Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Cheyenne91

Cheyenne91

• Lid sinds 16 januari 2011
  • Berichten 476
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2014
  • 22:29

Dag lieve mensen,

Het staat ongetwijfeld al ergens netjes uitgelegd, maar ik kan het dus niet vinden.
Ik wil mijn S4 unrooten en de flash counter op 0 zetten, omdat ik steeds de melding krijg dat mijn SIM-kaart niet gevonden kan worden. Heb al een nieuwe SIM, dus ligt aan de telefoon en ik heb zo'n ‘prachtig’ leencontract bij Hi, dus wil ermee terug naar de winkel. Daarvoor dus even terug naar stock.

Wie helpt mij met een stappenplannetje

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2177
  • Reputatie 250
  • 29 juli 2014
  • 20:04

Cheyenne91
….
Wie helpt mij met een stappenplannetje
Beste Cheyenne91 (ben je 24-25?) Ik ga er vanuit dat je je toestel wilt ruilen en er zo weinig mogelijk van jou op blijft staan?

Stap 1: Allereerst gaan we je flashcounter op nul zetten. Daar heb je ‘TriangleAway’ van Chainfire voor nodig en die haal je hier uit mijn dropbox.
Installeer TriangleAway op je telefoon en open die. Volg de aanwijzingen en als TriangleAway klaar is, reboot en je flashcounter staat weer op nul.
Stap 2: Telefoon uitschakelen. Met vol up, power en home knop start je op en ga naar ‘recovery’. Na het eerste plaatje bij het opstarten laat je je powerknop los. Bij het tweede plaatje gelijk de home en volume knop loslaten.
Op het recovery scherm ga je naar ‘factory reset/wipe data’ en klik op ja bij de vraag of je dit wilt (met vol knop kun je scrollen naar de goede regel).
Nu ga je naar ‘Advanced’ en daar scrol je naar ‘wipe cache’. Reageer hier ook met yes (ja) op.
Ga via ‘back’ terug naar het begin scherm. Ik weet niet welke CWM (recovery) jij op je toestel hebt staan, maar kies voor afsluiten of als dat er niet staat voor ‘reboot’.
Stap 3: Na opstarten zet je je toestel helemaal uit.
Op je PC open je Odin. Unzip deze stock ROM van Samsung S4.Haal hem desnoods hier.en zet die bij PDA.
Stap 4: Zet je telefoon in download (vol down, home en powerknop) en verbindt hem met je PC. Bij Odin moet nu ‘Added’ komen te staan. Zie je dat, druk dan op ‘Start’ en flash de stock rom op je toestel. Als Odin ‘removed’ zegt (schrijft eigenlijk) kun je je usb kabeltje losmaken.
Je telefoon is opgestart en je moet nu al je gegevens weer invullen. Let wel op dat je niet synchroniseren aanklikt, want dan komt alles weer op je telefoon te staan wat er eerder ook op stond (berichten, apps enzovoort waaronder misschien ook root programma's als TitaniumBack Up). Heb je nooit ‘synchroniseren’ aan gehad, dan heb je alleen de standaard programma's van Samsung.
Ik hoop dat ik niets vergeten ben.
Succes.

Makker

Bewerkt (29 juli 2014 21:14) | Stap 3 stond er eerst niet bij

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Cheyenne91

Cheyenne91

• Lid sinds 16 januari 2011
  • Berichten 476
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2014
  • 20:14

Thanks, klinkt goed! Ga het proberen als ik thuis ben :-)

houssain

houssain

• Lid sinds 08 augustus 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2014
  • 23:59

Hallo,

Het is gelukt om mijn telefoon te rooten, maar ik zie de standaard geinstalleerde app 'internet er niet meer tussen staan, hoe kan ik dit weer terug krijg?

Ik heb door heel mijn s4 gezocht, maar heel de app is verdwenen.

Mvg

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2014
  • 10:24

Waarom zou je dat terug willen hebben als je het toestel voor garantiewerkzaamheden terug naar de winkel brengt.
Ik zou de huidige herstelde stand zo laten staan, tenzij het toestel verder niet functioneert.

Zijn de overige standaard programma's wel aanwezig?

Samsung Galaxy S7

houssain

houssain

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2014
  • 12:06

De andere standaard geinstalleerde apps zijn er nog.

En ik wil toch gewoon internet browser gebruiken, want nu moet ik google chrome gebruiken en daar werkt het slim scollen niet.

Ik heb dit per ongeluk verwijderd toen mijn telefoon nog geroot was, hij is nu geunroot.

Dus hoe kan ik het terug krijgen?

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2014
  • 12:33

Als jij de originele standaard ROM teruggezet hebt dan zou normaliter ook de standaard Internet Explorer weer beschikbaar moeten zijn.
Als die niet in de Apps staat dan zal je die weer via Google Play moeten downloaden.

Samsung Galaxy S7

houssain

houssain

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2014
  • 12:41

Ja had ik al geprobeerd maar de officiele internet browser kan je niet via play store downloaden?

Zou het bijvoorbeeld met een reset terug kunnen komen?

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2014
  • 12:45

Daar vraag je zo wat, ik heb nog nooit meegemaakt dat een standaard app niet met de installatie van de originele fabriek ROM is meegekomen.

Je kunt natuurlijk een fabrieksreset uitvoeren maar dan ben je alle instellingen en data op het telefoongeheugen kwijt.
Jouw data op een eventueel aanwezige externe SD kaart blijven uiteraard gehandhaafd.

Samsung Galaxy S7

houssain

houssain

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2014
  • 12:47

Oh wacht even, hoe kan ik de originele standaard rom terugzetten?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren