Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 3 november 2013
  • 00:37

Vandaag heb ik via officiële bron Android 4.3 geïnstalleerd. Maar sindsdien krijg ik na het spelen van een simpel Jewels-spelletje steeds een waarschuwing. In mijn notificatiebalk verschijnt een schildje. De notificatie zelf is als volgt:

Beveiligingsinformatie
Een applicatie probeerde systeem op ue apparaat te openen zonder autorisatie. Deze poging is geblokkeerd. U verhoogt de beveiliging door applicaties die zijn verkregen via niet-geautoriseerde bronnen te verwijderen.

Vervolgens kan ik kiezen voor Toon Apps, maar dan wordt gewoon de lijst met gedownloade apps getoond en niet één specifieke app die voor de beveiligingswaarschuwing heeft gezorgd.

Ik krijg de melding dus sinds de update naar KitKat en heb geen nieuwe apps geïnstalleerd. Het Jewels-spelletje stond al op mijn toestel en is gewoon uit de Play Store afkomstig.

Weet iemand welke beveiligingsapp voor deze waaarschuwing zorgt? Ik heb Knox nog niet geactiveerd.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 3 november 2013
  • 11:01

Je heb geen KitKat nu je heb nog steeds Jelly Bean android 4.4 is pas kitkat, ik had deze melding ook al vaker sinds de laatste kleine update van samsung.
Dit heeft met samsung Knox te maken vreemd dat je deze update niet gehad dan, maar idd ik heb ook op de melding geklikt en kreeg gewoon een lijstje met apps te zien snapte het ook niet echt.

Ik kreeg deze melding wel eens met het updaten van een app vanuit de play store.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 3 november 2013
  • 16:04

Carlos0_0
Je heb geen KitKat nu je heb nog steeds Jelly Bean android 4.4 is pas kitkat, ik had deze melding ook al vaker sinds de laatste kleine update van samsung.
Dit heeft met samsung Knox te maken vreemd dat je deze update niet gehad dan, maar idd ik heb ook op de melding geklikt en kreeg gewoon een lijstje met apps te zien snapte het ook niet echt.
Ach natuurlijk. Ik was even in de war door het vele KitKat nieuws.

Dus het komt door Knox? Is het te veranderen dat Knox deze waarschuwing geeft? Je kunt Knox namelijk niet uitzetten.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 3 november 2013
  • 16:59

Paulo
….
Dus het komt door Knox? Is het te veranderen dat Knox deze waarschuwing geeft? Je kunt Knox namelijk niet uitzetten.
Ja, dat is te veranderen. Je kunt Knox niet verwijderen, maar je kunt wel zorgen dat hij buitenspel staat
Lees even helemaal dit onderwerp op deze site door.
Succes,

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 4 november 2013
  • 14:16

Makker, de link werkt niet. Ik krijg een blanco pagina te zien. Kun je nog even checken svp?

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 4 november 2013
  • 14:40

Knox is gewoon te verwijderen.

• Schakel knox in
  • druk op de linker menu button
  • ga naar knox instellingen
  • Ga naar “over knox”
  • Daar is de mogelijkheid hem te verwijderen

Bewerkt (4 november 2013 14:44)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2169
  • Reputatie 250
  • 4 november 2013
  • 15:00

Paulo
Makker, de link werkt niet. Ik krijg een blanco pagina te zien. Kun je nog even checken svp?
Die van Meule kende ik nog niet. Als dat werkt, is dat veel eenvoudiger.
Maar ik had begrepen dat je zonder Knox niet meer kunt updaten naar een nieuwere Rom. Ik kan het natuurlijk mis hebben?

De blanco pagina's komen denk ik door het veranderen van mijn OS waardoor Dropbox uitgeschakeld is geweest.
Hier de ‘verse’ downloads:
Via Odin flashen: philz_touch_5.18.5
of via de externe SD .zip installeren : CWM_6.0.3.6_Touch
en via de externe SD .zip installeren : GT-i9505_AdamKernel.V1.6.KnoxFree2.CWM

Succes,

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 4 november 2013
  • 16:16

Vanaf 4.3 kan je knox openen en zegt die of je hem wil installeren, gewoon niet doen en icoontje verbergen

undeviljur

undeviljur

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 4 november 2013
  • 20:41

Makker,

Als je de “GT-i9505_AdamKernel.V1.6.KnoxFree2.CWM” instaleerd op 4.3 dan start je telefoon niet meer op.
Das dus niet de oplossing om van dat Knox gedoe af te komen.

Zijn er nog andere kernels die ik kan flachen die je selinux van enforcing naar permissive veranderen.

Gr Undeviljur

Raffa30

Raffa30

• Lid sinds 16 april 2012
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 4 november 2013
  • 20:45

meule
Knox is gewoon te verwijderen.

• Schakel knox in
  • druk op de linker menu button
  • ga naar knox instellingen
  • Ga naar “over knox”
  • Daar is de mogelijkheid hem te verwijderen
meule
Dit heb ik dus gedaan maar krijg nog alijd meldingen met het schildje ?? kan dat niet uitgezet worden ? als ik nog maar iets doe komt dat schildje met de tekst altijd tevoorschijn

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren