Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

SamsungGS+

SamsungGS+

• Lid sinds 02 september 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 16:48

Zoals velen heb ook ik problemen met mijn toestel nadat ik via Kies de firmware had geüpdate naar 2.3.6
De problemen zijn:
- de telefoon begint regelmatig te piepen alsof de lader aan de telefoon wordt aangesloten;
- als de telefoon niet aan de lader ligt, geeft de batterij-indicator bovenin het beeld aan dat de
telefoon wordt opgeladen (oplopend groen batterij-symbool);
- als de telefoon aan de lader gelegd wordt, klinkt de toon die ik voorheen hoorde bij het aansluiten
van de lader niet meer;
- telefoon valt regelmatig helemaal uit;
- bij opnieuw opstarten krijg ik de volgende melding in het scherm “MTP-toepassing wordt opnieuw
gestart om SD-kaart…..” de rest van de tekst is niet te lezen. Onder deze tekst staan 2 keuzes: OK
en ANNULEREN. Als ik op annuleren klik, krijg ik op de telefoon een scherm waarop geen app’s staan,
dus een leeg scherm. Als ik op OK klik, krijg ik het scherm te zien dat voorheen alleen zichtbaar was
als de telefoon op de computer op het programma Kies was aangesloten (USB-stekker met daaronder
5 beurtelings oplichtende rondjes). Daaronder staat de tekst “Verbonden. Druk op Start-toets om
Samsung Kies te sluiten”. De telefoon krijft dan dus ergens het idee dat hij is aangesloten op de
computer en dat er een USB-kabel is aangesloten.

Heb mijn toestel al gereset (harde reset), maar dat heeft niets geholpen. Er is volgens mij maar 1 oplossing en dat is het toestel terugzetten naar de oude firmware. Helaas weet ik zeker niet welke dit was, maar ik vermoed 2.3.5

Wie weet zeker wat de voorloper was was 2.3.6 en waar kan ik die voorloper vinden? Op de site van Samsung wordt hij in ieder geval niet meer aangeboden….

Bewerkt (24 april 2013 16:00)
elbo

elbo

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 11 december 2012
  • 19:20

Je kan op samfirmware.com zoeken naar alle firmwares die samsung heeft uitgebacht. De versie voor de verziekte 2.3.6 kan ook best android 2.3.6 zijn, dus dat maakt het wat lastiger.

Je kan ook kijken of je er een custom rom op wilt zetten. Zelfs de meest instabiele android 4.1 versies (allemaal op cm10 gebaseerd) nog nog beter dan wat samsung er voor potje van maakt.

Op die manier heb je helemaal niet meer met Kies te maken of andere bloatware die samsung mee levert. (en mijn eigen mening na anderhalf jaar sgs+ is hoe minder samsung hoe beter, maar dat mag iedereen voorzich uitmaken)

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 11 december 2012
  • 19:29

Lees mijn how to over upgraden om de rom te herflashen zodat het systeem hersteld word. Hierdoor verlies je geen data..
Als dat niet werkt dan adviseer ik je een custom te gaan gebruiken, vaak nog stabieler dan de originele xD

jantje70

jantje70

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 12 december 2012
  • 08:32

Ik heb er ook problemen mee namelijk mijn apps iconen kan ik niet meer plaatsen waar ik wil na het uitzetten en weer aanzetten staan ze weer door elkaar dit had ik gisteren niet is gekomen na de Firmware update in Kies.
Wat kan ik hier aan doen, terug naar de vorige versie maar hoe doe je dit en welke was dat precies? Nu is het Firmware 2.3.6

jantje70

jantje70

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 12 december 2012
  • 20:34

Hallo,
Ik heb van de leverancier gehoord dat je de vorige Firmware terug kunt zetten met het programma Kies.
Ik kan het niet vinden, weet iemand dit soms? Ik heb de helpdesk gebeld van Samsung en kreeg het advies hem weg te brengen naar een servicecenter om daar de vorige versie terug te zetten, ik heb namelijk nog garantie hij is van april.

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
SamsungGS+

SamsungGS+

• Lid sinds 02 september 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 december 2012
  • 15:30

IK heb inmiddels al twee antwoorden van Samsung gekregen. Ik had heel duidelijk gevraagd waar ik de oude software kon vinden, maar daar krijg ik geen antwoord op. In hun tweede antwoord heeft men mij geadviseerd op de telefoon inderdaad aan te bieden bij een Samsung service centrum. Die is hier niet echt in de buurt, maar ik ben bang dat ik geen andere keuze heb….

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 13 december 2012
  • 15:45

jantje70;365468
Hallo,
Ik heb van de leverancier gehoord dat je de vorige Firmware terug kunt zetten met het programma Kies.
Ik kan het niet vinden, weet iemand dit soms? Ik heb de helpdesk gebeld van Samsung en kreeg het advies hem weg te brengen naar een servicecenter om daar de vorige versie terug te zetten, ik heb namelijk nog garantie hij is van april.

SamsungGS+;365609
IK heb inmiddels al twee antwoorden van Samsung gekregen. Ik had heel duidelijk gevraagd waar ik de oude software kon vinden, maar daar krijg ik geen antwoord op. In hun tweede antwoord heeft men mij geadviseerd op de telefoon inderdaad aan te bieden bij een Samsung service centrum. Die is hier niet echt in de buurt, maar ik ben bang dat ik geen andere keuze heb….
Voor allebei: In de post #3 boven die van julliezelf staat de beste tip,want als je dat toestel wegbrengt doen ze daar niets anders dan wat je zelf kunt als je die how to volgt, en waneer je zelf niet durft, misschien is er een slim neefje/nichtje/buurjongetje/meisje of iets dergelijks, waar je 't aan kunt vragen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren