Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 11 november 2013
  • 20:30

Ja inderdaad ;-)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 11 november 2013
  • 21:26

Die problemen met Knox lijken mij heel vervelend en ik kan mij voorstellen dat dat ontzettend hinderlijk is. Ikzelf heb er nauwelijks problemen mee gehad en waarschijnlijk komt dat, omdat ik zowel root als CWM opnieuw heb geïnstalleerd. Momenteel zit Knox zelfs niet meer op mijn telefoon en staat er bij SELinux ‘permissive’.
Ter info: als je bootloader nog op XXUB staat heb je nog de oude bootloader zonder Knox. Heb je geupload naar de laatste versie van 4.2.2 of 4.3 dan heb je Knox en als je dan iets doet wat buiten de standaard valt dan ga je naar “KNOX WARRANTY VOID: 0x1”. Hiermee zou je garantie van je toestel vervallen. Dit kun je zien in download mode bij de vijfde regel van de piepkleine letterjes links bovenaan. (Ik betwijfel of die garantie vervalt. We hebben een Nederlandse wet die twee jaar garantie eist, onder bepaalde voorwaarden uiteraard).
Rooten van je telefoon is erg simpel. Met de CF van Chainfire is dat een fluitje van een cent. Met pilz-touch (5.18…)heb je een prachtige recovery waar je alles mee kunt doen. Als je bij 4.2.2 de ‘Adam kernel Knoxfree2’ kernel flasht ben je van het Knox gedonder af en staat er bij SELinux ‘permissive’.
Heb je inmiddels 4.3 geflashed dan kun je Knox onschadelijk maken door die eerst te installeren en dan weg te gooien. Staat al helemaal hier op deze thread (draad = dit onderwerp hier).
Ben je geroot, dan is het ook makkelijk als je Root Explorer op je toestel hebt staan. Met Root Explorer verwijder je de vier Knox bestanden.
Met root kun je ook Xposed Framework Installer en WanamXposed installeren. Staat ook hier op deze thread.
Wil je echte van alle gedoe af dan kun je ook een Custom Rom installeren, die je ook helemaal vrijwaart van alle Knox ellende. Als je die precies volgt volgens de instructies (regel voor regel en in mijn ogen heel eenvoudig) dan heb je een Knox vrij toestel die bovendien een efficiëntere modem (XXUEMJ5) heeft, waardoor telefoon verbinding en GPS veel beter zijn dan de latere XXUEMJ7 modem van de stock Rom.
Info over deze Rom is van Master64nl en staat uiteraard ook op de XDA site (die rare plaatjes zie je alleen maar bij het opstarten, de rest is zoals bij de stock).
Ik ben hem nu aan het testen en ik begin behoorlijk enthousiast te worden.
Maar waar het om gaat: Knox speelt niet meer mee en omdat ik sowieso geroot ben weet ik niet of dat bij de installatie nodig is. Volgens mij niet en kunnen niet-geroote telefoons net zo goed hier gebruik van maken.
Wellicht dat iemand hier iets aan heeft.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

snah

snah

• Lid sinds 29 april 2012
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 11 november 2013
  • 21:38

Dank voor het antwoord , ik ga hier morgen mee stoeien

Fueury

Fueury

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 12 november 2013
  • 09:34

Deze (nieuwe) beveiligings-melding kreeg ik net.

Pre-rooted stock 4.3 MJ7. Knox meldingen verwijderd met WanamXposed.

Bijlage:

snah

snah

• Lid sinds 29 april 2012
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 12 november 2013
  • 20:29

Hallo ,
Door een factory reset kon ik weer in de recovery mode komen .
Ik heb daar een wipe cache en een wipe data / factory reset gedaan .

Daarna werd 4.3 teruggezet .cwm en daarna philz geflashed en heb ik de nieuwste omega rom erop gezet .
Alles werkt weer perfect en ik zie nergens een app of melding van knox .

Hans

Bewerkt (12 november 2013 20:32)
john1959

john1959

• Lid sinds 30 mei 2013
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 12 november 2013
  • 20:45

Ik was eindelijk ook van die melding af (dacht ik) na dat ik alle handelingen gedaan had zoals beschreven.Hele week geen last meer van gehad,maar sinds gisterren is ie weer terug en dat lieft 6 tot 7 keer op een dag.Zelfs na weer alles wat met knox te maken heeft verwijderd en gedwongen stoppen is ie er weer.
En het gekke is op moment dat ik de melding krijg gooit hij ook soms mijn wifi uit.
Heb dit toestel nu vanaf begin nooit problemen gehad maar nu begint me te vervelen heb soms de neiging om hem tegen de muur te gooien.omdat hij mu ook wel eens blijft hangen.
SAMSUNG samsung toch dit schiet niet op.
En volgens mij doen ze er zelf niks aan om het te verhelpen.

umpje

umpje

• Lid sinds 27 maart 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 13 november 2013
  • 16:50

Kortom, ik kan beter maar even wachten met deze update naar 4.3! Nu werkt alles tenminste naar behoren (4.2.2), zonder vastlopers, geblokkeerde apps etc.

Riavanweert

Riavanweert

• Lid sinds 14 november 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 november 2013
  • 13:43

Ik heb een s 4 met het zelfde probleem na ik moest updaten heb ik wel knox geïnstalleerd maar nog blijft het zelfde probleem met het schildje ik weet ook niet wat er moet gebeuren

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 15 november 2013
  • 00:54

Weten jullie zeker dat jullie alle Knox-gerelateerde apps en services hebben uitgezet? Het zijn er op zijn minst 4 of 5. Sinds ik dat gedaan heb, zo'n tien dagen geleden, heb ik het schildje niet meer gezien.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren