Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

simon_k

simon_k

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 192
  • Reputatie 20
  • 9 oktober 2013
  • 23:17

Sander_M
BiGa
Lezers,

bedankt voor de moeite. Het bleek een kloon te zijn. Dat is trouwens echt lastig
te zien. Hij is terug naar waar hij vandaan kwam.

En hoe kwam je aan dit toestel als ik vragen mag?

En belangrijk voor volgende bezoekers: Hoe kwam je er achter dat het om een kloon ging?

BiGa

BiGa

• Lid sinds 08 april 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2013
  • 01:44

Ja het is een beetje een schaamtevolle bedoeling geworden.

Mijn vriendin wilde graag een witte S4, dus ik had iemand gevonden die er één had gekregen van zijn werkgever (Gemeente Rotterdam). Gezien het feit dat hijzelf Apple minded was had hij met zijn werkgever overlegd om het toestel te mogen verkopen. Werknemer mocht geen telefoonkosten declaren in de toekomst en dat werdt geconpenseerd met de verkoop van de S4.

Gemeente Rotterdam had de aankoop van ongeveer 35 toestellen uitbesteed aan het inkooporgaan. Die blijkbaar een bedrijf hadden gevonden die deze toestellen kon leveren. Tussen de 35 zaten er dus een X aantal clones. De werkgever wilde het eerst niet geloven, tot er meer collega's met hetzelfde verhaal kwamen. Beetje een schaamtevolle bedoeling dus voor zo'n grote gemeente.

Verkoper is uiteindelijk netjes bij mij langsgeweest om het toestel weer op te halen en mij het geld weer terug te geven. De gemeente heeft nu een onderzoek ingesteld begreep ik.

Hoe we de cloon uiteindelijk hebben herkend:

Combinatie van engels en nederlands in de androidversie
Chineze tekens in recovery mode
Imei nummer: 357138058418168 checken op google.nl, dan kom je op allemaal chineze en russische websites terecht
Samsung Kies herkend het toestel niet

Toestel wordt geleverd met zwarte stekkers ipv witte
Kunststof achterkant sluit lastig

Nu ik het allemaal opschrijf lijkt het makkelijk. Maar voor iemand die nooit een S4 in handen heeft gehad is het
niet te herkennen. Wij hadden op een gegeven moment een originele S4 ernaast liggen. Que uiterlijk is het echt niet
te zien.

Dus voor de mensen die zoeken op MP, let op want echt 70% is nep. Daar ben ik inmiddels wel achter.

arjancoenen

arjancoenen

• Lid sinds 26 maart 2011
  • Berichten 363
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2013
  • 10:01

Thanks for sharing!!
Ik ben zelf een paar weken op zoek geweest naar een tweedehands S4 en ook ik ben er achter gekomen dat HEEL veel aangeboden toestellen namaak zijn.
Het ergste is dat selecteren op het gegeven dat er een bon bij zit of bepaalde garantie wordt aangeboden ook niet veel zegt.
De volgende tips wil ik wel meegeven aan iemand die gaat zoeken:
- vraag naar het type nummer. I9500 is altijd van buiten Europa, I9505 is eigenlijk altijd goed!
- kijk naar de vraagprijs. Vraagprijs rond de 400 euro is normaal voor een toestel tot 4-5 maanden oud.
- vraag naar hoe lang ze het toestel in bezit hebben gehad. Een kloon wordt snel van de hand gedaan omdat er nauwelijks mee te werken valt.
- vraag om foto's van de doos en dan in het bijzonder de witte sticker die achterop zit. Daar staan gegevens op die alvast te controleren zijn, vóór je het toestel gaat bekijken.

My two cents
Arjan

serjony

serjony

• Lid sinds 15 oktober 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2013
  • 04:41

beste weg om te weten toestel orginale of nep is deze site via imei of serial no

http://sndeep.info/en

houssain

houssain

• Lid sinds 08 augustus 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2014
  • 15:21

Hallo,

Ik heb hier een een samsung galaxy s4 gt-i9505 liggen.

Ik heb als browzer alleen google chrome op het toestel dus geen originele browser van het toestel zelf en slim schuiven, slim pauzeren etc. Doet het niet, ik heb al een beetje op internet gekeken wat de verschil is tussen de echte en de neppe en daaruit blijkt dat de mijne gewoon origineel is maar ik weet het nog steeds niet zeker.

Wie weet iets zo dat je 100% zeker weet dat het een originele s4 is?

Mvg

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 8 augustus 2014
  • 15:31

Probeer deze te installeren als die nog niet geinstalleerd is : https://play.google.com/store/apps/details?id=tv.peel.samsung.app

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren