Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 10 maart 2014
  • 17:05

Als je telefoon voorzien is van Android 4.4 Kitkat én je hebt hem ook nog eens geroot, kun je de icoontjes krijgen van de Galaxy S5.

De UI dient van een stock rom te zijn. Er zijn meldingen dat roms zoals wannam niet werken omdat hier teveel in is aangepast.

Wat moet je doen?

Back-up Back-up Back-up !

Natuurlijk, voor alles wat je aanpast aan het systeem….eigen risico !!

• Zoek met een file explorer in System naar je buildprop. voor de zekerheid maak je daar een kopie van en plaatst deze in bijvoorbeeld je downloadmap. Zo heb je altijd een reserve.

• Open de buildprop

• wijzig de volgende 2 regels:
    ro.product.name=jfltexx naar SM-N900S
    ro.product.device=jflte naar SM-N900S

• herstart je telefoon en dit is het resultaat:

Links bovenin zie je nu een loep met een S-je staan. Wil je hier ook gebruik van maken doe dan het volgende:

• Download dit apk bestand S Finder
  • plaats dit apk bestand in System - private apps en zet de permissies naar 777
  • Herstart je telefoon en je kunt nu zoeken in je telefoon via de finder

• Druk op de Home toets om je geopende applicaties te zien en je scherm ziet er als volgt uit:

Veel plezier met je nieuwe Look !!

mogelijke problemen

• Met deze mod kan het zijn dat je geen notificaties krijgt op je lockscreen zoals gemiste oproepen of sms berichten. Je gaat uiteindelijk je devicenaam veranderen. Applicaties werken gewoon.

• *#1234# werkt niet.

• Als je gebruik maakt van een S-view cover werkt deze mogelijk niet naar behoren.

*****settingsmenu van de S5******

Hierbij ook de methode om je settingsmenu te veranderen.

let op en lees dit goed. zorg dat je een backup hebt of de rom om eventueel opnieuw te flashen met odin mocht het niet goed gaan

• download DIT SecSettings bestand

• kijk goed of de naam ook secsettings is en niet allemaal getallen en cijfers. Dit gebeurde mij met chrome.

• Ga naar file explorer naar System - private apps en verwijder daar SecSettings.apk én SecSettings.odex (staan naast elkaar)

• kopiereer nu je nieuwe SecSettings.apk naar Private-apps

• Zorg dat de permissies goed staan, in dit geval rw-r-r (links alles aangevinkt - in het midden alleen de bovenste - rechts leeg laten)

• Herstart je telefoon en onderstaande zou je instellingenscherm moeten zijn

Bewerkt (12 maart 2014 12:20) | toevoeging

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2307
  • Reputatie 70
  • 10 maart 2014
  • 19:57

@Meule, leuk idee maar werkt het wel op deze manier? Je zult de nieuwe icoontjes ook op je toestel moeten hebben. Die krijg je niet vanzelf na het aanpassen van een paar strings in buildprop.
Ik heb het even geprobeerd maar mijn toestel wil daarna niet meer opstarten, het scherm blijft helemaal zwart en pas na een herinstallatie weer werkend.
Ik heb als custom rom die van Wanamlite en die is in principe helemaal Stock en zelfs nog Odexed.
Dringend advies aan iedereen die dit wil proberen: maak een Nandroid backup.

Een manier die sowieso wel werkt is het vervangen van \system\priv-app\SystemUI.apk waarin dan de icoontjes ook daadwerkelijk vervangen zijn. Zo'n SystemUI.apk zwerft hier en daar wel rond en je verandert hiermee niets aan de kenmerken van je toestel.

Ik hoor het graag als iemand het wel gelukt is op de manier van Meule. Vermeld er dan svp even bij op welke rom je toestel draait.

Bewerkt (10 maart 2014 19:57)
meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 10 maart 2014
  • 20:05

Deze manier werkt het beste op de stock rom. Waarschijnlijk zitten in de wannam rom teveel wijzigingen.

Als je aan de stock ui kunt komen moet het gewoon werken. Screenshots zijn van mijn eigen S4

De icoontjes zijn al aanwezig in de rom. ik verwacht eigenlijk dat er na de lancering van de S5 een update komt die ze standaard op de s4 activeert.

Ik heb in de OP vermeld dat het blijkbaar alleen werkt met een niet aangepaste UI

Bewerkt (10 maart 2014 20:09)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

DeadMact

DeadMact

• Lid sinds 11 maart 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2014
  • 17:46

Werkt het ook op de S3?

rick_van_breda

rick_van_breda

• Lid sinds 11 maart 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2014
  • 18:34

Zou ik een duidelijke uitleg kunnen krijgen hoe ik deze update moet toepassen?

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 11 maart 2014
  • 19:13

Waanneer wordt het onduidelijk dan? Er staat stap voor stap wat je moet doen.

AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 11 maart 2014
  • 22:24

Mooie How To,

Zou het erg graag willen doen, maar heb besloten mijn S4 nog niet te rooten ivm knox.

Dit is een mooie build.prop teak!

Goed bezig!

Bewerkt (11 maart 2014 22:27) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2307
  • Reputatie 70
  • 11 maart 2014
  • 23:25

rick_van_breda
Zou ik een duidelijke uitleg kunnen krijgen hoe ik deze update moet toepassen?
Het is geen update maar een aanpassing aan een geroote 4.4.2 rom. Dit zul je moeten doen met een file explorer die ook in de root kan werken. Als dit allemaal abacadabra voor je is dan is mijn advies: pas aan beginnen als je wel begrijpt waar het over gaat en waar je dan mee bezig bent. Dan is ook de uitleg overduidelijk.

meule

meule

• Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 12 maart 2014
  • 12:10

Methode om het S5 settingsmenu te krijgen toegevoegd aan de eerste post.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2014
  • 14:08

FoxhoundRom heeft het ook al ingebakken. TOP ROM trouwens! ;-)
http://www.foxhoundrom.net/

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren