Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Sillycious

Sillycious

• Lid sinds 31 maart 2010
  • Berichten 159
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2013
  • 09:15

Sinds 2 weken in het bezit van SGS4. Het valt me op dat ik ook 3G data verbruik als ik gewoon thuis ben en dus op WiFi zit. Dit in tegenstelling tot de Note 2 die ik hiervoor had.
Is er een instelling die ik moet veranderen zodat ik bij WiFi geen 3G verbruik?

bartzeeland

bartzeeland

• Lid sinds 28 oktober 2011
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2013
  • 22:27

Hier heb ik dus ook last van. Ook als je instelt dat een app alleen data via Wi-Fi mag gebruiken, doet hij dit af en toe ook via 3g, ook als ik achtergrond sync uit heb staan

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 14 juli 2013
  • 00:28

Ik denk eigenlijk eerder dat de Wifi instelling verkeerd staat. Je kan namelijk instellen of wifi aanblijft of uitgaat als je het toestel niet gebruikt.
Ga naar instellingen>wifi en dan middels de menu knop naar geavanceerd. Daar vind je de optie ‘wifi behouden in slaapstand’.
Kijk even waar dit op staat. Als dit op nooit staat verklaard het je 3G verbruik. Zodra je toestel gaat ‘slapen’ als je het niet gebruikt wordt de wifi verbinding verbroken en zal je toestel op de achtergrond dus 3G gebruiken.
Zet hem dan op ‘altijd’ zodat ten alle tijden wifi gebruikt wordt, of je het toestel nou gebruikt of niet.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Sillycious

Sillycious

• Berichten 159
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2013
  • 00:44

Sander_M
Ik denk eigenlijk eerder dat de Wifi instelling verkeerd staat. Je kan namelijk instellen of wifi aanblijft of uitgaat als je het toestel niet gebruikt.
Ga naar instellingen>wifi en dan middels de menu knop naar geavanceerd. Daar vind je de optie ‘wifi behouden in slaapstand’.
Kijk even waar dit op staat. Als dit op nooit staat verklaard het je 3G verbruik. Zodra je toestel gaat ‘slapen’ als je het niet gebruikt wordt de wifi verbinding verbroken en zal je toestel op de achtergrond dus 3G gebruiken.
Zet hem dan op ‘altijd’ zodat ten alle tijden wifi gebruikt wordt, of je het toestel nou gebruikt of niet.

Leek me een goede optie, maar helaas stond het al op ‘altijd’.
Het moet een andere oorzaak hebben. Bij mij althans.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 14 juli 2013
  • 01:39

Bij mij staat ‘wifi behouden in slaapstand’ ook op Altijd, dus dat is de oorzaak niet.

Sillycious, kun je aangeven welke apps in de lijst staan als je kiest: Instellingen > Gegevensgebruik? Je komt dan in het menu ‘Mobiele gegevens’. Onderaan staat een lijst met apps die mobiele (3G) data hebben verbruikt voor een bepaalde periode (enkele weken tot een maand).

Bij mij is het volgende het geval. De laatste week heb ik een paar keer bewust 3G ingeschakeld om buitenshuis te internetten en enkele apps te gebruiken. Ik zie Firefox en enkele nieuws-apps in de lijst staan, wat verklaarbaar is omdat ik die bewust via 3G heb gebruikt. Maar Google Play Store staat ook in die lijst, met 8,06 MB zelfs bovenaan de lijst (op een totaal van 23 MB voor één week). Er staan ook andere apps in de lijst die ik niet bewust heb gebruikt, maar die blijkbaar wel data via 3G hebben verbruikt. Mijn lijst is:

TOTAAL (5-12 juli): 23,50 MB

De volgende apps staan in de lijst (vetgedrukt staan de apps die ik bewust via 3G heb gebruikt)

Google Play Store: 8,06 MB
Firefox: 5,81 MB
Maps: 3,10 MB
Nu.nl: 3,00 MB
Carbon (twitter client): 0,92 MB
TVGids: 602 KB
Google Services: 529 KB
NOS: 479 KB
Voetbal International: 442 KB
Android-systeem: 372 KB
Het Weer: 163 KB
BeautifulWidgets (niet bewust gebruikt, maar weerwidget op homescreen): 39,35 KB
What's New? (app om update-info van apps te lezen): 14,52 KB
WhatsApp: 11,26 KB
YouTube: 7,60 KB
Hangouts: 6,46 KB
Gmail: 6,14 KB
Media: 80,00 B

Er zijn dus vrij veel apps die ik niet bewust via 3G heb gebruikt, maar die blijkbaar wel data hebben verbruikt. Ik weet niet of dit is gebeurd op de momenten dat ik (bewust) mijn 3G heb ingeschakeld of dat dit is gebeurd terwijl ik 3G juist heb uitgeschakeld, wat ik altijd doe als ik weer eenmaal thuis ben. Maar er ‘lekt’ dus nogal wat. Het enige verschil met jou is dat jij 3G waarschijnlijk altijd hebt uitstaan, terwijl ik 3G (af en toe) wel heb gebruikt. Maar misschien geeft deze lijst je wat meer inzicht.

Post hier in elk geval jouw eigen lijst, dan weten we misschien wat meer.

Trouwens, ik heb Google Play Store in de lijst aangeklikt en vervolgens aangevinkt dat de app alleen via Wifi mag worden gebruikt (Achtergrondgegevens bep. > aanvinken).

Bewerkt (14 juli 2013 01:42)
Sillycious

Sillycious

• Berichten 159
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2013
  • 10:33

Bij mij speelt er veel minder op de achtergrond…

Bijlage:

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 14 juli 2013
  • 17:24

Dat komt waarschijnlijk omdat ik de affgelopen week wél bewust 3G heb gebruikt en jij niet. Toch is het raar dat ook jouw apps blijkbaar dataverkeer veroorzaken terwijl jij 3G helemaal niet hebt aanstaan.

Ben benieuwd wie hier het antwoord op heeft.

Verheyen_bart

Verheyen_bart

• Lid sinds 16 juni 2012
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2013
  • 19:56

Probeer anders het gratis My Data Manager te installeren. Hierbij kan je per uur nagaan welke app hoeveel verbruikt heeft, en dit uitgesplitst wifi/3G.

Sillycious

Sillycious

• Berichten 159
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2013
  • 20:26

Ziet er goed uit. Bedankt voor de tip. Ik kan het nu in de gaten houden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren