Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Zoeker

Zoeker

• Lid sinds 02 mei 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2014
  • 17:13

Hallo,

Vanmorgen is mijn Samsung S4 in de wc gevallen. Ik heb hem eruit gehaald, gedroogd, batterij eruit en sim eruit en vervolgens in een bak rijst gelegd omdat ik wilde dat het vocht geabsorbeerd werd. Meteen daarna ben ik gaan googelen en las ik dat ik hem in rijst moest leggen. Dit heb ik gelijk daarna gedaan. Nu lees ik ook dat zout water heel slecht is voor je moederbord en voor schade kan zorgen. Ik heb hem dus zo droog mogelijk in een bak met zout gelegd. Is dit heel slecht en wat kan ik alsnog doen om de evt zoutschade (als die er is) te beperken.

(En hoe lang moet ik mijn telefoon eigenlijk in een bak rijst laten?)

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen want ik heb hem nog niet zo heel lang

(Dit topic is gesloten dus ik kan niet meer reageren, maar hopelijk wel dit bericht bewerken. Bedankt voor alle tips en ik wilde jullie laten weten dat hij het nog helemaal doet! Ik heb hem ongeveer 52 uur in de rijst laten liggen alles doet het nog! In het gat waar de oplader en de oortjes in moeten zat wel nog een hoop zout dus dat er met een naaldje uitgepeuterd. Ik durf nu niet goed de oplader erin te doen voor ik hem hem laten reinigen. (P.s. met ‘vrouw’ bedoelde ik niet mijn echtgenote maar mezelf: ik ben zelf een vrouw)

Bewerkt (14 februari 2014 00:44) | geen mogelijkheid meer tot reactie
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2014
  • 11:00

Ik heb hem dus zo droog mogelijk in een bak met zout gelegd

Heb je hem nu van de rijst naar de zout gelegd of is dit een tik foutje ?, volgens mij wordt er vaak gezegd dat 24 uur zeker wel aangeraden is en soms nog wel eens wat langer.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 12 februari 2014
  • 11:21

Als je auto rijd zul je vast snappen dat zout stout is
zout water versneld de corrosie dus is rijst aan te raden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corrosie

Zoeker

Zoeker

• Lid sinds 02 mei 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2014
  • 16:58

Ik heb het toestel eerst droog gemaakt met een doek, toen in een bak met zout gelegd en toen ik erachter kwam dat zout niet goed is in rijst.

Is het aan te raden om mijn telefoon professioneel te laten reinigen als hij het nog blijkt te doen om corrosie te voorkomen of heeft dit geen zin?

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 12 februari 2014
  • 19:50

Ja. Dit toestel kun je wegbrengen want zout vreet zich overal in. Dit krijg je zelf bijna niet voor elkaar. Ik hoop voor je dat het niet al te laat is

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Zoeker

Zoeker

• Lid sinds 02 mei 2013
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2014
  • 00:04

Misschien is dit een hele domme vraag hoor, maar brengt zou ook schade aan een droog toestel? (Ik hoop namelijk stiekem dat ik hem droog genoeg in het zout heb gedaan. Dus ik hoop dat zout alleen voor schade zorgt in combinatie met water. Is dat zo?

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 13 februari 2014
  • 00:25

Zout bevat altijd nog een bepaald percentage vocht. Ook al zou je denken dat zout droog aanvoelt. Het wordt warm het kan in aanraking komen met zweet enz. Het enige wat je kunt proberen is het toestel uit elkaar schroeven en voorzicht schoon te blazen. Daarna hopen op het beste.

Bewerkt (13 februari 2014 00:27)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 13 februari 2014
  • 00:48

En schoonmaken met een tandenborstel met alcohol.

Laatst helaas (voor me zusje) nog bij een reparateur geweest.

Geert

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

coenox

coenox

• Lid sinds 12 september 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2014
  • 09:44

Als een toestel in zout water (zee) valt wordt aangeraden om hem eerst in een bak zoet (bij voorkeur gedestilleerd) water te leggen en hem dan te drogen. Of dat in jouw geval nu nog zin heeft weet ik niet. Ik vind het ook wel wonderbaarlijk, hoe verzin je het om je toestel in een bak zout te leggen…

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 13 februari 2014
  • 11:15

Zout is nooit helemaal droog, waarom denk je dat ze in het restaurant altijd wat korreltjes rijst in de zout vaatjes doen?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren