Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Tay

Tay

• Lid sinds 13 juli 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2017
  • 03:19

Hoii, 

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Beeldscherm van mijn Samsung Galaxy S4 is kapot gegaan, nadat het is gevallen. Scherm is zwart en de touchscreen werkt niet. Telefoon laadt blijkbaar wel op en ik zie lichtje branden. 

Ik heb geen backup van mijn gegevens (domdom ik weet) en ik wil dus heel graag de gegevens op de een of ander manier terughalen. M'n laptop herkent de telefoon wel als ik het met usb aansluit. Het geeft echter niks weer; ik krijg een leeg map te zien. 

Ik heb het een en ander gegoogled aangezien ik niet veel kennis heb over dit soort dingen, en ben terecht gekomen op 'Android Recovery Data'. https://www.recovery-android.com/android-data-recovery.html

Het is alleen geen gratis programma, het kost bijna 75 euro! 
Weet iemand of dit een betrouwbaar site is en ik er ook daadwerkelijk mijn gegevens mee terug kan halen?

Zijn er ook andere gratis en/of minder duurdere mogelijkheden om m'n gegevens terug te halen?

Alle tips zijn welkom!!

Evertjp

Evertjp

• Lid sinds 07 januari 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2017
  • 07:13

Ik neem even aan dat je de originele Samsung software erop hebt (niet geroot, custom software of zo). Zo ja, dan zou ik het proberen met het programma 'Kies' van Samsung. Het programma dat jij noemt ken ik niet, maar zou mij te duur zijn ….
Ga anders eens bij een telefoonwinkel vragen of ze je helpen kunnen. Als je nl tijdelijk een heel scherm aansluit, kun je makkelijk een backup maken. Was je niet van plan hem te repareren? Een anders scherm is goedkoper dan een andere telefoon, denk ik!

Groeten,
Evert

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 13 juli 2017
  • 19:53

Hoii,  Ik hoop dat iemand me kan helpen. Beeldscherm van mijn Samsung Galaxy S4 is kapot gegaan, nadat het is gevallen. Scherm is zwart en de touchscreen werkt niet. Telefoon laadt blijkbaar wel op en ik zie lichtje branden.  ……………… Weet iemand of dit een betrouwbaar site is en ik er ook daadwerkelijk mijn gegevens mee terug kan halen? Zijn er ook andere gratis en/of minder duurdere mogelijkheden om m'n gegevens terug te halen? Alle tips zijn welkom!!

Beste Tay, waarschijnlijk kun je het zelf oplossen. Ik heb het even met mijn S4 geprobeerd en het lukt. Ik werk zowel met Mac als met Windows, maar met Mac gaat het goed. Heb je geen Mac, dan even bij een vriend/buur of een ander bezitter vragen. Bij mij mag ook als je in de buurt woont.
Op de Mac kun je een gratis programma zetten en dat heet: Android File Transfer.(AFT) Eventueel even downloaden (Google maar).

Ok, hier zijn de stappen:
1) zet je toestel uit en haal je SIM kaart eruit (als je dat niet doet dan vraagt je toestel om je pincode en blijft daar 'hangen", is je kaart eruit dan start je toestel helemaal op. Uiteraard kun je dan niet bellen, maar dat zou jou een zorg zijn)

2) wacht tot je zeker weet dat je toestel helemaal is opgestart. Omdat je niets kunt zien op je scherm, zou ik hier alle tijd voor nemen (5 a 10 minuten).

3) verbind met je usb kabeltje je toestel aan je PC (Mac dus).
Op je scherm van de PC verschijnt het AFT symbool met een teller die aftelt van 20 naar 0. Mogelijk moet je dit een paar keer doen. (Na het getal 0 even wachten voor alle zekerheid (paar seconden) en als er niets gebeurt je USB losmaken en weer vastmaken en het tellen begint opnieuw)
Als het goed gaat krijg op je PC de inhoud van je interne geheugen. Kopieer dit naar de PC. Heb je ook een externe SD in je telefoon dan kun je de inhoud ook zien en kopiëren, maar veel makkelijker is het om je externe SD uit je toestel te halen en direct in je PC te stoppen en te kopiëren.

In het kort: SIM eruit, aansluiten op Mac en met AFT inhoud kopiëren.
Succes Makker

Bewerkt (13 juli 2017 19:59)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2261
  • Reputatie 20
  • 14 juli 2017
  • 22:24

Ik snap één ding niet: je leest dagelijks over problemen en geen backup.
Het eerste wat je dan denkt is toch: oei, laat ik het maar snel wel doen.

Toch ?
Maar blijkbaar niet, want ik lees dagelijks zulke problemen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Tay

Tay

• Lid sinds 13 juli 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2017
  • 23:54

Hii Makker, 

Bedankt voor je reactie. Ik heb het programma gedownload en uitgeprobeerd op een Mac (van iemand anders). Helaas krijg ik de melding dat er geen android apparaat wordt gevonden. Ik heb het vervolgens weer op mijn eigen laptop aangesloten dmv samsung usb-kabel. Ook hier krijg ik t apparaat niet meer te zien… 
Heb jij een zaak voor mobiele reparaties in Rdam? 

@Evert, Ik denk idd dat er niks anders op zit dan naar een winkel te gaan en daar te vragen of mijn gegevens eraf gehaald kunnen worden… 

Groet, 
Tay

Bewerkt (14 juli 2017 23:56)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 15 juli 2017
  • 20:35

Hii Makker,  Bedankt voor je reactie. Ik heb het programma gedownload en uitgeprobeerd op een Mac (van iemand anders). Helaas krijg ik de melding dat er geen android apparaat wordt gevonden. Ik heb het vervolgens weer op mijn eigen laptop aangesloten dmv samsung usb-kabel. Ook hier krijg ik t apparaat niet meer te zien…  Heb jij een zaak voor mobiele reparaties in Rdam?  ……  Groet,  Tay
Dat is jammer, want bij mij is het geen probleem om de inhoud van de S4 op mijn computer te zien. Je hebt je telefoon toch wel aangezet (met opgeladen batterij)?
Wat wel kan, is dat je S4 niet op MTP staat. MTP is de instelling om bestanden uit te wisselen. De andere stand is PTP en die gebruik je om foto's over te zetten. Het vervelende is  dat je blind moet werken anders kon je het op je scherm zien (door de (bovenste balk) notatie balk naar beneden te trekken en daar  staat:"Aangesloten als media-apparatuur" en in het andere geval: "aangesloten als een camera". Uiteraard moet je media-apparatuur hebben. Ik weet nu ook niet zo gauw hoe je dat 'blind' kunt doen. Maar probeer het nog eens met een Mac (met het toestel aan plus een redelijk volle batterij).
Makker

PS: In Rotterdam weet ik niets, maar in Papendrecht zit een goede (even googlen) Ikzelf kom uit de buurt van Amsterdam

Bewerkt (15 juli 2017 20:39) | Aanvulling op de vraag van Tay

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren