Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

  • Moto G8 Plus

  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Scannen wi-fi netwerken levert niets op; Wifi Analyzer geeft wel netwerkverbindingen weer. (19)

fgh77

fgh77

  • Lid sinds 23 maart 2015
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • #1
  • 26 oktober 2015
  • 20:24

Ik heb het volgende probleem: als ik bij iemand ben en probeer te scannen naar wi-fi netwerken, zegt mijn S4 dat er geen netwerken te vinden zijn. Als ik echter de Wifi Analyzer-app gebruik, zie ik dat er wel wi-fi netwerken in de buurt zijn die een signaal uitzenden.
De enige manier om gebruik te kunnen maken van zo`n netwerk, is dit netwerk handmatig toe te voegen (ssid + wachtwoord) in plaats van alleen maar het wachtwoord in te voeren.

Handig om te vermelden zijn de volgende dingen:
1) Ik heb mijn provider T-Mobile gevraagd dat ik alleen via Wi-fi op internet kan komen om te voorkomen dat er ongevraagd beltegoed wordt afgeschreven ondanks het feit dat ik zelf de mobiele gegevens uit heb staan.
2) Ik heb een app geïnstalleerd (App Ops Starter) waarmee ik allerlei toestemmingen heb uitgeschakeld.
3) Ik heb mijn cache al geleegd, maar dat was kennelijk geen oplossing.


Ik heb dit probleem waarschijnlijk al een tijdje en heb dit nog nooit eerder gehad. Ik ben zeer huiverig om een totale fabrieksreset te doen, dus als dat vermeden kan worden, heel graag.
Kan iemand een oplossing bedenken voor mijn probleem?

SRNA513006

SRNA513006

  • Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • #2
  • 27 oktober 2015
  • 09:23

Omdat deze klacht niet gebruikelijk is denk ik dat het toch aan onjuiste instellingen of handelingen ligt die jij al dan niet per abuis hebt uitgevoerd.
Het is lastig om vanaf afstand een vinger achter dit probleem te krijgen.

Ik zou daarom adviseren om toch maar mee te beginnen een Fabrieks Reset uit te voeren.
Wel vooraf eerst een Back-up van jouw data maken via KIES of een dergelijk programma.

Samsung Galaxy S7

redbulletnl

redbulletnl

  • Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • #3
  • 27 oktober 2015
  • 09:27

Stomme vraag, maar heb jij je toestel al opnieuw opgestart?
Is het mogelijk om je toestel te updaten?
Ben je geroot?

fgh77

fgh77

  • Lid sinds 23 maart 2015
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • #4
  • 27 oktober 2015
  • 17:32

@SRNA513006: Worden alle apps ook opgeslagen bij het maken van een back-up? Het mooiste zou zijn als het probleem verholpen kan worden zonder Fabrieks Reset.

@redbulletnl: Ik heb mijn toestel al meerdere keren opnieuw opgestart, maar het probleem blijft zich voordoen.
Zou een update helpen? Raak ik dan alle data kwijt op de telefoon (apps, foto`s, muziek, etc)?
Ik heb de telefoon niet geroot (weet niet eens wat dat precies inhoudt).

SRNA513006

SRNA513006

  • Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • #5
  • 27 oktober 2015
  • 17:50

Normaliter raak je bij een Fabrieksreset jouw geïnstalleerde apps kwijt tenzij je een Google account gebruikt waarbij de optie Back-up is aangevinkt.
In dir geval worden na de Fabriekreset alle door jouw via PlayStore geïnstalleerde apps opnieuw geïnstalleerd.
Een update uitvoeren is ook mogelijk maar dan moet dit toestel wel daarvoor in aanmerking komen.
Dit kun je controleren door de S4 op een PC of laptop aan te sluiten en dan KIES3 op te starten.
Uiteraard moet hiervoor KIES3 op de PC / Laptop geïnstalleerd zijn.

Welke versie software staat nu o de S4?

Samsung Galaxy S7

fgh77

fgh77

  • Lid sinds 23 maart 2015
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • #6
  • 27 oktober 2015
  • 18:02

Er staat nu versie 4.4.2 op mijn S4

SRNA513006

SRNA513006

  • Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • #7
  • 27 oktober 2015
  • 18:12

Dan zou ik eerst willen adviseren om via KIES3 te upgraden naar de meest recente officiele software en dat is 5.0.1.
Wellicht wordt daar het probleem mee opgelost.

Samsung Galaxy S7

nanders

nanders

  • Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6016
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • #8
  • 27 oktober 2015
  • 18:14

(echter is na zo'n update een reset vereist om veel andere problemen te voorkomen)

fgh77

fgh77

  • Lid sinds 23 maart 2015
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • #9
  • 27 oktober 2015
  • 18:30

Staat na de update alle data (apps, foto`s, muziek) nog op de telefoon?

SRNA513006

SRNA513006

  • Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • #10
  • 27 oktober 2015
  • 18:33

Volgens mij wel maar het is geen garantie.

Maar waarom maak jij je nu zo druk hierover, maak vooraf een Back-up maar dat hadden wij al een paar keer geroepen.

Samsung Galaxy S7

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren