Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 13:36

Brood, waarschijnlijk krijg je deze vraag al wel vaker, maar nu er steeds meer en stabielere android 4.0 roms komen, zit er een mogelijkheid in dat we binnenkort ook een BroodROM van android 4 mogen verwachten? (a)

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 21 augustus 2012
  • 13:38

BasvanAsperdt;333260
Brood, waarschijnlijk krijg je deze vraag al wel vaker, maar nu er steeds meer en stabielere android 4.0 roms komen, zit er een mogelijkheid in dat we binnenkort ook een BroodROM van android 4 mogen verwachten? (a)

Ben benieuwd maar aangezien ICS nog niet de status Stable heeft.. Kan dat nog wel even duren..

Bewerkt (24 april 2013 15:26)
MK23

MK23

• Lid sinds 24 augustus 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2012
  • 23:01

hallo,

Ik heb eigenlijk helemaal niet veel verstand van dit soort dingen.

Ik heb mijn telefoon ooit geroot ook dankzij broodplank..

nu heb ik broodROM rc5 gedownload en geïnstalleerd, gereboot etc.

Nu start mijn telefoon constant opnieuw op.

Iemand enig idee hoe ik zou kunnen verhelpen?

mvg

Nu heb

Bewerkt (24 april 2013 15:28)
broodplank1337

broodplank1337

• Lid sinds 07 januari 2012
  • Berichten 303
  • Reputatie 10
  • 25 augustus 2012
  • 01:08

BasvanAsperdt;333260

Het probleem is dat CyanogenMod 9 bijna helemaal is gefixt, en niet android AOSP 4.0.4 (kale rom van google). Ik kan dus wel cyanogenmod 9 gaan aanpassen en het releasen als broodROM. maar dat vind ik een beetje waardeloos, en custom rom op een andere custom rom bouwen. Ik hoop dus echt op een werkende AOSP versie, dan ga ik gelijk aan de slag.

Mrjraider;333262
Ben benieuwd maar aangezien ICS nog niet de status Stable heeft.. Kan dat nog wel even duren..

Klopt, het is CM9 die bijna stable is, er is nog niet eens een begin gemaakt aan de orginele ICS rom (van google)

MK23;334446
hallo,

Ik heb eigenlijk helemaal niet veel verstand van dit soort dingen.

Ik heb mijn telefoon ooit geroot ook dankzij broodplank..

nu heb ik broodROM rc5 gedownload en geïnstalleerd, gereboot etc.

Nu start mijn telefoon constant opnieuw op.

Iemand enig idee hoe ik zou kunnen verhelpen?

mvg

Nu heb

Ik denk dat jij of vergeten bent /data (of in ieder geval /cache en dalvik-cache) te wipen, dit is essentieel, anders kan hij waarschijnlijk niet eens opstarten. mocht hij wel opstarten, dan heb je waarschijnlijk een van de toestellen die niet goed tegen een overclock kan, als dat zo is, download dan Antutu CPU Master en verander de maximale frequenctie naar 1401.6 MHz ipv 1804.8 MHz. vink “set on boot” aan en druk op Apply

MK23

MK23

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2012
  • 01:13

Ik heb hem gewoon verkeerd er op gezet.. zonder odin etc-.-

nu hebben mijn vader en ik odin er opgezet alleen was mijn vader iets te snel en heeft ie de mod op phone gezet ipv. one packets-.-

Zodra ik mijn telefoon nu aan wil zetten krijg ik het samsung logo en vervolgens een logo van (een telefoon ! pc)

Zodra ik odin nu opstart en het allemaal correct wil doen, onepackets etc.. zodra ik op start druk geeft ie aan dat ie usb port 5 ofzo niet kan vinden..

Ik neem aan dat dit helemaal niet goed is!!
is er nog een mogelijk of is de telefoon nu echt afgeschreven?

bvd

broodplank1337

broodplank1337

• Berichten 303
  • Reputatie 10
  • 25 augustus 2012
  • 08:38

MK23;334470
Ik heb hem gewoon verkeerd er op gezet.. zonder odin etc-.-

nu hebben mijn vader en ik odin er opgezet alleen was mijn vader iets te snel en heeft ie de mod op phone gezet ipv. one packets-.-

Zodra ik mijn telefoon nu aan wil zetten krijg ik het samsung logo en vervolgens een logo van (een telefoon ! pc)

Zodra ik odin nu opstart en het allemaal correct wil doen, onepackets etc.. zodra ik op start druk geeft ie aan dat ie usb port 5 ofzo niet kan vinden..

Ik neem aan dat dit helemaal niet goed is!!
is er nog een mogelijk of is de telefoon nu echt afgeschreven?

bvd

Het lijkt erop dat je pa je i9001 heeft gesoftbricked, dit is gelukkig niet erg en makkelijk te fixen, hier heb ik speciaal een tutorial voor geschreven: broodplank.net » Blog Archive » How to flash (or unbrick) Samsung Galaxy S Plus Zolang je dingen flasht die bedoelt zijn voor de i9001 zal je nooit verder komen dan een softbrick gelukkig. als je echter een kernel flashed van bijvoorbeeld de Galaxy S3, dan is hij gelijk kapot en niet meer te redden.

En zorg ervoor dat je Samsung USB Drivers hebt geinstalleerd, gebruik een usb 2.0 of 3.0 poort (geen 1.0) het liefst aan de achterkant van je pc (want dat zijn geen hubs)

Als het niet lukt laat maar weten ^^

MK23

MK23

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2012
  • 13:26

Danku danku!

Ik zal dit even proberen. ben er vanochtend ook al even mee bezig geweest en kwam uiteindelijk verder dan ooit!

via odin alles gedaan zoals staat beschreven, alleen nu start de telefoon al direct opnieuw op nadat er samsung in het beeld komt te staan.

ik kan niet meer in het recovery menu komen, maar wel in het download menu! dus ga nu proberen wat er in jou link staat.

Ik laat het je nog even weten!

———- Update van bericht ———-

Hij doet het!!!

Maar als nog wil ik een andere ROM!! enige tips welke misschien wel goed lukken?

mvg

broodplank1337

broodplank1337

• Berichten 303
  • Reputatie 10
  • 25 augustus 2012
  • 18:11

MK23;334559
Danku danku!

Ik zal dit even proberen. ben er vanochtend ook al even mee bezig geweest en kwam uiteindelijk verder dan ooit!

via odin alles gedaan zoals staat beschreven, alleen nu start de telefoon al direct opnieuw op nadat er samsung in het beeld komt te staan.

ik kan niet meer in het recovery menu komen, maar wel in het download menu! dus ga nu proberen wat er in jou link staat.

Ik laat het je nog even weten!

———- Update van bericht ———-

Hij doet het!!!

Maar als nog wil ik een andere ROM!! enige tips welke misschien wel goed lukken?

mvg

Mooi zo! Wat je kunt doen is het volgende:

1. flash CWM 5.5.0.4 (voor Gingerbread en ICS) via odin (recovery-clockwork-5.5.0.4-ariesve.tar.md5), dit duurt slechts enkele seconden en zal je phone niet in een softbrick laten belanden. (gewoon one package selecteren)

2. dan kun je of een rom in zip formaat flashen via recovery of je installeert mijn rom bijv met odin. wat bij beide een essentieel process is, is het wipen van de partities. Je moet op zn minst altijd /cache (mounts & storage) en dalvik-cache wipen (bij advanced) wipen. mocht hij dan nog niet booten dan moet je je hele /data partitie wipen, je bent dan dus al je data kwijt (dit is meestal alleen nodig als je van gingerbread naar ics gaat of van een samsung rom naar een google rom)

Let ook goed op de installatie instructies die worden gegeven bij roms, als je de instructies volgt kan er weinig fout gaan.

bijvoorbeeld:

bij broodROM RC5 (odin) moet je handmatig de partities wipen, maar bij mijn broodROM Business Edition (cwm zip) wiped ie zelf /cache en dalvik-cache.

Aan jou de keuze dus, ik denk trouwens dat ik nog zowat de enige rom heb die ook via odin te installeren is lol, dus je zult alleen maar cwm zips tegen komen

FransMulch

FransMulch

• Lid sinds 10 oktober 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 30 augustus 2012
  • 08:00

Beste broodplank.
Rom geinstalleerd. Helaas krijg ik als ik gebeld wordt geen beltoon. De beller krijgt onmiddelijk mijn voicemail. Sim-kaart verwisseld met een andere telefoon probleem verholpen.
Hoe krijg ik de GT9001 werkend?

Bewerkt (24 april 2013 15:30)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren