Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

aelzinga

aelzinga

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 21:06

Sinds de aankoop van m'n SGS plus duurt het een hele tijd om minimaal een 4-tal satellieten fix te krijgen. Geinstalleerd de app GPS status. Stukje papier over de GPS antenne geplakt. Papier inmiddels ook weer verwijderd. Al met al geen verbetering van de GPS ontvangst. Nu doe ik het volgende: Ik start GPS status op, leg mijn vinger op de achterkant van de telefoon ter hoogte van de GPS antenne en zie: binnen 1 minuut een 4-tal fix. Zelf binnenshuis. Deze tip wilde ik even doorgeven. Wie heeft ook deze ervaring ?
.

Bewerkt (24 april 2013 14:59)
AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 00:21

aelzinga;309553
Sinds de aankoop van m'n SGS plus duurt het een hele tijd om minimaal een 4-tal satellieten fix te krijgen. Geinstalleerd de app GPS status. Stukje papier over de GPS antenne geplakt. Papier inmiddels ook weer verwijderd. Al met al geen verbetering van de GPS ontvangst. Nu doe ik het volgende: Ik start GPS status op, leg mijn vinger op de achterkant van de telefoon ter hoogte van de GPS antenne en zie: binnen 1 minuut een 4-tal fix. Zelf binnenshuis. Deze tip wilde ik even doorgeven. Wie heeft ook deze ervaring ?
.

Probeer eens het volgende: via instellingen /locatie en Beveiliging/ en vink daar Sensorondersteuning gebruiken aan.

Bewerkt (24 april 2013 14:59)
broodplank1337

broodplank1337

• Lid sinds 07 januari 2012
  • Berichten 303
  • Reputatie 10
  • 11 juni 2012
  • 16:21

De SGS+ heeft sowieso een slechte GPS, je kunt deze wel aanzienelijk verbeteren als je me tool gebruikt:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-plus/34617-tool-gps-configuration.html

je moet wel root hebben daarvoor

Bewerkt (24 april 2013 15:00)
jaaptanis

jaaptanis

• Lid sinds 14 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2013
  • 17:34

Het beste resultaat heb ik bereikt met het installeren van een GPS Booster op mijn Samsung Galaxy S GT-I9000. Het programmatje ActiveGPS - GPS Booster Android-apps te downloaden via Google Play versnelt het fixen en de signalen vallen niet uit gedurende de autorit.
Met het programmatje GPS test plus (ook op Google Play) heb je een goed inzicht over het aantal satellieten en hun sterkte.
Een aanrader.

Jacob

Bewerkt (2 oktober 2013 18:04)
jaaptanis

jaaptanis

• Lid sinds 14 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2013
  • 22:59

Hallo, Ja de GPS ontvangst heeft vele smartphones gebruikers al de nodige kopzorgen opgeleverd. Ik kwam een artikel tegen op androidplanet/android-applicatie-top-100/tools/ met name over de “1 tap eraser” . Ik heb de app geinstalleerd en met de “clear all apps cache” de cache leeg gemaakt. En PATS de GPS onvangst/fix ging met sprongen vooruit.(zie GPS tets app).

Jacob

aelzinga

aelzinga

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 9 december 2013
  • 17:24

Met Gingerbread 2.3.6. GPS fix een drama.
Afgelopen weken heb ik op mijn I9001 (SGS+) geinstalleerd cyanogenmod 10.1 en een update naar cm 10.2.
Tevens GPS test geinstalleerd. Binnen 10 sec. een GPS fix.
Dit weekend Cyanogenmod 11 met Android Kitkat 4.4 geinstalleerd.
Ook nu binnen 10 sec. een GPS fix in huis !!!
Geweldig.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren