Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

parpentepiloot

parpentepiloot

• Lid sinds 18 november 2018
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 18 november 2018
  • 15:29

Allen gegroet.

Ik heb een Samsung S4 GSM (een 4-tal jaar oud) die ik niet meer aan de praat krijg. Dit is wat er juist is gebeurd.

-Ik duw op de startknop en de GSM start. Ik hoor het gezoem en de tekst : "Samsung Galaxy S4 GT-I9505" verschijnt op het scherm
-Normaal moet nu het scherm komen waar ik mijn pincode moet inbrengen, maar het scherm blijft zwart en er komt niets meer, wat ik ook doe.
-Als ik dan de batterij uithaal en er een andere (opgeladen) batterij in steek dan start de gsm dadekijk opnieuw op, zonder dat ik op de startknop heb geduwd of wat dan ook gedaan heb (ik heb enkel een batterij geplaatst …)
-Hierna blijft het scherm opnieuw zwart en gebeurt er niets meer, wat ik ook doe, tenzij één keer waar de gsm wel doorgestart heeft en het scherm met alle applicaties getoond heeft, maar een paar seconden daarna is het scherm weer verdwenen (ik herinner me niet of ik iets aangeraakt heb…)
-Hetgeen hierboven beschreven werd, is een paar maanden geleden ook gebeurd en ik heb dan mijn oeroude gsm boven gehaald en een nieuwe simkaart gekocht en heb een aantal dagen gebeld met mijn oude gsm.
-Maar …een paar dagen later is mijn Samsung s4 echter miraculeus weer ontwaakt. Ik herinner dat ik hem terhand heb genomen, maar herinner me niet precies wat ik gedaan heb …waarschijnlijk op start gedrukt.
-ik was natuurlijk blij, heb een nieuwe simkaart gekocht …. en nu mag ik dus weer een nieuwe simkaart bestellen …zucht ….

Heeft iemand enig idee wat er verkeerd gaat ??? een slecht contact mischien
Ik heb geen goesting om nog veel simkaarten te kopen, maar wil nog een keer proberen dit probleem technisch en niet financieel op te lossen (lees een nieuwe gsm kopen)

Dank op voorhand voor elke hulp

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 19 november 2018
  • 11:35

is dat de pincode van de simkaart die je in moet voeren waar het scherm zwart blijft of is het de algemene beveiligings code?

en heb je al eens een factory reset geprobeerd…..nadeel is wel dat je al je gegevens/foto's enz…kwijt bent.

Bewerkt (19 november 2018 11:38) | extra info toegevoegd
parpentepiloot

parpentepiloot

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 19 november 2018
  • 16:53

Dank voor Uw reactie.
het betreft de pincode

ik heb al een factory reset geprobeerd door :
-knop : volume vermeerderen en de homepnop onderaan het scherm
in te drukken
-en daarna de start knop (links bovenaan)

en ben zo een paar keer verder gekomen … herinner me niet meer naar welk scherm (er was wel een extreem kleine melding in het blauw bovenaan links op het scherm. Deze melding was te klein om te kunnen lezen en was al weer weg als ik mijn vergrootglas gevonden had)

maar nu geraak ik niet meer voorbij het eerste startscherm

de naam ven de smartphone verschijnt ook op de bluetooth bladzijde van mijn tablet, maar op die naam klikken heeft geen resultaat

ik twijfel nu of ik vrijdag een nieuwe smartphone koop   .. 

hogmaals dank

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 19 november 2018
  • 17:32

Maar heb je dan ook echt een reset gedaan?

Bekijk het onderstaande filmpje hoe je in recovery kunt starten….. eenmaal in recovery ga dan naar wipe data factory reset (d.m.v de volume knop) en druk op de power knop om de reset uit te voeren…..kan zijn dat je nogmaals moet accepteren om de reset uit te voeren.

Bewerkt (19 november 2018 17:38) | youtube filmpje toegevoegd.
parpentepiloot

parpentepiloot

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 november 2018
  • 17:43

Dank voor Uw antwoord.
Nee, ik heb nog geen resert gedaan omdat de s4 uitgevallen is, voor ik daar geraakte.
het verste scherm waar ik geraakt ben is dat, dat volgt op :
1. volume openen en knop midden onderaan (powerknop ?.
en
2.startknop bovenaan rechts

ik herinner me niet juist wat dat scherm inhield …. wel herinner ik me dat er op dat scherm bovenaan links een tekstlijntje was in het blauw, maar de letters waren zooo klein dat ik ze niet kon lezen en mijn loupe zocht. maar het scherm was weer weg voor ik ze gevonden had.
daarna was het scherm leeg.

nu kom ik dus nooit meer voorbij het allereerste scherm  : met samsung en S4 op.

verder, als ik de batterij verwissel dan ontsteekt de s4 nog onmiddelijk en  automatish, maar ik wordt dit enkel gewaar door het trillen, zelfs het allereerste scherm (zie boven) verschijnt niet meer.

ik bereid me voor voor black friday, maar moest ik de s4 nog kunnen redden, dan graag, want dit was alles dat ik nodig heb en ik verlies veel belangrijke gegevens ….

nogmaals dank

parpentepiloot

parpentepiloot

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 20 november 2018
  • 17:49

PS. Ik heb ook gezien dat hij verschijnt op bleutooth lijst van andere apparaten in de buurt, door dewelke hij dus gescand wordt ???
groeten

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 20 november 2018
  • 18:04

Als je niet voorbij het pincode scherm komt kun je ook geen gegevens eraf halen.
Heb je al eens geprobeerd zonder simkaart?

Het lijkt me het beste dat je voor een nieuwe gaat (de S4 is al oud).

In het vervolg gebruik maken van Google contacten en drive op die manier staat het online en kun je er ten alle tijden bij….. ook als je telefoon defect is.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2071
  • Reputatie 20
  • 20 november 2018
  • 20:35

Kan het zijn dat er een knop vast zit ? Door vuil of zo.
Anders even naar een Samsung winkel gaan.
Of iemand die er meer van weet.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

parpentepiloot

parpentepiloot

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 22 november 2018
  • 11:50

hartelijk dank voor alle reacties.
zodra ik tijd heb, spring ik binnen bij een hersteller of winkel.

maar ik heb wel een kopie van alle files die op smartphone stonden (zowel intern geheugen- phone directory - als, uiteraard, de sd kaart).Weet iemand of ik daarmee mijn contacten en Smemos kan herstellen.

Ik heb al eens geprobeerd snb files te openen met (File Viewer Plus   en   File Magic ) maar dat loopt niet zo vlot.
Mischien is er makkelijker en gratis "restore software"  te vinden op het net.

Dank op voorhand

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6095
  • Reputatie 250
  • 22 november 2018
  • 14:10

een laaste optie zou je kunnen proberen.

zet je telefoon uit en haal de accu eruit, houdt vervolgens de powerknop voor zo'n twee minuten ingedrukt,
daarna laat het toestel 10 minuten liggen en na die 10 minuten stop de accu er weer in en start hem vervolgens weer normaal op en laat hem (zonder ergens aan te komen of knoppen in te drukken) zo'n 10 minuten liggen en check na die 10 minuten of het nu wel lukt.

het kan namelijk zijn dat er een of ander achtergrond proces het toestel op volle toeren laat draaien zodra hij opstart of in het beginscherm is en daarmee het scherm zwart blijft of vast gaat lopen……dit gebeurt mij ook wel eens met een Nokia 6.1 geduldig wachten is voor mij dan de enigste optie.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren