Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Huawei P30 Pro

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 7 juli 2013
  • 20:56

Ik weet dat er al eens naar gevraagd is maar wat is google services nou precies. Mijn batterij wordt letterlijk leeg gezogen bij zeer minimaal gebruik. Als ik dan kijk zie ik als grootverbruiker google services op de eerste plek staan met 35%.. Zie foto. Maar wie kan mij nou precies vertellen welke apps hieronder vallen of welke services. Een factory reset heeft geen oplossing geboden.

Bewerkt (7 juli 2013 21:02)
psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 7 juli 2013
  • 21:00

Het is bijvoorbeeld je Backup van de telefoon.
Je zou die het best uit kunnen zetten en de dag erna weer aan om te testen of dit het is.

minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 7 juli 2013
  • 21:03

dat ga ik zeker even testen.. thanks!

MrHans

MrHans

• Lid sinds 21 februari 2011
  • Berichten 107
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 21:24

Je zou ook Better Battery Stats uit de Play store kunnen installeren. Deze applicatie geeft ook duidelijk aan welke processen je batterij gebruiken

minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 7 juli 2013
  • 21:50

ga ik ook een proberen.. thx

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 8 juli 2013
  • 00:35

Ik had dit ook in het begin. Google Services stond veruit bovenaan de lijst. Na wat googlen (kan de bron helaas niet meer vinden) las ik ergens dat het dit te maken kan hebben met muziekfiles die je op je toestel hebt gezet. Ik had bijvoorbeeld een custom mp3-muziekbestand voor mijn Alarm ingesteld. De mp3 had ik via Kies Air in mijn music folder geplaatst en ernaartoe gelinkt via de opties in Alarm. Meteen daarna ontdekte ik het hoge batterijverbruik door Google Services, hoewel ik niet meer zeker weet of Google Services daarvoor ook al zoveel verbruikte.

Ik heb hetzelfde muziekbestand vervolgens via de standaard-app Mijn Bestanden verwijderd uit de Music-folder en het in de Notifications-map gezet. Daarna verdween Google Services direct als batterij-grootverbruiker uit de lijst.

Ik kan het probleem dus niet meer helemaal reproduceren, maar dit is wel de richting waar je de oplossing moet zoeken. Voor mij heeft het tenminste geholpen. Daarnaast heb ik de meeste overbodige Samsung-apps en (in mijn geval) Vodafone-apps uitgezet. Google Now is ook een batterijslurper, dus die heb ik ook niet geactiveerd. Mijn battery life is nu uitstekend: makkelijk twee dagen.

minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 9 juli 2013
  • 18:54

Dank voor de hulp..

Het is opgelost maar heb 2 dingen gedaan.
- toegang tot locatie uitgezet
- google+ app verwijderd

Sindsdien staat google services niet eens meer in de lijst

Hawkery

Hawkery

• Lid sinds 06 december 2012
  • Berichten 66
  • Reputatie 10
  • 9 juli 2013
  • 19:53

Het is vooral google now die veel verbruikt…
google+ is vrij batterij vriendelijk hoor!

minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 9 juli 2013
  • 20:50

Google now heb ik overigens nooit gebruikt..

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 9 juli 2013
  • 23:42

Bij de locatie instellingen van Google Maps kan ‘melden’ aangevinkt staan. Die kan ook nogal bezig zijn op de achtergrond. (ook al was het eigenlijk al opgelost)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren