Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jankees80

Jankees80

• Lid sinds 03 juni 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2013
  • 13:03

Als ik mijn S4 met de USB kabel aansluit op de PC heb ik onderstaande 2 keuzes.
Ik heb echter een probleem met het beheer van bestanden:
- backup maken van foto's op mijn S4 direct naar mijn PC (via windows explorer; copy/paste). Kon met mijn S2 nog wel gewoon.
- bestanden (m.n. mp3s) kopieren van PC naar geheugenkaart en deze bestanden beheren (/kunnen verwijderen) van deze geheugenkaart via windows explorer) op mijn PC

1. verbinden als media-apparaat (MTP)
Zodoende kan ik (via windows explorer) zowel mijn S4 als mijn geheugenkaart (sandisk) benaderen. Ik kan nu foto's van mijn PC naar mijn S4 verplaatsen en ook mp3 bestanden naar mijn geheugenkaart. Beide bestanden komen beschikbaar op mijn S4, hetgeen in principe goed is.

Echter kan ik niet op mijn PC zien welke (individuele) foto's er allemaal op mijn S4 staan en ook niet welke mp3 bestanden op mijn geheugenkaart. Ik zie alleen een folder ‘media’ met daarin een aantal lossen bestanden waaronder o.a. ‘DCIM’ en ‘Music’. Deze bestanden (0 Kb) kan ik verder niet meer benaderen. Ik zie b.v. dus niet welke foto's / mp3 bestanden er precies op mijn S4/geheugenkaart staan.

Hierdoor kan ik dus geen backup van o.a. foto's van mijn S4 naar mijn PC maken.
Ook wil ik via de PC kunnen aangeven welke mp3 bestanden ik van mijn geheugenkaart wil verwijderen. Dit is nu ook niet mogelijk.

2. verbinden als camera (PTP)
Als ik deze manier kies kan ik alleen mijn S4 benaderen en niet mijn geheugenkaart. Ik kan zien welke bestanden er op mijn S4 staan, maar ik kan nu geen nieuwe bestanden vanaf mijn PC kopieren naar mijn S4 (dus geen foto's toevoegen die op mijn PC staan en die ik ook graag op mijn S4 zou willen hebben). Hier kan ik echter wel al mijn individuele foto's die op de S4 zelf staan en niet op de geheugenkaart (als backup) kopieren naar mijn PC.

Iemand enig idee hoe ik dus al mijn individuele bestanden (foto's, video's, mp3) van mijn S4 (incl. geheugenkaart) op mijn PC kan zien/benaderen? En dat ik ook de mogelijkheid heb om via mijn PC bestanden op mijn S4 (incl. geheugenkaart) te verwijderen en bestanden vanaf mijn PC te kopieren naar mijn S4 of geheugenkaart?

Alvast bedankt!

EDIT: PC draait op Windows XP, met SP3

Bewerkt (16 juni 2013 13:18)
psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 16 juni 2013
  • 13:30

Heb je Samsung Kies geinstalleerd, mogelijk mis je wat drivers ofzo.
Je kan ook drivers downloaden als je die zoekt in Google. (Galaxy S4 windows xp)

vissers

vissers

• Lid sinds 01 mei 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2013
  • 14:33

Jankees80
Als ik mijn S4 met de USB kabel aansluit op de PC heb ik onderstaande 2 keuzes.
Ik heb echter een probleem met het beheer van bestanden:
- backup maken van foto's op mijn S4 direct naar mijn PC (via windows explorer; copy/paste). Kon met mijn S2 nog wel gewoon.
- bestanden (m.n. mp3s) kopieren van PC naar geheugenkaart en deze bestanden beheren (/kunnen verwijderen) van deze geheugenkaart via windows explorer) op mijn PC

1. verbinden als media-apparaat (MTP)
Zodoende kan ik (via windows explorer) zowel mijn S4 als mijn geheugenkaart (sandisk) benaderen. Ik kan nu foto's van mijn PC naar mijn S4 verplaatsen en ook mp3 bestanden naar mijn geheugenkaart. Beide bestanden komen beschikbaar op mijn S4, hetgeen in principe goed is.

Echter kan ik niet op mijn PC zien welke (individuele) foto's er allemaal op mijn S4 staan en ook niet welke mp3 bestanden op mijn geheugenkaart. Ik zie alleen een folder ‘media’ met daarin een aantal lossen bestanden waaronder o.a. ‘DCIM’ en ‘Music’. Deze bestanden (0 Kb) kan ik verder niet meer benaderen. Ik zie b.v. dus niet welke foto's / mp3 bestanden er precies op mijn S4/geheugenkaart staan.

Hierdoor kan ik dus geen backup van o.a. foto's van mijn S4 naar mijn PC maken.
Ook wil ik via de PC kunnen aangeven welke mp3 bestanden ik van mijn geheugenkaart wil verwijderen. Dit is nu ook niet mogelijk.

2. verbinden als camera (PTP)
Als ik deze manier kies kan ik alleen mijn S4 benaderen en niet mijn geheugenkaart. Ik kan zien welke bestanden er op mijn S4 staan, maar ik kan nu geen nieuwe bestanden vanaf mijn PC kopieren naar mijn S4 (dus geen foto's toevoegen die op mijn PC staan en die ik ook graag op mijn S4 zou willen hebben). Hier kan ik echter wel al mijn individuele foto's die op de S4 zelf staan en niet op de geheugenkaart (als backup) kopieren naar mijn PC.

Iemand enig idee hoe ik dus al mijn individuele bestanden (foto's, video's, mp3) van mijn S4 (incl. geheugenkaart) op mijn PC kan zien/benaderen? En dat ik ook de mogelijkheid heb om via mijn PC bestanden op mijn S4 (incl. geheugenkaart) te verwijderen en bestanden vanaf mijn PC te kopieren naar mijn S4 of geheugenkaart?

Alvast bedankt!

EDIT: PC draait op Windows XP, met SP3

een beter alternatief is wondershare mobile voor android daar kun je werkelijk alles mee zo heb ik nu ook vele apps kunnen verplaatsen naar de sd kaart.
van samsung kies krijg je ook kiespijn van

Bewerkt (16 juni 2013 14:34)
Jankees80

Jankees80

• Lid sinds 03 juni 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2013
  • 18:49

Had Kies niet geinstalleerd. Geinstalleerd maar werkte niet. Ik kon zelfs zowel mijn S4 als mijn geheugenkaart nu helemaal niet meer benaderen via windows explorer (beide schijven niet zichtbaar) in de MTP modus. Kies zelf had ook moeite om connectie te maken.

Kies gedeinstaleerd en nu alleen de USB driver voor de S4 voor Windows XP geinstalleerd (via de samsung site). Zelfde probleem, werkte niet en nu ook helemaal geen toegang meer in de MTP modus.

Kortom probleem niet opgelost en alleen maar verergd. Kan zowel S4 als geheugenkaart helemaal niet benaderen. Kon ik hiervoor wel, alleen kon ik er nu niets mee.

Ik heb de wondershare app nog niet geoprobeerd, omdat ik daar allerlei negatieve recensies lees over bel en sms rehten die je moet verlenen aan die app.

HELLUP!! iemand enig idee??

Bewerkt (16 juni 2013 18:49)
vissers

vissers

• Lid sinds 01 mei 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2013
  • 21:41

Jankees80
Had Kies niet geinstalleerd. Geinstalleerd maar werkte niet. Ik kon zelfs zowel mijn S4 als mijn geheugenkaart nu helemaal niet meer benaderen via windows explorer (beide schijven niet zichtbaar) in de MTP modus. Kies zelf had ook moeite om connectie te maken.

Kies gedeinstaleerd en nu alleen de USB driver voor de S4 voor Windows XP geinstalleerd (via de samsung site). Zelfde probleem, werkte niet en nu ook helemaal geen toegang meer in de MTP modus.

Kortom probleem niet opgelost en alleen maar verergd. Kan zowel S4 als geheugenkaart helemaal niet benaderen. Kon ik hiervoor wel, alleen kon ik er nu niets mee.

Ik heb de wondershare app nog niet geoprobeerd, omdat ik daar allerlei negatieve recensies lees over bel en sms rehten die je moet verlenen aan die app.

HELLUP!! iemand enig idee??
hier werkt kies nu wel je moet deze de verbindingsfout laten zoeken en kiezen voor compatibiliteit voor win xp kiezen dan werkte die wel heb het idee dat win7 er niet goed weg mee kan.
maar samsung kies is weer niet goed voor mij je kunt er de apps niet mee bereiken en zeker je sd kaart niet.
wondershare voor android doet alles maar niet alle versies

Jankees80

Jankees80

• Lid sinds 03 juni 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2013
  • 22:20

Net idd nog ff gekeken voor de PC versie van wondershare, mar daar betaal je iets van 40 euries voor ofzo.. ook niet meteen een optie.

Ik wil gewoon via kabeltje en windows explorer op mijn PC alles kunnen regelen op, naar en van mijn S4!!

vissers

vissers

• Lid sinds 01 mei 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2013
  • 00:41

Jankees80
Net idd nog ff gekeken voor de PC versie van wondershare, mar daar betaal je iets van 40 euries voor ofzo.. ook niet meteen een optie.

Ik wil gewoon via kabeltje en windows explorer op mijn PC alles kunnen regelen op, naar en van mijn S4!!
Jankees80

ik weet niet wat voor besturing je hebt ik heb win7.
als ik nar mijn pc ga zie ik de samsung staan onder media draadbaar apparaat als je die opend zie je card en Phone staan ik begrijp niet dat het zo bij jou ook niet is.
probeer eens terug kies erop te zetten.
als je die dan verwijderd heb je de keuze voor de drivers te behouden.
hier bij win verkenner kan ik de fotos benaderen heb deze wel ingesteld dat die wel naar de sd kaart gaan en niet op de Phone zelf

Bewerkt (17 juni 2013 01:17)
inge__

inge__

• Lid sinds 28 augustus 2011
  • Berichten 422
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2013
  • 05:36

ik heb kies air erop staan…werkt 10x beter als de kies.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.swift.app.kiesair&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zYW1zdW5nLnN3aWZ0LmFwcC5raWVzYWlyIl0.

ik kan hier alle bestanden mee beheren via mijn pc zonder data kabel)

kies werkte bij mij ook niet (ik draai onder win 8)maar werkt ook op win7

je instaleert kies air eerst op je mob
dan open je hem,dan krijg je een ip adres te zien…die vul je in je browser in (het beste werkt die op firefox)
dan klik je op enter ..je krijgt nu een blokje op je mobiel te zien met een pincode…
vul die pincode in, in het blok wat je op je pc hebt staan en klikt op OK

dan krijg je alles te zien wat op je mobiel staat:foto''s,filmpjes,contactpersonen,muziek,echt alles.

Bewerkt (17 juni 2013 05:40)

Samsung Galaxy S5
Android version: 5.0
root: nee

inge__

inge__

• Lid sinds 28 augustus 2011
  • Berichten 422
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2013
  • 05:44

vissers
vissers
een beter alternatief is wondershare mobile voor android daar kun je werkelijk alles mee zo heb ik nu ook vele apps kunnen verplaatsen naar de sd kaart.

hoe doe je dat dan..apps verplaatsen met deze app?????? en werken die apps daarna nog wel goed dan??
en kan je ze zo naar je SDkaart zetten dan????

en wat gebeurt er als je de app verwijder?? ben je dan alle apps weer kwijt?

dit staat erbij in de app : Organiseer al je apps, media, contacten, en meer in een venster.

en heb ik genoeg aan alleen de app op mijn mobiel????? of moet ik ook dingen op de pc ophalen hiermee.

nou ik heb geprobeert apps over te zetten naar mijn sdkaart en kan je zeggen dat het totaal niet werkt. hij geeft bij alles mislukt aan.
ik kan zelfs systeemapps niet verwijderen ermee

Bewerkt (17 juni 2013 12:51)

Samsung Galaxy S5
Android version: 5.0
root: nee

vissers

vissers

• Lid sinds 01 mei 2013
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2013
  • 14:49

inge__
vissers
vissers

hoe doe je dat dan..apps verplaatsen met deze app?????? en werken die apps daarna nog wel goed dan??
en kan je ze zo naar je SDkaart zetten dan????

en wat gebeurt er als je de app verwijder?? ben je dan alle apps weer kwijt?

dit staat erbij in de app : Organiseer al je apps, media, contacten, en meer in een venster.

en heb ik genoeg aan alleen de app op mijn mobiel????? of moet ik ook dingen op de pc ophalen hiermee.

nou ik heb geprobeert apps over te zetten naar mijn sdkaart en kan je zeggen dat het totaal niet werkt. hij geeft bij alles mislukt aan.
ik kan zelfs systeemapps niet verwijderen ermee

de apps werken uitstekend na verplaatsen je kunt ze eerst transporteren naar je pc.
als je dat hebt gedaan kun je ze nog later terug instaleren .
bovenaan staat er een melding wat je er mee kunt doen zo kun je ze verplaatsen naar sd of transporteren naar pc of verwijderen ook een app toevoegen.
nu moet ik zegen dat ook niet alle apps kunt verplaatsen wat daar de reden is weet ik ook niet
mvg

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren