16:08)
elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 07:07

Dat kan heel goed kernel gerelateerd zijn. Im heb zelf CM10 op mijn telefoon gezet en wat verschillende kernels geprobeerd met verrassende resultaten. Beeldschermen die blokkeren op het moment dat de telefoon overging, telefoons die niet overgaan maar later meldden dat er een gemiste oproep was, helemaal geen meldingen van oproepen.
Die kernels worden helemaal ongetest op het internet gegooid. Ben maar weer terug naar de stoch kernel bij CM10. Dat is op dit moment voor mij de minst rotte combinatie totdat ik een nieuwe telefoon ga kopen.

TaranQ

TaranQ

• Lid sinds 23 juli 2011
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 13:43

Thx, heb AOSP 4.0.4 van broodplank eens erop gezet eens een tijdje kijken of het dan niet meer voorkomt ….

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 10 januari 2013
  • 18:42

Hmm een raar iets. Ik heb dit ook met de stock android hierbij verstuurde ik een sms die dan vervolgens niet aankwam. Er stond dan mislukt in het venster.
Wel raar, het probleem kan liggen aan de RIL die word gebruikt in de ROM maar dit zit echt diep (geloof ik) in android gestopt.

TaranQ

TaranQ

• Lid sinds 23 juli 2011
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2013
  • 19:26

Het gekke is dat de tegenpartij wel te zien krijgt dat het bericht verzonden is! Dus geen mislukt melding of rood driehoekje.
Wat mij ook opvalt is dat zowel bij Slimbean als bij Broodplank's AOSP 4.0.4 het vrij lang duurt voordat de (stock) sms app aangeeft dat een sms verstuurd is. Zelfs bij korte berichten van 2-3 woorden duurt het 2 a 3 seconden voordat hij aangeeft dat bericht weg is. Kan me herinneren dat dat veel sneller ging ??

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren