Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Scannen wi-fi netwerken levert niets op; Wifi Analyzer geeft wel netwerkverbindingen weer. (19)

fgh77

fgh77

• Lid sinds 23 maart 2015
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2015
  • 21:40

(echter is na zo'n update een reset vereist om veel andere problemen te voorkomen)

Vreemd dat je na een update dan weer moet resetten. Gaat dan de update weer niet teniet?

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2015
  • 21:44

Nee, de update oftewel de nieuw geïnstalleerde software blijft ongewijzigd.
Door de Fabrieksreset worden allen door de gebruiker eventueel aangebrachte foutieve instellingen of anderzijds ingeslopen fouten geëlimineerd.

Samsung Galaxy S7

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 27 oktober 2015
  • 21:47

nee zo'n reset verwijderd alleen gebruikersgegevens.

Vergelijkbaar met een grote Windows update waarna de helft van je PC het niet meer goed doet kun je na een grote Androidupdate ook problemen verwachten met reeds geinstalleerde apps. Om met schone lei te beginnen voer je dan na de update een reset uit om alle gebruikersgegevens te verwijderen en opnieuw te beginnen. Maar zoals gezegd hierboven: backup is wel handig.

maar dat moet je dus wel willen. misschien dat je beschreven probleem met wifi niet groot genoeg is om daarmee bezig te willen zijn. Ik vind zelf een schone telefoon op zijn tijd wel prettig. Mijn telefoonnummers staan in de google contacts dus die raak ik niet kwijt.

fgh77

fgh77

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2015
  • 03:53

nee zo'n reset verwijderd alleen gebruikersgegevens. Vergelijkbaar met een grote Windows update waarna de helft van je PC het niet meer goed doet kun je na een grote Androidupdate ook problemen verwachten met reeds geinstalleerde apps. Om met schone lei te beginnen voer je dan na de update een reset uit om alle gebruikersgegevens te verwijderen en opnieuw te beginnen. Maar zoals gezegd hierboven: backup is wel handig. maar dat moet je dus wel willen. misschien dat je beschreven probleem met wifi niet groot genoeg is om daarmee bezig te willen zijn. Ik vind zelf een schone telefoon op zijn tijd wel prettig. Mijn telefoonnummers staan in de google contacts dus die raak ik niet kwijt.

Het probleem is natuurlijk niet supergroot, maar het is wel lastig dat ik nu niet meer alleen het wachtwoord nodig heb, maar ook nog de exacte ssid moet invoeren.
Als ik alle data in één keer wil overzetten, kan ik dan de Wondershare MobileGo for Android software gebruiken? Met alle data bedoel ik dus ook alles van whatsapp (chats, foto`s, film), browserpagina`s, contactinfo, apps plus gesavede data?

Bewerkt (28 oktober 2015 06:45) | Aanvulling
nanders

nanders

• Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 oktober 2015
  • 08:38

Geen idee, dat heb ik nooit gebruikt.

Helium is wel een aardige tool voor backuppen van apps+data (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup).
Foto's enzo zou ik toch zelf even op de PC zetten als die belangrijk voor je zijn (sowieso een goed idee om een automatische backup van je foto's in te stellen als die belangrijk voor je zijn)

fgh77

fgh77

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2015
  • 23:51

Geen idee, dat heb ik nooit gebruikt. Helium is wel een aardige tool voor backuppen van apps+data (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup). Foto's enzo zou ik toch zelf even op de PC zetten als die belangrijk voor je zijn (sowieso een goed idee om een automatische backup van je foto's in te stellen als die belangrijk voor je zijn)

Gebruik jij dit programma zelf ook? Er zijn gemengde recensies over Helium.

nanders

nanders

• Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 oktober 2015
  • 10:08

Nee ik gebruik dat niet. Mijn contacten staan in google contacts dus in de cloud en worden automatisch teruggezet na aanmelden bij google. Voor de rest hecht ik geen waarde aan het opslaan van app data en begin ik graag weer met een schone telefoon na een reset.

fgh77

fgh77

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 18:55

Ik heb voor de zekerheid mijn contacten even geëxporteerd naar mijn sd-kaart, zodat ze daar veilig staan.
Zou trouwens een enkele fabrieksreset van Android 4.4.2 niet genoeg zijn om mijn probleem op te lossen? Of is het beter om de nieuwste Android upgrade te installeren?

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 19:09

Je kunt het één doen en het andere niet laten.

Voer eerst een Fabriekreset uit met de huidige software.
Helpt dit niet dan kun je alsnog een update uitvoeren.

Samsung Galaxy S7

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren