Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 4 april 2014
  • 16:59

In Dit topic heb ik al laten zien hoe je de icoontjes en het system menu kunt krijgen door het aanpassen van je buildprop en je SecSettings bestand.

In dit topic laat ik je zien hoe je o.a touchwiz kunt krijgen zonder aanpassing van je Buildprop. Is je buildprop aangepast dan moet je dit eerst ongedaan maken, anders overlappen de icoontjes elkaar !!

Onderstaand is uitgevoerd op een standaard 4.4.2 Samsung rom !!

Ik heb bewust even deze 2 topics apart gehouden omdat het anders te onoverzichtelijk wordt.

voor we beginnen, en het lijkt me haast overbodig maar toch: Back-up Back-up !! Alles geschied op eigen risico

Dit vereist root en cwm!!
Update: APK's waar bij staat dat je ze op een normale manier kunt installeren , kun je uitproberen zonder root of cwm

Touchwiz

• download touchwiz launcherhier
  • zorg dat je minimaal een third party launcher geinstalleerd hebt en ingesteld als standaard (Nova bijvoorbeeld)
  • Ga met een file explorer naar system - private apps en verwijder daar Seclauncher en Seclauncher odex (als je nog odex hebt)
  • Start je telefoon op in CWM en flash de launcher
  • Herstart de telefoon

Note: de taal van de launcher is Engels !

Wallpaperpicker S5

• download Secwallpaper picker
  • kopieer het bestand naar System - priv apps
  • Zet de permissies naar RW-R-R
  • Verwijder Secwallpaperchooser
  • reboot en je kunt nu de nieuwe S5 wallpapers instellen

startup / shutdown logo

SPlanner

• download dit SPlanner bestand
  • Installeer als een normaal APK bestand

Accu Weather Widget

• Download Accuweatherphone én Accuweather deamonbestand
  • Ga naar System - Apps en verwijder Accuweather.apk en weatherwidgetdeamon.apk
  • reboot je telefoon
  • Installeer nu de 2 gedownloade bestanden als normale APK bestanden
  • Reboot je telefoon en stel de widget weer in op je homescreen

My files

• download my files hier
  • installeer als normale APK

WatchOn

• download WatchOnhier

S5 video app

• Download S5 video hier
  • Installeer als normale APK

Sms applicatie

• Download SecTelephony providerhier en SecMMS hier
  • verwijder Sectelephony provider uit System - Apps en vervang met deze versie zet de permissies naar RW-R-R
  • Verwijder secMMS.apk uit System Apps en als je odex bent ook secMMS.odex. Vervang daarna het mms bestand en zet de permissie naar RW-R-R
  • Reboot en je hebt de nieuwe sms applicatie

Geo nieuws

Geo nieuws is een widget die informatie geeft als er op weergebied iets te gebeuren staat. Denk aan aardbevingen, extreme regenval, sneeuwval of een hittegolf

• download Geo lookout Hier
  • ga naar widget en zoek naar Geo nieuws

Bewerkt (11 april 2014 18:05)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 4 april 2014
  • 19:55

@meule: pas svp de tweede zin nog even aan. Nu staat er “In dit topic laat ik je zien hoe je de o.a de touchwiz kunt krijgen zonder aanpassing van je Buildprop.” Ik neem aan dat hier moet staan “hoe je o.a. de Touchwiz van de Galaxy S5 kunt krijgen”.
Verder vraag ik mij toch een beetje af waarom je deze aanpassingen allemaal zou willen doen. Is het nu zoveel mooier die S5 appjes? Persoonlijk vind ik het niet de moeite waard maar goed, ieder zijn meug.
Misschien weet je nog antwoord op het volgende: draait de Accu Weather Widget die je hier laat zien ook onder NOVA of alleen maar onder Touchwiz?

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 4 april 2014
  • 20:28

Tja.. waarom gebruikt iemand een andere launcher, waarom gebruikt iemand een custom rom

Er staat natuurlijk ook niet dat het een verplichting is maar er zijn misschien genoeg mensen die wel een nieuw uiterlijk willen.

Ik geef daarom alleen maar de mogelijkheden aan en het staat iedereen vrij om daarmee te doen wat hij wil

Bewerkt (4 april 2014 20:31)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 4 april 2014
  • 23:39

Even getest en ja hij werkt onder Nova alleen de widget heeft geen klok. Het scherm zoals hierboven als je op de widget klikt is wel exact hetzelfde.

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 5 april 2014
  • 11:22

update: My files, S Video en Watchon toegevoegd

Sms app komt nog

wappiesoft

wappiesoft

• Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • 6 april 2014
  • 10:48

Zijn er ook Samsung Galaxy S5 apps en Tools beschikbaar voor de S4 zonder Root toegang? Ik wil absoluut geen Root op mijn toestel

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 6 april 2014
  • 10:56

Alle aps die je als normale apps moet installeren kun je proberen. Mocht het niet werken zie je vanzelf “niet geinstalleerd” staan

wappiesoft

wappiesoft

• Lid sinds 23 januari 2011
  • Berichten 853
  • Reputatie 0
  • 7 april 2014
  • 07:37

Ik heb het getest met splanner en die werkt gewoon. Zij het Engels maar hij werkt. Wil je weer de originele versie dan verwijder je de update en heb je de fabrieksversie weer terug.

Samsung Mobile fan. We hebben nu: 2x Galaxy S5 G900F, 2x Galaxy S4 i9505, 1x Galaxy tab2 7“ P3110, 1x Galaxy tab3 7“ SM-T210, 1x Galaxy Note 10.1 N8010, 3x Galaxy Tab3 7.0 Light SM-T110 en nu ook 2x de Galaxy Tab S 10.5” SM-T800 Titanium

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 8 april 2014
  • 20:20

Update: Geo nieuws en Sms applicatie toegevoegd

bartjuhh99

bartjuhh99

• Lid sinds 08 januari 2012
  • Berichten 70
  • Reputatie 60
  • 10 april 2014
  • 16:53

Deze icoontjes doen vreemd na het installeren van de S5 Launcher.
Hoe los ik dit op?
Hier is een screenshot.

Dit probleem is inmiddels opgelost.

Bewerkt (11 april 2014 18:09)

Handige HOW-TO's:
CWM Flashen: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/50701-how-to-custom-recovery-cwmphilz-touch-flashen.html
Galaxy S4 rooten: http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/49251-how-to-je-toestel-rooten.html

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren