Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

0ViP0

0ViP0

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 18 november 2014
  • 20:48

Ik zit op windows maar ik heb hier ook nog een s4 die wel werkt zal ik anders daarin het sdkaartje formateren

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 18 november 2014
  • 21:02

0ViP0
Ik zit op windows maar ik heb hier ook nog een s4 die wel werkt zal ik anders daarin het sdkaartje formateren
Is in ieder geval te proberen.
Alternatief als je in recovery de factory reset -> naar install new rom -. hebt gedaan. Klopt dat?
In principe is je telefoon systeem dan helemaal schoon.
Als het kaartje op je andere tel. nog steeds problemen geeft dan zou je dit kunnen doen:
Download hier de officiele laatste Nederlandse stock ROM. Pak deze rom een maal uit (aan het eind staat dan …tar.md5). Open Odin en zet deze ROM bij PDA. Vervolgens doe hetzelfde als bij puntje 2. “Added” enz.
Succes en ik hoor graag of het een of anders de andere gelukt is.
Makker

Bewerkt (18 november 2014 21:03)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

0ViP0

0ViP0

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 18 november 2014
  • 22:00

ik heb geprobeerd het sdkaartje te formatteren via de s4 die wel werkte maar als ik imperium op het sd kaartje gooi wil de s4 die niet werkt nog steeds nix zien. nu heb ik ook weer geprobeerd de stock rom van samsung erop te gooien alleen krijg ik nu het logo van samsung te zien en links boven in in het blauw RECOVERY BOOTING… en verder dan dit komt ie niet kan nog wel in download modus komen maar verder niet.

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 18 november 2014
  • 22:07

Vreemd. Ik moet even nadenken en ga nu tv kijken. je hoort van mij.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 19 november 2014
  • 00:23

Ik ben er (nog) niet uit. Om een helder beeld van het probleem te krijgen even een paar vragen.
Als het toestel (software, hardware) problemen heeft, zou het volgende wellicht wat helderheid geven.
Als de SD kaart met de ROM.zip in de goede (andere) telefoon wordt gestoken, ziet in ‘recovery’ deze telefoon die SD kaart wel?
Ga naar ‘Install Zip’ . Staat daar ‘Install zip from /storige/sdcard1
In ‘recovery mode’ scroll naar install zip en kijk of daar ook staat ’install zip from / storage / sdcard1’
Is dat zo, dan wordt de externe sdcard op deze telefoon gezien en is de SD kaart goed.(Als je met de menu knop hierop druk, moet je de Imperium ROM zien staan!!).
Ga terug via ++++Go Back++++ en reboot je ‘goede’ telefoon.

Stop nu de SD kaart in de ‘weigerachtige telefoon en herhaal hetzelfde. Zie je nu na ‘Install zip’ niet de regel ‘Install zip from /storage/sdcard1’ dan ben ik bang dat die telefoon gerepareerd moet worden. Het kan mogelijk een software of hardware fout zijn. Zie je ‘Install zip from /storage/sdcard1’ wel, dan met menu knop hierop klikken en je toestel wordt geflasht.

Meer smaken heb ik op dit moment niet. Lukt het, dan ben je blij en lukt het niet dan wordt het een bezoek aan een Samsung Service Centrum. Mogelijk bedenk ik nog een alternatief, maar reken daar niet teveel op. Helaas, ik had graag op wat meer resultaat van mijn inzet gehoopt.
Makker

Bewerkt (19 november 2014 00:25)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

0ViP0

0ViP0

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 20 november 2014
  • 11:18

ik heb alles geprobeerd wat je me hebt aangeraden maar niks heeft geholpen in de werkende tel wordt de sdkaart wel herkend maar het defecte toestel niet ik denk dat mijn enige optie nog is om het toestel maar terug te sturen naar samsung ter reparatie. in ieder geval heel erg bedankt voor je moeite en tijd

mvg

0ViP0

Makker

Makker

• Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 20 november 2014
  • 13:52

Geen dank. Ik had graag geholpen. Jammer dat de herkenning van de externe SD kaart stuk is.
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

rokit

rokit

• Lid sinds 03 oktober 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 2 april 2015
  • 22:16

@Makker….super bedankt voor deze handleiding, mijn Galaxy S4 bleef ook in het opstartscherm hangen ( was iets fout gegaan met rooten ) maar gelukkig met jou hulp heb ik hem weer aan de praat gekregen

m.vr.gr.
Rokit

raffell

raffell

• Lid sinds 16 april 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 april 2015
  • 10:35

Wat voor mij hielp is het volgende:

Home button volumeknop omlaag en aan/uit knop indrukken dan kom ik een setup menu.
hierna pijltje naar boven er staat dan downloaden.
pijltje naar beneden betekent cancellen niet drukken in dit geval.
hierna volgt alles vanzelf.

hoop dat jullie er wat aan hebben.
groetjes.

gurpreet94

gurpreet94

• Lid sinds 29 april 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 29 april 2015
  • 14:20

HET WERKT!! Echt heel erg bedankt vriend!! Had u een dikke knuffel gegeven als je bij was :p

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren