Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 12 augustus 2015
  • 00:15

Hoi, Makker Ik vermoed dat ik niet duidelijk ben geweest, sorry. Kan op mijn S4 wifi niet inschakelen na update naar 5.01
Ja, volgens mij was je wel duidelijk. Het gebeurt vaker dat na een update wifi niet werkt. Ik denk dat ik je met de installatie van een modem (met Odin) je van dit probleem kan afhelpen. Als ik weet welke ROM jij op je S4 hebt staan, dan geef ik je een site waar je die modem kunt downloaden en als je die op je toestel flasht zou je wifi het weer moeten doen.
Sorry voor mijn late reactie, want ik wilde per se de (prachtige) voetbalwedstrijd om de supercup (Barcelona-Sevilla) zien.
Zeg maar wat je op je toestel hebt staan en ik geef je de download site waar je die (herstel)modem kunt downloaden.
Makker

Bewerkt (12 augustus 2015 00:20)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

henknan

henknan

• Lid sinds 22 oktober 2011
  • Berichten 144
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2015
  • 09:40

Goedemorgen Makker,

Ik hoop dat je hebt genoten van de wedstrijd,ik heb het helaas gemist.
Mijn ROM I9505XXUHOF2_I9505PHNHOF1_I9505XXUHOF2_HOME.tar.md5

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 12 augustus 2015
  • 12:07

Goedemorgen Makker, Ik hoop dat je hebt genoten van de wedstrijd,ik heb het helaas gemist. Mijn ROM I9505XXUHOF2_I9505PHNHOF1_I9505XXUHOF2_HOME.tar.md5
Ja, het was eindelijk weer eens een fantastische wedstrijd. Ik heb er van genoten. Maar nu de oplossing voor jou.
Deze modem XXUHOF2 kun je vinden onder 'hier'. Het beste kun je de gecombineerde versie pakken en die moet je zetten bij MODEM of PHONE of CP in Odin. Deze verschillende namen zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, maar Odin heeft de gewoonte, afhankelijk van de versie die je gebruikt, om van naam te veranderen. Dus het bestand vooral niet bij PDA of AP zetten. Toestel in download en het flashen gaat heel snel. Als je toestel weer is opgestart kun je wifi (als het goed is) weer aan zetten. Soms moet je opnieuw je wachtwoord intypen, maar meestal niet. Mocht wifi het niet doen (wat ik betwijfel) dan moet je nogmaals flashen, maar nu pak je alleen het wifi-fix bestand. Ook dit weer bij modem, phone of CP zetten uiteraard.
Succes en laat even weten of het gelukt is.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

henknan

henknan

• Lid sinds 22 oktober 2011
  • Berichten 144
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2015
  • 13:19

Mooi dat je genoten hebt.
Makker, dit is DE oplossing.
Wifi werkt weer.
Heel hartelijk dank voor je hulp.
Een prettige dag gewenst.
Henknan

Sand

Sand

• Lid sinds 30 april 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 april 2016
  • 17:01

Hallo Makker,

Ik heb sinds vanochtend mijn nieuwe S5 neo in gebruik met android 5.1.1. Alleen nog maar ingeschakeld, dus nog niks gewijzigd aan de fabrieksinstellingen.

Ik heb hetzelfde probleem met de wifi: ik kan de schakelaar niet omzetten. Ik ben maar een leek en begrijp eerlijk gezegd niks van wat je eerdere uitleg (zoals 'modem flashen'). 

Kan ik dit probleem ook oplossen en kun je me (in lekentaal) uitleggen hoe ik dit moet doen?
Alvast bedankt!

Groeten,
Sandra

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 30 april 2016
  • 21:30

Hi Sandra,

Vertel even welke rom er nu op je toestel staat. Je kunt dat vinden bij 'instellingen > 'meer' > en dan helemaal onderaan 'Toestel-info''. Als je dan even (ook bijna onderaan) vertel (schrijf) welke versie er bij 'Basebandversie" en 'Buildnummer" staat, dan zoek ik even de juiste modemversie op.
Heb je wel eens met Odin een rom op je vorige toestel geflasht (= is op je toestel gezet). Zo ja dan zet je de 'nieuwe modem' in Odin bij modem en druk je op start. Heb je nog nooit met Odin gewerkt, dan leg ik je dat wel even uit.
Odin is een 'speciaal' programmaatje waarmee je met een Window PC besturingssystemen op je telefoon kunt zetten. (Met Mac of Linux heb je Heimdall nodig).
Ik hoor het wel.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Sand

Sand

• Lid sinds 30 april 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 april 2016
  • 21:46

Hoi Makker,

Bedankt voor je reactie!
Ik had hiervoor nog nooit van Odin gehoord. Ondertussen heb ik wat filmpjes en gebruiksaanwijzingen bekeken:
https://www.youtube.com/watch?v=26kFIPQ_WMY
http://guidebelajar.blogspot.nl/2016/01/guide-to-flash-stock-rom-samsung-galaxy-s5-neo-g903f.html

Ze waarschuwen alleen overal dat je echt het goede modem bestand moet hebben, en ik weet niet waar ik dit moet downloaden. Ik ben erg ban dat ik de verkeerde neem. Als ik het goede modem bestand heb, dan denk ik dat ik er wel uitkom met de handleidingen.

Ik heb model SM903F, Baseband G903FXXU1APA2 en buildnummer LMY47X.G903FXXU1APA2

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 30 april 2016
  • 22:52

Ik ga het morgen voor je uitzoeken.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 1 mei 2016
  • 10:47

Sandra, even een algemeen advies.
1) Als je de telefoon net hebt gekocht, dan zou wifi moeten werken. Mijn advies is om naar de winkel te gaan en daar vertellen dat je toestel niet goed is omdat wifi niet werkt en dat je een andere wil waarvan wel alles werkt.
2) Wil de winkelier niet omruilen, dan kun je een reparatie eisen, omdat je twee jaar garantie op je toestel hebt. Vertel maar dat je dit op het Androidworld is verteld en dat zij op de hoogte zijn van jouw probleem. Als alternatief kun je altijd met je toestel en je aankoopbon naar een van de 'Samsung Service Centrum" gaan en daar je toestel aanbieden. Wel je aankoopbon meenemen, want anders doen ze niets. De reparatie is gratis, maar je bent je toestel wel een tot twee weken kwijt. (De Samsung Service Centra bij jou in de buurt kun je op het internet bij Samsung vinden).

Heb je het toestel niet zelf gekocht maar van iemand anders en je hebt geen aankoopbon (i.v.m. de twee jaar garantie) dan kun je zelf aan de slag gaan.
Je toestel heeft een besturingssysteem G903FXXUIAPA2. Er is inmiddels een nieuwe versie  op 3 februari 2016 verschenen en dat is G903FXXUIAPA6 en het lijkt mij verstandig (als je het zelf wilt doen) om dit nieuwere systeem met behulp van Odin op je toestel te zetten.
Heb je gelijk ook een 'andere' modem met mogelijk het gevolg dat je wifi nu wel werkt.
Laat even weten of je mijn advies gaat opvolgen of dat je zelf aan de slag wilt (ik wil het ook wel voor je doen, maar dan moet je langskomen of je toestel opsturen).
Makker

Bewerkt (1 mei 2016 10:49)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren