Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Cheyenne91

Cheyenne91

• Lid sinds 16 januari 2011
  • Berichten 476
  • Reputatie 0
  • 15 september 2014
  • 10:58

Dag toppers.

Iemand een idee hierover?

Mijn telefoon is vorige week in de verfpot gevallen. Oeps oeps. Gelijk open gemaakt, schoongemaakt, binnenkant en moederbord is brandschoon. Telefoon werkte perfect afgelopen week. Gisteravond out of the blue begint het scherm te knipperen en valt uit. Scherm staat nog wel aan, want ik krijg haptic feedback als ik erop druk en de back en menuknop lichten ook nog op als ik zoiets doe. Oftewel: het scherm werkt wel, maar ik zie niks (af en toe een flits aan de rechterkant van het scherm).

Nu heb ik ‘m net weer opengemaakt om te checken of er ergens iets los zit of misschien dat er ergens iets een beetje is gaat roesten oid, maar alles ziet er nog steeds brandschoon uit en alle connectors zitten op hun plaats. Nu weet ik niet precies welke connector voor het scherm is (en of dat überhaupt zo werkt), maar heb ze allemaal bekeken en het ziet er prima uit.

Iemand enig idee of en hoe ik dit eventueel kan oplossen, of is ’ie overleden?

Grtz en alvast thanks!

master64nl

master64nl

• Lid sinds 31 oktober 2011
  • Berichten 879
  • Reputatie 40
  • 15 september 2014
  • 14:13

Op zich geleid verf niet zo, is meer een isolator. Ik denk dat je even goed moet omschrijven hoe en waarmee je de verf verwijderd hebt en heb je dit ook binnen in de telefoon gebruikt. Hoe ver open is open? Is hij helemaal uit elkaar geweest of heb je alleen de back cover er af gehad?

Groetjes

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 15 september 2014
  • 20:52

Ik ga er even vanuit dat je hem met terpetine of terpetijn hebt schoon gemaakt. Gebruik in ieder geval geen alcohol (bijv.ethanol of spiritus) want dat is hygroscopisch m.a.w. het trekt water aan.
Wat je in ieder geval kunt proberen is om je toestel weer open te maken en eventueel de zwarte achterkant los maken door de schroefjes los te draaien en dan te beginnen onder de powerknop voorzichtig de achterkant los te ‘wrikken’. Maar misschien is het laatste helemaal niet nodig. In beide gevallen (met of zonder de zwarte achterkant) raad ik aan om met een warme föhn de binnenkant enige tijd te verhitten (niet te heet uiteraard, maar goed warm)en na tien minuten kijken of je hem nu wel ‘gewoon’ kunt opstarten.
Mogelijk helpt deze simpele oplossing.

Makker

Bewerkt (15 september 2014 20:56)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Cheyenne91

Cheyenne91

• Berichten 476
  • Reputatie 0
  • 15 september 2014
  • 20:58

De telefoon is helemaal open geweest en het moederbord eruit. Föhn zal ik morgen eens proberen, betekent dat dat alles een beetje uitzet en krimpt en daardoor weer op zn plek zou kunnen komen oid?

Makker

Makker

• Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 15 september 2014
  • 21:11

Cheyenne91
De telefoon is helemaal open geweest en het moederbord eruit. Föhn zal ik morgen eens proberen, betekent dat dat alles een beetje uitzet en krimpt en daardoor weer op zn plek zou kunnen komen oid?
Nee, het is een oude truk die bij de Galaxy S vaak hielp bij ‘storingen’ met het scherm. Krimpen en uitzetten speelt geen rol bij dit temperatuursverschil. Wel dat mogelijke vocht en … restjes verdwijnen, waardoor er weer contact wordt gemaakt. Dat laatste is overigens niet meer dan een vermoeden.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Makker

Makker

• Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 15 september 2014
  • 21:24

Hier is de service manual van de S4 (in het Engels, geen probleem toch, anders vertaal ik het wel even). Op plaatje 5 zie je linksboven roodomcirceld de connector van je scherm staan. Kijk even of die goed is aangedrukt. Ik vermoed dat daar je probleem zit.
Anders eerst even loswippen, met een wattestaafje voorzichtig de contactpuntjes schoonwrijven en vervolgens weer vastklikken. Laat even weten of het geholpen heeft.

Makker

Bewerkt (15 september 2014 21:27)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Cheyenne91

Cheyenne91

• Berichten 476
  • Reputatie 0
  • 15 september 2014
  • 21:27

Hmmm die heb ik idd vanmiddag goed bekeken en weer vastgemaakt etc. Morgen nog eens nader inspecteren en föhnen. Ik laat het je weten!

master64nl

master64nl

• Lid sinds 31 oktober 2011
  • Berichten 879
  • Reputatie 40
  • 20 september 2014
  • 09:08

Ben toch wel benieuwd eigenlijk of het gelukt is?

Groetjes

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren