Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

joost1966

joost1966

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2013
  • 09:37

GROOT PROBLEEM LIJKT MIJ….MET DE SAMSUNG GALAXY S4

Ik had een Iphone4, gebruikte Jabra Bluetooth oortje en bluetooth carkit van Parrot en in mijn zakelijke auto via de standaard ingebouwde bluetooth carkit van het automerk zelf.
Beide hebben een voice-dail-knop. Groene telefoontje 2 x indrukken en…inspreken de naam van je contactpersoon. “PIET DE BOER” zeg ik, respondeert de S4 in het engels: “sorry I don't know what you mean” Alle gewone (95% van al mijn contactpersonen) hebben gewoon Nederlands klinkende namen die door android in de S4 niet worden verstaan / begrepen.
Wanneer ik een nep contactpersoon aanmaak met de naam James Brown en dat uitspreek, herkent hij het wel. Ik heb het in 2 autos getest. Een met Parrot carkit, andere met de af fabriek ingebouwde carkit; daarna met mijn eigen Jabra Bluetooth oortje en NIETS WERKT.
Dat betekend dat een Samsung Galaxy S4 niet geschikt is om in de auto mee te bellen, want dat MOET handsfree.
Wanneer je het nummer handmatig kiest op de telefoon, dan werkt de bluetooth wel gewoon, geen probleem. Ook als ik het nummer in de carkit ga opzoeken in het menu werkt het ook. Maar gewoon zoals bij de Iphone die ik hiervoor had, is het niet mogelijk om door middel van voice-controle te bellen. Dit lijkt mij een enorme mak van de S4.
Oh ja, ik heb een origineel NL toestel, de taalinstelling staat ook op nederlands ;-)
Of….is er toch nog een mogelijkheid ?? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat al die mensen met een (S3 doet het ook niet trouwens) S4 niet meer voice-gestuurd kunnen bellen in hun auto of met de Jabra BT oortje.

Bijlage:

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 20 juni 2013
  • 09:49

Topic verplaatst naar het Samsung Galaxy S4 forum. Het ‘Stel jezelf voor’ forum is natuurlijk alleen om jezelf even voor te stellen

Jaggle

Jaggle

• Lid sinds 14 maart 2011
  • Berichten 1081
  • Reputatie 10
  • 20 juni 2013
  • 10:37

Er is een oplossing voor dit bestaand probleem. Je moet dan wel elk contact bewerken. Wat je doet is als volgt. Ga naar de gewenste contact en klik op bewerken. Dan voeg veld toe en kies hier de optie ‘fonetische naam’. Inplaats van deze naam in te voeren dmv toetsenboard, gebruik je de microfoon om het in te spreken. Nu zal hij je contact wel herkennen. Ik heb dit met S-voice geprobeerd en het werkt.

HansH64

HansH64

• Lid sinds 22 januari 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2015
  • 15:01

Wellicht een beetje late reactie, maar hoe kun je een fonetische naam inspreken? Ik kan wel een veld “Fonetische naam” toevoegen maar kan er alleen maar wat in tikken met keyboard.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1179
  • Reputatie 10
  • 22 januari 2015
  • 22:31

Heb je de Nederlandse taal wel geïnstalleerd bij spraakgestuurd zoeken?
Instellingen-systeem-taal en invoer

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren