Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

johny

johny

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 286
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 14:15

Net gebeld, vond het een beetje een vreemd gesprek. Volgens de klantenservice is het het beste om de telefoon en alles wat ik daar bij kreeg inclusief het factuur terug te sturen en de order te annuleren. Dit proces duurd 10 dagen en pas daarna zou ik weer een nieuwe order kunnen plaatsen.

Volgens hun kunnen ze mij geen nieuwe toestel geven omdat ze deze niet op vooraad hebben. Terwijl op de site gewoon staat 166 stuks op vooraad. waarop hun antwoord gaven ‘' ja maar op de site staat het fout’' met een beetje onzekere ondertoon.
Ik heb een adres gekregen waar ik het kan opsturen.

Nu vind ik dit toch wel een beetje vreemd, op de site staat op vooraad, en je ziet de nummers elke dag omlaag gaan.

ook in de mail die ik net heb ontvangen staat dit:

''De verrekening van de kosten vindt plaats nadat Hi je bestelling compleet retour heeft ontvangen. Deze retour moet binnen 7 kalenderdagen bij Hi zijn ontvangen. Beschadigde of incomplete artikelen worden niet retour genomen. Als je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen en kunnen wij besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen.''

Mijn toestel is dus wel defect, en in de mail staat dat defecte toestellen opsturen niet de bedoeling is. Ik snap hier dus niks van.

Bewerkt (13 mei 2013 14:15)
johny

johny

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 286
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 15:52

Update voor de 4e keer gebeld:
En weer het antwoord dat ik mijn abbo moet afzeggen. Ik wil deze abbo gewoon behouden, daar is niks mis mee. En als ik nu dezelfde weer wil pakken kost het me ook nog 3 euro per maand duurder. En ik vroeg dus waarom ik niet gewoon een nieuw toestel kan krijgen waar ik recht op heb. waarop ik als antwoord kreeg'' Ja dat gaat gewoon niet'', Ik zei in winkels kan het wel gewoon en alle andere online shops, waarop de man antwoordde'' ja dat klopt, maar hier kan het niet, anders had ik het wel gedaan''.

Volgens mij heb je als je onder garantie valt toch altijd, maakt niet uit of je hem via internet of via de winkel koopt recht op een werkend toestel? Of ben ik nu gek.
Ik zit dadelijk dus 10 dagen zonder telefoon ik krijg namelijk ook geen leentoestel. En moet daarna een nieuwe kopen en nog eens 3 euro meer betalen. Dat kan toch niet?

Bewerkt (13 mei 2013 15:52)
Alexlimburg

Alexlimburg

• Lid sinds 17 januari 2011
  • Berichten 552
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 16:03

johny;406055
Net gebeld, vond het een beetje een vreemd gesprek. Volgens de klantenservice is het het beste om de telefoon en alles wat ik daar bij kreeg inclusief het factuur terug te sturen en de order te annuleren. Dit proces duurd 10 dagen en pas daarna zou ik weer een nieuwe order kunnen plaatsen.

Volgens hun kunnen ze mij geen nieuwe toestel geven omdat ze deze niet op vooraad hebben. Terwijl op de site gewoon staat 166 stuks op vooraad. waarop hun antwoord gaven ‘' ja maar op de site staat het fout’' met een beetje onzekere ondertoon.
Ik heb een adres gekregen waar ik het kan opsturen.

Nu vind ik dit toch wel een beetje vreemd, op de site staat op vooraad, en je ziet de nummers elke dag omlaag gaan.

ook in de mail die ik net heb ontvangen staat dit:

''De verrekening van de kosten vindt plaats nadat Hi je bestelling compleet retour heeft ontvangen. Deze retour moet binnen 7 kalenderdagen bij Hi zijn ontvangen. Beschadigde of incomplete artikelen worden niet retour genomen. Als je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen en kunnen wij besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen.''

Mijn toestel is dus wel defect, en in de mail staat dat defecte toestellen opsturen niet de bedoeling is. Ik snap hier dus niks van.

Wettelijk gezien heb je het recht om binnen 7 dagen van je aankoop af te zien maar dan moet je toestel in dezelfde staat zijn als bij de aankoop. Niet stuk dus.
Welk abbo heb je bij Hi ? Als het goed is heb je je toestel geleased voor 1 of twee jaar en heb je dus wel recht op een vervangend toestel.
Er zit naar mijn mening niets anders op om daar gebruik van te maken en je toestel ter reparatie aan te bieden.
Hoe dat moet vind je op de Hi site.

Bewerkt (13 mei 2013 16:03)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 18:25

Je moet ook niet bellen je moet gewoon naar de hi winkel gaan zulke dingen niet telefonisch doen, waarschijnlijk ligt die daar gewoon nog op voorraad ondertussen.
Kijk of je moet hem op een internet site als coolblue hebben en geen winkel bij jou in de buurt hebben, anders niet bellen gewoon naar de winkel gaan.

Bewerkt (21 mei 2013 10:02)
johny

johny

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 286
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2013
  • 18:47

Ik ben zojuist naar de kpn winkel gegaand, helaas er zijn geen hi winkels in de buurt hier.
En zij hebben mij geadviseerd om hem dus gewoon terug te sturen, want zij konden mijn abonnement niet stop zetten, dat kan alleen via hi.

Er stond in de mail een antal dingen wat erbij moest zitten en een daar van was het ‘'defecte’' toestel. Dus ik neem aan dat ze hem wel aannemen als hij defect is. Wel mocht hij niet beschadigd zijn, zit geen krasje op gelukkig.
Nu maar afwachten.

En ja inderdaad ik heb spijt dat ik hem via internet verlengd heb en niet gewoon gelijk in de kpn winkel een nieuw abonnement heb aangevraagd, dat ga ik na 10 dagen wanneer deze is geannuleerd zeker doen.
Bedankt voor de reacties nog, meer tips of aanmerkingen zijn altijd welkom!:thumbs:

Bewerkt (21 mei 2013 10:02)
johny

johny

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 286
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2013
  • 14:02

Daar zijn we dan, dik 2 weken verder, en ik zit nog zonder telefoon.
HI had beloofd (meerdere malen) dat alles stopgezet zou worden binnen 10 dagen.
Er zijn nu inmiddels meer dan 15 dagen verstreken en elke keer als ik bel krijg ik het excuus, ja sorry we kunnen het proces niet versnellen. En ik kreeg dus te horen dat alles vorige week stopgezet zou worden, nou dat was dus niet gebeurd. Dus ik bel hun weer op, en deze keer krijg ik te horen dat het ergens deze week opgezegd zou worden.Ben benieuwd eerlijk gezegd. Vandaag of morgen.

Maar ik heb een sterk goed voorgevoel over dat ik weer een teleurstelling krijg en dan maandag opnieuw ga bellen waarbij ik weer te horen krijg , ja deze week ergens.

Volgens mij wachten ze gewoon tot de volgende betaling om nog het laatste beetje geld er uit te melken.

Iemand van jullie nog tips als hij deze week (dus bijna na 3 weken al) nog steeds niet is terug gezet?

inge__

inge__

• Lid sinds 28 augustus 2011
  • Berichten 422
  • Reputatie 0
  • 18 september 2013
  • 07:33

@johny ik wil mijn toestel ook opsturen voor reperatie

maar weet waarheen en wat je allemaal mee moet sturen dan

ik heb mijn mobiel weggebracht hier naar de telefoonzaak in de buurt..en die hebben hem opgestuurt naar samsung.
en hebben hem laten maken met fabrieksgarantie
ik had hem na anderhalve week alweer terug,en kosteloos gemaakt door samsung

Bewerkt (19 oktober 2013 07:31)

Samsung Galaxy S5
Android version: 5.0
root: nee

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren