Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

zemmer

zemmer

• Lid sinds 19 april 2014
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 19 april 2014
  • 07:24

Hallo allemaal,

18-04-2014 Heb ik via marktplaats een telefoon gekocht. Super gegaan allemaal, maar ik ben een beetje genaaid…
Ik had afgesproken met de contactpersoon te Zwolle, en hij bood me de telefoon (uit en on-opgeladen) aan. Ik vroeg hoe het zat en hij vertelde me ‘'Jaa ik heb de telefoon vanmorgen Ge-reset naar fabrieksinstellingen en ik ben hem vergeten op te laden’' ik met mijn stomme kop geloof dat en koop hem zonder echt iets te checken…. €275,- heeft het me gekost.

Eenmaal thuis uitgepakt doe ik hem in de oplader en ik zag al meteen iets niet kloppen, normaal krijg je een grote batterij met de levensduur erop, bij mij was hij aan het vastlopen met die rondje er nog steeds in.. helemaal grijs. Ik probeerde hem op te starten maar ook helaas werkte dit niet, hij blijft hangen bij de Samsung S4 GT-I9505 hangen.

Ik heb op de forums gekeken en ik heb gezien dat je een hard reset moet uitvoeren, ik heb dit geprobeerd, meerdere malen (home + volume up + power, en de power loslaten als hij trilt.) Mooi gedaan allemaal maar, ik krijg linksboven de melding ‘'Recovery booting….’' en wachten en maar wachten HELEMAAL NIKS. Ik heb de telefoon nu een hele nacht aan de lader gelaten en nog steeds zie ik een grijze batterij die aan het laden is (maar de lader logo loopt vast).Via KIES krijg ik ook geen responce..

Helemaal wanhopig ga ik alles rond, heb ik wel een echte Samsung gekocht? De IMEI en SN nummer kloppen allemaal en het is gewoon een echte Samsung.

Wat het wel doet is de Downloading logo (volume down + home + power).

Ik weet niet wat ik moet doen, als ik langs forums ga probeer ik hun na te doen maar dan kom ik uit dat ik iets moet downloaden en ik moet ZEKER weten welke versie mijn telefoon is maar dat weet ik ook niet echt. Op de doos die ik heb meegeleverd gekregen zie ik ook niets…

Wat raden jullie mij aan? of weten jullie wat de oplossing is?
Kunt u dat dan AUB posten? Ik ben ten einde raad, ik heb ook contact geprobeerd te maken met de verkoper maar die is van de aardbodem verloren gegaan.
Als jullie meer kunnen achterhalen door middel van mijn IMEI of SN geef ik die graag,

Groetjes

ludoke

ludoke

• Lid sinds 14 augustus 2010
  • Berichten 163
  • Reputatie 10
  • 19 april 2014
  • 07:36

wss is het een I9505.
Vermits hij in downloadmode gaat zit er nog stroom in en zou je dan via Odin een stock rom kunnen flashen,maar dan moet je zeker zijn dat hij genoeg accu heeft want als hij uitgaat tijdens het flashen is het helemaal gedaan.
Maar zoals hij nu is ben je er ook niks mee. Waarschijnlijk is hij volledig plat geweest en dat kan problemen geven.
Het is ook mogelijk dat de verkoper een verkeerde firmware heeft geflasht en een softbrick heeft veroorzaakt.
Goede nieuws is dan dat je nog in download mode kan komen,kan je tenminste nog flashen.

zemmer

zemmer

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 19 april 2014
  • 07:52

@Ludoke Danjewel voor je snelle reactie! Ik zou het men god niet weten wat die verkoper heeft gedaan, ik heb de s4 de hele avond aan de lader gehad dus hij zal wel redelijk vol zitten lijkt me.. ik denk dat het alleen aan de vastlopende scherm ligt. Je hebt het over stockroms en Firmwares, ik heb in andere forms gelezen dat het heel belangerijk is welke telefoon je hebt, en dat je de juiste versie erop moet zette, maar ik heb geen flauw idee welke versie ik heb… hoe kom ik dit te weten? groetjes

ludoke

ludoke

• Berichten 163
  • Reputatie 10
  • 19 april 2014
  • 08:21

Het model staat op een sticker onder de batterij.
De laatste firmwares vind je in de eerste post van dit forum.

Bewerkt (19 april 2014 08:24)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 19 april 2014
  • 11:29

Wat je kunt doen is het volgende:

• zoals hierboven al gezegd; ben er zeker van dat het om de GT-I9505 gaat. Dit staat op het doosje en anders onder de batterij

• Download Android 4.4.2 voor GT-I9505 hier. Je moet wel even een accountje maken maar dat is altijd handig in de toekomst. Download de rom, wat best wel even duurt aangezien het een groot bestand is. Eenmaal gedownload pak je dit bestand uit tot je een .tar bestand overhoud.

• Download Odin hier Pak dit bestand uit en het odin bestand opstarten als administrator (rechtermuisknop - uitvoeren als administrator)

• Start je telefoon op in downloadmodus (volume down - aan/uittoets tegenlijk indrukken). Dit had je al eens gedaan dus dat lukt je wel

• Sluit nu je telefoon pas aan op je pc/laptop. Als het goed is moet nu je telefoon herkent worden. Je ziet dan in het grote vak com added staan. als dit allemaal gebeurt wordt je telefoon in ieder geval nog herkent. Let op dat Kies niet openstaat want dat komt in conflict met elkaar

• In het rechterscherm zie je nu o.a de knop PDA staan. Klik hierop en vul daar je gedownloade rom in die dus eindigt op .Tar

• Blijf verder overal vanaf en druk op start. als het goed is gaat hij nu je rom inladen dit duurt een minuut of 10. Als alles goed is staat er op het eind bovenin het scherm “OK” Je telefoon zal daarna opnieuw opstarten. Dit duurt meestal een minuut of 2/3

• Mocht het veel langer duren dan kun je proberen in recovery mode te komen en daar factory reset te doen.

Succes

Bewerkt (19 april 2014 11:31)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

ludoke

ludoke

• Berichten 163
  • Reputatie 10
  • 19 april 2014
  • 11:35

Mooie tutorial,ik zou er willen aan toevoegen:Flashen van 4.4.2 wil zeggen dat hij niet terug kan indien gewenst.
Ik zou aanraden om de 4.3 voorlopig te flashen en zeker vanuit de situatie hij nu verkeert.

zemmer

zemmer

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 19 april 2014
  • 13:46

Goedendag,

Dank u wel voor uw bericht, ik heb alles stapsgewijs gedaan wat u zei, het enigste wat mij opviel is dat u zei dat bij Stap 5 mijn telefoon herkend zou worden, dat was hier niet het geval. Ik wachtte 5 mins, en keek ook op deze computer ik zag geen losse pop-upjes komen. Ik heb het bestand gedownload en ik heb het uitgepakt, ik hield een bestandje over van de 2 en dat was ‘’ I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_I9505XXUFNC4_HOME.tar.md5 ‘’ ik heb niks gedaan met ‘’SS_DL.ddl’’

Ik heb het laten draaien de programma en had het af en het geprint-screend en op paint gezet(zie extern bijlage).
Ik heb ook de Massages die ik heb gekregen van het programma bewaard, waarschijnlijk kunnen jullie daar uit iets concluderen

<ID:0/003> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_I9505XXUFNC4_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> sbl1.mbn
<ID:0/003> NAND Write Start!!
<ID:0/003> sbl2.mbn
<ID:0/003> sbl3.mbn
<ID:0/003> rpm.mbn
<ID:0/003> aboot.mbn
<ID:0/003> tz.mbn
<ID:0/003> boot.img
<ID:0/003> recovery.img
<ID:0/003> system.img.ext4
<ID:0/003> modem.bin
<ID:0/003> NON-HLOS.bin
<ID:0/003> cache.img.ext4
<ID:0/003> hidden.img.ext4
<ID:0/003> RQT_CLOSE !!
<ID:0/003> RES OK !!
<ID:0/003> Removed!!
<ID:0/003> Remain Port …. 0
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)

Ik heb hem na de installatie van 4.4.2 10 minuten onaangeraakt achtergelaten. Ook ge-connect gelaten en wat mij opviel is dat hij meteen toen hij van zelf door het programma opnieuw opstartte dat ik links bovenin weer in het blauw ‘’Recovery booting….’’ Zie zonder op of aanmerkingen. Na de 10 minuten heb ik mijn s4 afgesloten en 2 minuten met batterij eruit laten rusten, daarna deed ik de hard restet, hij startte 2x achter elkaar op en toen kreeg ik weer de blauwe tekentjes links bovenenin. En helaas gaat hij niet verder.
Na aanleiding van de bericht van @ludoke ga ik nu 4.3 proberen te instaleren via de programma, de download heb ik gehaald van uw topic @Muele van deze website http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/51747-stock-official-firmware-gt-i9505.html

de 4.3 is nu bezig met het downloaden,

Mocht hij het hierna weer niet doen, vast hangen bij de start scherm
Wat raad u me dan aan?

Als ik de 4.3 af heb, plaats ik weer een postje,

Groeten

Bijlage:

ludoke

ludoke

• Berichten 163
  • Reputatie 10
  • 19 april 2014
  • 15:12

Zijn de drivers geinstalleerd ? Welke Windows versie heb je ?
Werd het id comm vakje in Odin gekleurd toen je de telefoon hebt aangesloten ? Zoniet zijn de drivers niet geinstalleerd.
Uit het screenshot blijkt dat alles lijkt goed gegaan te zijn .
Als je mijn laatste post hebt gelezen kan je zien dat je nu je 4.4.2 hebt,NIET meer terug kan naar 4.3(er is nu een nieuwe bootloader meegeflasht)
Daarom zei om 4.3 te flashen.
Je kan best die 4.4.2 nogmaals flashen en op dat ID COMM vakje letten.

zemmer

zemmer

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 19 april 2014
  • 15:32

Bedankt voor je snelle reactie.

Maar ik heb nu ook daadwerkelijk echt een probleem denk ik…
Ik had je bericht te laat gelezen en heb toch de 4.3 geïnstalleerd,
Ik liep weg en kwam terug en alles was afgebroken, waarschijnlijk door mijn broertje die hier even achter mijn pctje zat.

Ik heb nu de volgende melding'' Firmware upgreade encountered an issue. Please select recovery mode in kies & try again''.

MAAAR!

Ik zie links bovenin een paar zinnetjes met oa.
Write protection: Enamble
eMMC BURST MODE enamble

Ik had even gegoogled en ben achtergekomen dat ik geen wijzigingen kan aanbrengen aan het systeem?
Voor de rest staat er niets belangrijks op zoals:
Productname: GT-I9505
Current Binary: Samsung offical
System status: Official
LMOX KERNEL LOCK: 0x0
KNOX WARRENTY VOID 0x1
CBS-CONFIG-LSB: 0x30

Valt hij nog te redden?

Ik laat de telefoon nu zo achter met die melding die ik daarboven heb opgenoemd.

Groetjes

zemmer

zemmer

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 19 april 2014
  • 15:35

En trouwens helemaal vergeten erbij te zetten
Ik heb een HP Pavlion windows 7 Home eddition laptop met ServicePack 1 BUILD 7601

En ja ik krijg een kleurtje bij de COM als ik de telefoon connect…
Ik heb het geluid aangezet, en ik hoor hem wel een geluidje geven die je normaal hoort als je een usb connect.
dus hij leest hem wel, maar ik kan m niet zien bij Deze computer, ook niet als ik het vinkje ‘'verborgen mappen weergeven aanklik’'

Groet

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren