Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dikkiedirk

dikkiedirk

• Lid sinds 06 april 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 4 juli 2015
  • 23:13

Ik heb 4.3 op mijn S4 staan, ik denk een custom rom, maar weet het niet zeker. Hij is ook geroot en kan geen updates downloaden. Ik krijg de melding toestel is aangepast updaten niet mogelijk. Komt dit door de root? Ik wil graag naar 5.01. Hoe doe ik dit zonder dataverlies? Is hier een stappenplan voor? Stock ROM erop zetten met Odin? Is er een guide voor?

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 6 juli 2015
  • 10:15

Het niet kunnen updaten komt inderdaad door de root acces. Als je even een screenshot wilt sturen van instellingen-over de telefoon dan kan ik zien of er een custom ROM opstaat. Om je data te behouden adviseer ik je om Titanium backup te gebruiken. Welke Superuser client staat er op? Met SuperSU heb je namelijk een unroot optie mocht dit nodig zijn. als je Engels goed is wil ik je graag adviseren om eens hier te kijken: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit graag, ik wacht de screenshot even af.

Mvg,
Booy Beerling

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

dikkiedirk

dikkiedirk

• Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2015
  • 11:22

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb inderdaad SuperSU op de telefoon staan. Is er van Titanium Backup een gratis versie die volledig werkt? Maakt die een volledige backup? Schrijft die alles weg naar memory card?

Kan ik na unrooten via SuperSU OTA updaten naar lollipop? Werkt deze goed op een S4?

screenshot is bijgesloten.

Bijlage:

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 6 juli 2015
  • 11:49

Geen probleem, als echte Android(world) liefhebber help ik graag andere mensen met hun Android.
De ROM die je gebruikt is een standaard ROM.
Ik zou eerst proberen om via SuperSU of deze app de SU binary te verbergen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amphoras.hidemyroot

Hiermee wordt je root acces tijdelijk verborgen en dan kan je proberen om een update uit te voeren. Ik weet niet hoe het met de gratis versie zit maar met de betaalde versie van SuperSU kan ik mijn root acces behouden na een OTA update. Voor Titanium backup is namelijk root acces nodig, anders kan je geen backup terugzetten.

Dit is de gratis versie van Titanium backup: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keramidas.TitaniumBackup

Ik gebruik zelf de betaalde versie dus weet niet zoveel over de gratis versie.

Ik ben zelf niet in het bezit van een S4 dus weet niet of Lollipop goed werkt. Ik heb wel Samsungs gehad maar heb eeen bloedhekel aan Touchwizz

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2015
  • 17:31

Ik heb ook even geprobeerd om de update via OTA binnen te halen maar dat wil niet.
Als ik Hidemyroot gebruik laat Samsung zich niet om de tuin leiden.
Dus dat moet weer via Odin en daarna weer rooten.

Iemand een goede link om de nieuwste Stock PHN versie te downloaden?

Samsung Galaxy S7

dikkiedirk

dikkiedirk

• Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2015
  • 18:55

Bij mij lukt dat ook niet.

Ik heb vi SuperUserSU de root eraf gehaald, gereboot en gekeken met Titanium Backup gekeken of de root nog actief was, niet dus, TB heeft geen root-access meer. Hide my root zegt ookd at ie geen binary kan vinden. De root is er dus vanaf maar OTA backup werkt niet. Ik heb nu geupdate naar 5.01 lollipop met KIES, dat werkte zonder problemen.

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 6 juli 2015
  • 23:19

Ik heb ook even geprobeerd om de update via OTA binnen te halen maar dat wil niet. Als ik Hidemyroot gebruik laat Samsung zich niet om de tuin leiden. Dus dat moet weer via Odin en daarna weer rooten. Iemand een goede link om de nieuwste Stock PHN versie te downloaden?

Misschien deze : http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/63186-firmware-update-i9505xxuhob7-black-editionbtuandroid-501-beschikbaar.html

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2015
  • 10:44

Bedankt, tja dat had ik ook zelf mogen bedenken.

Samsung Galaxy S7

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren