Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

HertogJan70

HertogJan70

• Lid sinds 07 maart 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2014
  • 10:31

Hallo luitjes,

Ik heb sinds een week een S4 in handen, nog even wachten op het nummerbehoud en als het goed is kan ik hem per 31 Maart gaan gebruiken.

_Wat me opvalt is de batterij… loopt leeg als je er alleen al naar kijk..
(ben er mee bezig om dit flink terug te dringen, denk dat 3 dagen normaal gebruik (bellen, whatsapp wel moet kunnen)).

_Het tweede wat me opvalt en waar ik zeer teleurgesteld in ben is de manier waarop de ‘standaard apps’ je strot in geduwd worden, je heb geen keus, je krijgt ze of je wilt of niet.
(Als ik iets koop wil ik bepalen wat er wel en niet op, bij, aan, tussen of onder komt en niet een bedrijf).

Ik had de phone nog geen dag en was zonder ook maar iets te doen 1MB aan data kwijt.. ik weet, da's niks… maar vraag me wel af waarom de phone direct aan het Net geschakeld is zodra je hem opgestart heb..
Ben misschien ouderwets en verwachte ik dit niet, ook hier wil ik bepalen wanneer en hoe er iets gebeurd met mijn toestel.
Via de ‘gegevensgebruik’ ben ik er achter gekomen dat er diverse apps direct het Net op schieten zodra ze daar de kans voor krijgen…:/
Ik kreeg niet eens de kans om de WI-FI aan te zetten en de rest uit te zetten maar goed..

Ook zag ik dat er een app genaamd ‘Lets play’ ongewild steeds aan ging en op de achtergrond mee draaide, ben gaan neuzen op het Net en dergelijke en kwam er achter dat men de ‘achtergrondgegevens beperken’ aan kan zetten. Nadat ik dat gedaan had liep deze niet meer mee maar startte het nog wel uit zich zelf op. :/ zucht!

Afijn, na lang zoeken hoe ik de meegeleverde apps kan uitzetten ben ik bij deze site terecht gekomen, geen idee of dit bekend is op dit forum maar wilde het wel delen.

deze dus!…

Hier in staat hoe je apps en widgets permanent uit kan zetten… Je haalt niks weg.
Let wel, je kan niet zomaar alle apps uitzetten (heb zelf ook geen idee welke wel en welke niet maar de ‘Let’s play' zal me niet meer storen)
Sommige apps zijn belangrijk maar de widgets kan je lijk me wel permanent uitzetten

Met vriendelijke groet,

HJ70

Bewerkt (7 maart 2014 10:31)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2014
  • 15:39

Een dag of 3 met je smartphone doen je komt zeker nog van een oude mobiel af, een smartphone is binnen 1 a 2 dagen echt wel leeg.
Ik doe er 1,5 dag mee en luister er muziek mee onderweg na me werk en terug, soms kijk ik er ook aflevering van een serie op na me werk van 20 min.

Ik doe dan nog

Whatsapp
app als androidworld/nu.nl en de tweakers.net app eigenlijk staat meer op

Ik heb er meer op staan maar dit zijn de meeste apps die ik gebruik, verder thuis ga ik die apps niet checken dan heb ik me pc.
Verder dat je zelf bepaalt welke apps erop staan is ook al lang niet meer van dezer tijd, samsung gooit er wat op je provider kan er nog wat bij gooien dit is allemaal heel normaal heb je niks over te willen, als jij een pc of laptop koopt bepaal jij ook niet of je windows 7 of windows xp wil je krijgt wat erop staat met de vele mee geleverde programma's.
Je kan uiteraard een kale windows dvd downloaden maar dit kan je dus ook met android rooten en een custom rom erop.

Als je dat allemaal niet wil moet je naar een Iphone gaan dit is helemaal dicht getimmerd, deze komen alleen via apple en ook providers mogen er niks aan veranderen.
Maar uiteraard gooit ook apple er standaard wat apps van hun op, dus je ben nooit app vrij op een telefoon.

Bewerkt (7 maart 2014 15:43)
NR1965

NR1965

• Lid sinds 21 juli 2012
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 25 april 2014
  • 09:52

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ongemerkt wordt ontzettend veel data gebruikt waar je helemaal niets aan hebt. En niet iedereen zit op de (gratis) wifi, dat lijken sommige mensen niet te kunnen begrijpen. Als ik bijvoorbeeld in Zuid-Afrika zit (waar überhaupt nergens wifi beschikbaar is behalve bij die enkele McDonaldsvestiging in de grote steden) dan wil ik niet tientallen euro's kwijt zijn aan ongemerkt en vooral ongewenst data gebruik terwijl ik alleen mijn mail moet checken. Geef mij één goede reden om daarvoor zoveel geld te betalen? En Apple vind ik een zeer onhandig systeem met die rare iTunes en geen mogelijkheid tot Flash.

Ik wil dan ook van al die apps en widgets, locatieservices of wat dan ook af af die data verbruiken waar ik geen zeggenschap over heb.
Weet iemand of er ergens een lijst beschikbaar is van wat er nou eigenlijk op de S4 zit en waar het voor is en of het data verbruikt?

Dank je wel.

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1423
  • Reputatie 70
  • 25 april 2014
  • 11:01

Dat zou inderdaad handig zijn, een lijst met alle fabrieksapps met uitleg waarvoor ze nodig zijn zodat je kunt bepalen of je ze uit wilt/kunt zetten. Wie o wie?

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

embryo1

embryo1

• Lid sinds 11 december 2010
  • Berichten 769
  • Reputatie 20
  • 25 april 2014
  • 13:01

Tucker
Dat zou inderdaad handig zijn, een lijst met alle fabrieksapps met uitleg waarvoor ze nodig zijn zodat je kunt bepalen of je ze uit wilt/kunt zetten. Wie o wie?

Misschien kun je hier iets mee om te beginnen

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2315904

Bewerkt (25 april 2014 13:02)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren