Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Edjekadetje

Edjekadetje

• Lid sinds 11 januari 2011
  • Berichten 313
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2016
  • 09:46

Hoi,
Vreemd verschijnsel hier op mijn S4.
De map Media/Audio/etc bleek van de ene op de andere dag compleet van mijn root verdwenen te zijn.
100% zeker is dat ik daar niet mee bezig ben geweest of veranderingen heb gepleegd.
Ik merkte dit doordat apps andere meldingsgeluiden lieten horen.
Omdat ik een backup op mijn laptop had staan, kon ik de hele Media-mapstructuur weer terugzetten.

Wat écht raar is en wat ik dus niet begrijp is dit, en daar gaat mijn vraag over:
Als ik via RootExplorer in mijn root kijk, zie ik de originele systeemgeluiden zoals Opener.ogg wel staan, maar kan die in een app niet meer als meldingsgeluid selecteren, hij ziet hem niet.
Overigens beginnen alle systeemgeluiden met S_,, dus S_opener. Is mij niet eerder opgevallen, hoort dat? Ik kan hem in RE wél afspelen.
In mijn Media-mapstructuur staan voornamelijk eigen geluiden in mp3 formaat. Tot gisteren kon ik kiezen uit .ogg of .mp3.

Wie begrijpt hoe mijn hele map verdwenen kan zijn?
Iemand anders dergelijke ervaring opgedaan?

da.boogers.jr

da.boogers.jr

• Lid sinds 21 januari 2016
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2016
  • 18:13

Hoi, Vreemd verschijnsel hier op mijn S4. De map Media/Audio/etc bleek van de ene op de andere dag compleet van mijn root verdwenen te zijn. 100% zeker is dat ik daar niet mee bezig ben geweest of veranderingen heb gepleegd. Ik merkte dit doordat apps andere meldingsgeluiden lieten horen. Omdat ik een backup op mijn laptop had staan, kon ik de hele Media-mapstructuur weer terugzetten. Wat écht raar is en wat ik dus niet begrijp is dit, en daar gaat mijn vraag over: Als ik via RootExplorer in mijn root kijk, zie ik de originele systeemgeluiden zoals Opener.ogg wel staan, maar kan die in een app niet meer als meldingsgeluid selecteren, hij ziet hem niet. Overigens beginnen alle systeemgeluiden met S_,, dus S_opener. Is mij niet eerder opgevallen, hoort dat? Ik kan hem in RE wél afspelen. In mijn Media-mapstructuur staan voornamelijk eigen geluiden in mp3 formaat. Tot gisteren kon ik kiezen uit .ogg of .mp3. Wie begrijpt hoe mijn hele map verdwenen kan zijn? Iemand anders dergelijke ervaring opgedaan?

je bestanden moeten .mp3 zijn niet .ogg daarom was je map weg omdat je telefoon er niks mee kan.

Groet

Dirk

Bewerkt (23 januari 2016 18:16)
Edjekadetje

Edjekadetje

• Berichten 313
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2016
  • 18:26

Hoi, Vreemd verschijnsel hier op mijn S4. De map Media/Audio/etc bleek van de ene op de andere dag compleet van mijn root verdwenen te zijn. 100% zeker is dat ik daar niet mee bezig ben geweest of veranderingen heb gepleegd. Ik merkte dit doordat apps andere meldingsgeluiden lieten horen. Omdat ik een backup op mijn laptop had staan, kon ik de hele Media-mapstructuur weer terugzetten. Wat écht raar is en wat ik dus niet begrijp is dit, en daar gaat mijn vraag over: Als ik via RootExplorer in mijn root kijk, zie ik de originele systeemgeluiden zoals Opener.ogg wel staan, maar kan die in een app niet meer als meldingsgeluid selecteren, hij ziet hem niet. Overigens beginnen alle systeemgeluiden met S_,, dus S_opener. Is mij niet eerder opgevallen, hoort dat? Ik kan hem in RE wél afspelen. In mijn Media-mapstructuur staan voornamelijk eigen geluiden in mp3 formaat. Tot gisteren kon ik kiezen uit .ogg of .mp3. Wie begrijpt hoe mijn hele map verdwenen kan zijn? Iemand anders dergelijke ervaring opgedaan? je bestanden moeten .mp3 zijn niet .ogg daarom was je map weg omdat je telefoon er niks mee kan. Groet Dirk

Hoi Dirk,
Dank voor je reactie en meedenken.
Probleem hier is dat mijn complete mappenstructuur verdween.
Vwb .mp3 en .ogg is het zo dat het systeemgeluid Opener nooit eerder in mp3 op mijn S4 stond.
Als ik met RE kijk, zie ik dat de systeemgeluiden allemaal in .ogg zijn weggeschreven.
Opener.mp3 kan ik nergens vinden.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 23 januari 2016
  • 21:02

Systeem geluiden zijn toch ogg en niet mp3 als ik mij niet vergis.

Ergens is je mappen structuur door de war als je niet meer normaal een systeem geluid kunt selecteren.

misschien even handmatig de mappen opnieuw aanmaken via je telefoon en niet via de computer, ik heb daar ook een keer problemen mee gehad wat met de PC niet lukte ging met es filexplorer wel.

Androidgeerd heeft Er hier iets over geschreven om dit aan te passen, misschien heb je daar nog iets aan.

Blijft toch vreemd dat mappen zomaar verdwijnen.

Edjekadetje

Edjekadetje

• Berichten 313
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2016
  • 23:17

Systeem geluiden zijn toch ogg en niet mp3 als ik mij niet vergis. Ergens is je mappen structuur door de war als je niet meer normaal een systeem geluid kunt selecteren. misschien even handmatig de mappen opnieuw aanmaken via je telefoon en niet via de computer, ik heb daar ook een keer problemen mee gehad wat met de PC niet lukte ging met es filexplorer wel. Androidgeerd heeft Er hier iets over geschreven om dit aan te passen, misschien heb je daar nog iets aan. Blijft toch vreemd dat mappen zomaar verdwijnen.

Dank je voor je meedenken Gizmobinky,
Ik had de mappenstructuur gekopieerd naar mijn notebook en kon die dus zó terugzetten via de sd-card.
Ik probeer alleen te begrijpen waarom hij compleet verdween.

VRAAG: Zou het mogelijk zijn dat via een app, die ik rechten op de mappen lezen gegeven heb, de mappen geknipt kunnen worden? Ik heb al ruim een week geen nieuwe app geïnstalleerd, behalve toevallig op die dag eentje die ik er later weer afgegooid heb. Het zal wel niet, maar ik stond daar wel bij stil.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 januari 2016
  • 00:02

Normaal gesproken mag een app toch niet zomaar systeem bestanden kopiëren/knippen of rechten aanpassen in de root van een map/bestand van het originele Android systeem Wel dat de rechten van een app beperkt kunnen worden of iets er aan toevoegen wat er niet was maar nooit zomaar wat wegnemen wat er origineel in staat, of die app moet dat kunnen.

Ik heb zelf ook even de proef op de som genomen en gedaan waar jij denkt waar het fout ging.

Rechten zelf aangepast, app geïnstalleerd die gebruik maakt van die mappen, de rechten van die geïnstalleerde app beperkt, schrijfrechten veranderd en door elkaar gehusseld, maar wat er ook gebeurt de mappen blijven staan.

Ik zou ook niet weten wat er dan gebeurt is, hooguit dat jij er zelf bestanden aan toegevoegd hebt en daar iets is mis gegaan.

Maar vergeet niet je toestel is geroot er kan zomaar iets verdwijnen als sneeuw voor de zon, is mij ook wel eens overkomen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren