Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Beatz

Beatz

• Lid sinds 04 december 2012
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 28 december 2012
  • 01:22

Beste,

Ik ben bezig om te proberen deze telefoon te updaten. Deze loopt veel vast en er zit nu 2.3.5 op.
Nu heb ik vanalles geprobeert maar het is net of er niets gebeurt. Nieuwe update via multi odin 4.4.3 geprobeert en I9001XXKQE_ATOKP3_Austria_Android_2.3.6 en I9001XXKQE_I9001XENKP2_XEN en Feamod recovery geprobeert erop te krijgen maar niets werkt. Elke keer als ik de phone opnieuw opstart zie ik 2.3.5 staan.
Ook is het zo dat de telefoon vanaf factory start. Dus ik krijg telkens de vraag welk land en geen sim kaart etc etc. en dit doet deze elke keer als je de telefoon uit en aanzet.
Ook werkt de recovery niet. Ik probeer de button combinaties en er gebeurt niets behalve de download mode. Oh en de ramdump mode?

Wat mis ik? Wat zie ik over het hoofd en alles kan er af geen backups nodig.

Grtz,

Beatz

Bewerkt (24 april 2013 16:04)
Zoomy

Zoomy

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 28 december 2012
  • 15:10

Vol up + Home + Pwr kan idd ramdump mode opleveren ipv recovery…maar niet wanhopen, recovery is er nog gewoon hoor…de button combo is gewoon iets anders dan je gewend bent:

How to get recovery mode on Samsung Galaxy S Plus i9001

Maar eh…waarom moeilijk een Austria 2.3.6 ROM flashen?…Op SamMobile staat gewoon de laatste officiële NL XEN 2.3.6 ROM van mei 2012 heur…!

http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9001&pcode=XEN&os=1&type=1#firmware

Bewerkt (24 april 2013 16:04)
Beatz

Beatz

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 28 december 2012
  • 16:23

Ik heb dat ook geprobeerd en er gebeurd niets. Hij schiet in download mode of ramdump mode. Verder helemaal niet. Tis echt alsof er geen recovery meer op staat. Ook heb ik dat programmaatje gedownload dat via cmd de telefoon restart om in recovery te komen en dan gebeurt er ook niets.

Grtz,

Beatz

Bewerkt (24 april 2013 16:05)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 28 december 2012
  • 16:36

Flash via odin Broodrom RC5 en daarna stock.
Geloof me dit werkt, ik heb mijn telefoon al enkele keren gered met dit trucje

Beatz

Beatz

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 28 december 2012
  • 17:38

Ook dit gedaan. De Xen rom eroverheen…niets…nu zegt ie MMC Boot: MBR read failed! Wel is het zo dat na het flashen een recovery menu zou moeten komen. Dit komt niet. Ook kijk ik dan bij “over het toestel” staat er 2.3.5…*zucht* Maar bedankt MrJraider.

Edit:
Wat op dit moment werkt:
Opstarten doet deze alleen krijg je dus dat je het opnieuw moet instellen.
Op het moment dat wifi wordt ingeschakeld dan begint deze ineens langzaam te lopen en loopt deze uiteindelijk vast.
Hij gaat alleen in download mode en geen recovery.
PC ziet wel dat de telefoon aangesloten is maar niet de partities.

Tot zo ver….

Edit 2:
Wifi werkt als je heeeeel lang wacht en dan loopt de telefoon door.
Verder merk je dat deze ontzettend langzaam is.
Recovery doet het niet. Heb ook recovery reboot gedaan via pc doet ook niets.
De pc ziet het nu wel. Kan ook door de bestanden heen en geen problemen mee.

Tot zo ver…

Edit 3:

Goed ik kom echt niet in de recovery van de telefoon. Is er iets wat ik kan doen/installeren waardoor dit wel werkt?

Dandyroi

Dandyroi

• Lid sinds 14 oktober 2011
  • Berichten 187
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 15:15

Wacht met het loslaten van de volumeknop OMHOOG + POWER tot 2 á 3 seconden nadat het Samsung logo in beeld is gekomen. Dan moet het lukken

Bewerkt (24 april 2013 16:07)
Beatz

Beatz

• Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2013
  • 22:12

Dandyroi;371896
Wacht met het loslaten van de volumeknop OMHOOG + POWER tot 2 á 3 seconden nadat het Samsung logo in beeld is gekomen. Dan moet het lukken

Ok klein stuk van leven na nog een kernel te hebben geprobeerd doet de recovery het ineens nadat ik semaphore 2.7.4 erop heb gezet. Nu kan ik ook zien of hij mount of niet. Nu kan ik niets mounten. Dus mijn intern doet het niet?
Maar goed iig iets van leven

Bewerkt (24 april 2013 16:07)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 29 januari 2013
  • 22:46

[QUOTE=Beatz;372430]Ok klein stuk van leven na nog een kernel te hebben geprobeerd doet de recovery het ineens nadat ik semaphore 2.7.4 erop heb gezet. Nu kan ik ook zien of hij mount of niet. Nu kan ik niets mounten. Dus mijn intern doet het niet? Maar goed iig iets van leven :)[/QUOTE] Semaphore is voor de gewone s.. Beetje late reactie. We regelen het wel :-)

Bewerkt (21 mei 2013 13:36)
Mrjraider

Mrjraider

• Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 30 januari 2013
  • 09:23

Ik heb na aanleiding van ons mail gesprek gisteravond. Even nagedacht. Je verteld dat de telefoon niks onthoud. Dit kan komen door een defecte geheugenchip of door wellicht verkeert geformatteerd. Bij dat laaste zijn de gegevens wel aanwezig maar niet aanspreekbaar. Ik stel voor dat je je telefoon voorziet van de laatste versie van CWM en dan de volgende wipes uitvoerd. Het liefst 2 maal: System Data Cache Dalvik Cache SDcard (= je interne SD) EMMC (=externe SD) Vervolgens flash je een ROM (het liefst Stock ROM) waarna je weer CWM installeerd en de wipes nogmaals uitvoert. Dit in de hoop dat alle partities goed geformatteerd zijn en alle resten van je vorige ROMs en foute kernels (semaphore is NIET voor de S Plus maar voor de S) zijn verwijderd en dat je weer met een schone lei kan beginnen

Bewerkt (21 mei 2013 13:36)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren