Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 13 november 2011
  • 09:24

ik snap best dat het hier bij de Samsung Galaxy S heel erg gezellig ismaar lijkt me toch beter om deze Tread naar de juiste Samsung Galaxy S + sub-forum te slepen zoals Tom scherp al opmerkte . zeker nu het antwoord gevonden is , lijkt me dat beter omdat toch veel mensen voor andwoord op deze vraag gaan zoeken in het plus forum en niet hier .

Dus modjes kom effe modderen hierzo

Bewerkt (13 november 2011 09:24)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6212
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 13 november 2011
  • 10:20

Naar juiste forum verplaatst.

Verzoek: Als je ziet dat een topic in het verkeerde forum staat, meld dit dan aub via de rapporteerknop of via PM aan een moderator. Dan zal een topic sneller worden verplaatst aangezien zelfs de moderators wel eens een topic niet lezen.

Bewerkt (13 november 2011 10:20)
DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 13 november 2011
  • 10:45

pklijzing;237590
Naar juiste forum verplaatst.Verzoek: Als je ziet dat een topic in het verkeerde forum staat, meld dit dan aub via de rapporteerknop of via PM aan een moderator. Dan zal een topic sneller worden verplaatst aangezien zelfs de moderators wel eens een topic niet lezen.oké zal ik doen !

Bewerkt (13 november 2011 10:45)
daf55

daf55

• Lid sinds 04 november 2011
  • Berichten 80
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 14:02

Als iemand dan nog even kan verklaren wat: </SPAN>is, dan wordt het nog iets duidelijker…

Bewerkt (14 november 2011 14:02)
AndroidDevil

AndroidDevil

• Lid sinds 09 januari 2011
  • Berichten 743
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 14:34

daf55;237926
Als iemand dan nog even kan verklaren wat: </SPAN>is, dan wordt het nog iets duidelijker…

Dat is eigenlijk niets bijzonders. het is een HTML code. Dat is in zijn reactie een beetje overbodig.

Bewerkt (14 november 2011 14:34)
wees

wees

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 16:27

ledenjes;237567
Ja, dat kan.

Je telefoon ROOTen
  1. Zet het bestand Root-i9001-Signed.zip op de interne sd kaart van je telefoon
  2. Herstart je telefoon in de &#8220;herstelmodus&#8221;. Doe het volgende:
  • Zet je telefoon uit
  • Druk de volumeknop in (alsof je het volume omhoog doet) en tegelijkertijd de aan/uit knop
  • Laat beide knoppen los zodra "SAMSUNG" in je scherm verschijnt
  • Raak de Menu knop aan (linksonder aan de voorkant van je toestel) zodra je de "Android out of the Box" afbeelding ziet (groen poppetje met een doosje ernaast waar een gebogen pijl uitkomt).
    Opmerking: druk niet de Home knop (in het midden beneden aan de voorkant van je toestel) in terwijl je je toestel aanzet! Anders kom je in de RAM Dump modus.
  1. Gebruik de volume knop om naar &#8220;apply update from sdcard&#8220; te gaan zodra je het Recovery Menu zit.
  2. Druk op de Home knop om te bevestigen.
  3. Gebruik de volume knop om naar het bestand Root-i9001-Signed.zip op je telefoon te gaan
  4. Druk op de Home knop om de update te starten.
  5. Na zo&#8217;n 2 seconden is de Root geïnstalleerd.
  6. Kies nu &#8220;reboot system now&#8220; en druk op de Home knop om je toestel opnieuw op te starten.
Je telefoon UNROOTen
  1. Zet het bestand UnRoot-i9001-Signed.zip op de interne sd kaart van je telefoon
  • Zet je telefoon uit
  • Druk de volumeknop in (alsof je het volume omhoog doet) en tegelijkertijd de aan/uit knop
  • Raak de Menu knop () aan (linksonder aan de voorkant van je toestel) zodra je de "Android out of the Box" afbeelding ziet (groen poppetje met een doosje ernaast waar een gebogen pijl uitkomt).
    Opmerking: druk niet de Home knop (in het midden beneden aan de voorkant van je toestel) in terwijl je je toestel aanzet! Anders kom je in de RAM Dump modus.
  1. Gebruik de volume knop om naar &#8220;apply update from sdcard&#8220; te gaan zodra je het Recovery Menu zit.
  3. Gebruik de volume knop om naar het bestand UnRoot-i9001-Signed.zip op je telefoon te gaan
  5. Na ongeveer 1 seconde is de Root verwijderd.
  6. Kies nu &#8220;reboot system now&#8220; en druk op de Home knop om je toestel opnieuw op te starten.
Bron: Easy ROOT/UNROOT from Recovery Mode - xda-developers

Vandaag mijn SGS+ binnen. YESSS
En ik wil het op bovenstaande wijze rooten.
Mijn mobiel is branded by T-Mobile en ik krijg dan ook geen Android Out Of The Box. Wel het T-Mobile gezeur.
Ik heb op verschillende manieren geprobeert in de Recovery Mode te komen, met en zonder USB-Debugging, op verschillende momenten op de menu-button drukken. Maar ik kom telkens in de Veilige Stand (Safe Mode, zeg maar)

Nu staat er bij XDA-dev in het bericht dat je op de “ouwerwetse” manier, dus volume-plus-knop én power-knop, moet gebruiken en niet het recovery-mode batch bestand dat bij geleverd is.
Mijn vraag; wat gaat er mis bij het bij geleverde recovery-mode batch bestand
Volgende vraag; hoe kom ik toch in die recovery-mode zodat ik mijn SGS+ kan rooten en bijv. AdFree kan installeren.

alvast bedankt

update:
Met de bijgeleverde recovery-mode batch bestand is het uit eindelijk gelukt.
Waar je wel op moet letten is:
- zodra je de eerste keer Samsung op je scherm ziet moet je de usb-kabel uit je mobiel halen, anders start je mobiel gewoon door en kom je niet in de recovery-mode
- als je de Android Out Of The Box ziet hoef je slechts éénmaal licht je menu-knop (links) aan te raken. Zodra je dat doet wordt je scherm minder helder. Raak je de knop nogmaals aan dan wordt je scherm weer wel helder en start je mobiel gewoon door.

update 2:
Het wil toch niet lukken.
Tijdens het rooten lijkt alles goed te gaan. De bestanden worden uitgepakt en geinstalleerd.
Als ik dan reboot en Terminal Emulator gebruik en het commando SU geef wordt de toegang geweigerd. Ook AdFree kan niet naar een bepaalde partitie schrijven.
Wat er nu precies gebeurd weet ik niet maar blijf zoeken.
wordt vervolgd.

Bewerkt (16 november 2011 16:27)

Galaxy S Plus : BroodROM
NEXUS 5 : rooted
HTC One (M7) : rooted
NEXUS 5X

marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 14 december 2011
  • 10:50

Misschien handig om deze EASY root methode even als sticky ofzo aan te slaan= Is voor de meeste mensen handig om terug te vinden voordat ze erom gaan vragen hoe het kan=

Bewerkt (24 april 2013 13:52)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 14 december 2011
  • 11:05

marcodehaas1987;247914
Misschien handig om deze EASY root methode even als sticky ofzo aan te slaan= Is voor de meeste mensen handig om terug te vinden voordat ze erom gaan vragen hoe het kan=

pm een forum mod / admin met je voorsteldie kunnen dat wel regelen
en druk even op ctrol en shift dan kun je teminste weer een vraagteken typen?

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 14 december 2011
  • 11:32

redbulletnl;247924
pm een forum mod / admin met je voorsteldie kunnen dat wel regelen
en druk even op ctrol en shift dan kun je teminste weer een vraagteken typen?

Misschien is dit wel een mooie HowTo voor in wiki mr wiki editor

AW Forum Queen voor het leven

The_Brook

The_Brook

• Lid sinds 07 december 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 21 december 2011
  • 11:10

Na veel Googlen en Forms door spitten, is het mij op volgende manier gelukt.

( Gelijk Lederjas zijn Handleiding aangevuld, nog bedankt voor deze, nu is hij hopelijk kompleet).
Mocht het je ook gelukt zijn op deze manier , meld het even AUB, dan kan er misschien een “sticky” van gemaakt worden, zodat iedereen er gebruik van kan maken.

Je telefoonrooten

Koppel je Telefoon, via je USB Kabel, aan je Comuter / Laptop…
( Deze aangesloten laten tijdens het “Rooten”)

1. Zet het bestand root-i9001-Signed.zip op de interne sd kaart van je telefoon
  • Zet je telefoon uit
  • Laat beide knoppen los zodra "SAMSUNG of het SAMSUNG LOGO" in je scherm verschijnt
  • Raak de Menu knop aan (linksonder aan de voorkant van je toestel) zodra je de "Android out of the Box" afbeelding ziet (groen poppetje met een doosje ernaast waar een gebogen pijl uitkomt).
  1. Gebruik de volume knop om naar &#8220;apply update from sdcard&#8220; te gaan zodra je het recovery Menu zit.
  3. Gebruik de volume knop om naar het bestand root-i9001-Signed.zip op je telefoon te gaan
  5. Na zo&#8217;n 2 seconden is de root geïnstalleerd.
Je telefoon UNROOTen
  1. Zet het bestand UnRoot-i9001-Signed.zip op de interne sd kaart van je telefoon
  • Zet je telefoon uit
  • Raak de Menu knop () aan (linksonder aan de voorkant van je toestel) zodra je de "Android out of the Box" afbeelding ziet (groen poppetje met een doosje ernaast waar een gebogen pijl uitkomt).
  1. Gebruik de volume knop om naar &#8220;apply update from sdcard&#8220; te gaan zodra je het recovery Menu zit.
  3. Gebruik de volume knop om naar het bestand UnRoot-i9001-Signed.zip op je telefoon te gaan
  5. Na ongeveer 1 seconde is de root verwijderd.
Bron: Easy ROOT/UNROOT from Recovery Mode - xda-developers
: Lederjas bedankt voor de vertaling.

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren