Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sander1905

Sander1905

• Lid sinds 10 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 17:27

Doe ik het verkeerd of kan het niet? Mijn S4 is voorzien van een sd-card met daarop de nodige mp3 muziek. De bedoeling is om de S4 via de bijgeleverde usb-kabel aan te sluiten op een kenwood kdc 3057u, maar de radio herkend de S4 niet. Wat doe ik verkeerd of wat staat er verkeerd ingesteld op de telefoon? Hoop dat er hier iemand is die de oplossing kan bieden. Met vriendelijke groet Sander

Bewerkt (10 mei 2013 17:27)
caesar1963

caesar1963

• Lid sinds 18 augustus 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 10
  • 10 mei 2013
  • 23:30

Dit gaat natuurlijk niet werken. Je radio beschikt niet over de software om de Galaxy te benaderen en te gaan
zoeken in de telefoon naar je MP3"tjes. De USB aansluiting van je radio zal waarschijnlijk alleen mp3's vinden in de
root (of een paar onderliggende mappen) van een USB stick. Dus of je mp3's copieeren naar een stick of
een andere radio kopen…. En mocht je dit laatste doen, een radio met Bluetooth doet wonderen.
Zelf heb ik een Ford Sync Systeem met Voicecontrol in de auto waar ik mijn S4 aan koppel d.m.v. Bluetooth.
Bellen gaat dan geheel via de Voicecontrol en het mooie van de verbinding is dat ook alle muziek welke op de
S4 staat afgespeeld kan worden via de autoradio (zelfs internetradio Tune In Radio). Dus een tip:koop een radio met
Bluetooth!

Bewerkt (10 mei 2013 23:30)
AndroidGeert

AndroidGeert

• Lid sinds 09 november 2011
  • Berichten 1693
  • Reputatie 20
  • 10 mei 2013
  • 23:41

Het enige wat je kunt proberen is via bluetooth of via een aux kabel.

Geert

Bewerkt (10 mei 2013 23:41)

Telefoons:
- OnePlus One
- OnePlus Two

plop

plop

• Lid sinds 24 november 2010
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2013
  • 18:14

Met een AUX kabel moet het zeker lukken. Had ook dit probleempje met m'n gewone SGS.
In je radio/boordcomputer moet je deze dan wel aanvinken/selecteren als externe media bron. En het volume flink wat hoger zetten want de musicplayer op de phone stuurt deze wat zachter aan. Succes

Bewerkt (11 mei 2013 18:14)
BryanBouws

BryanBouws

• Lid sinds 05 mei 2013
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2013
  • 18:33

Sander1905;405393
Doe ik het verkeerd of kan het niet? Mijn S4 is voorzien van een sd-card met daarop de nodige mp3 muziek. De bedoeling is om de S4 via de bijgeleverde usb-kabel aan te sluiten op een kenwood kdc 3057u, maar de radio herkend de S4 niet. Wat doe ik verkeerd of wat staat er verkeerd ingesteld op de telefoon? Hoop dat er hier iemand is die de oplossing kan bieden. Met vriendelijke groet Sander

Hallo Sander,

Helaas gaat het niet werken op de manier die jij in gedachten had. Zoals caesar1963 zegt zal je radio de signalen van je telefoon niet herkennen. Ik heb even op Google gekeken naar je radio-specificaties en zie dat er ook geen bluetooth op de radio zit.
Via je AUX-uitgang zal het wel lukken.
http://www.saturn.nl/mcs/product/KENWOOD-KDC-3057UR,95952,391797,584022.html?langId=-11#Product+specificaties
…De AUX-in poort maakt het daarnaast mogelijk ook andere externe muziekspelers aan te sluiten, en de KDC-3057UR…

Koop dus een ‘3,5mm jack-to-3,5mm jack’ aux-kabel bij je lokale kabel-boer en geniet van je muziek!

Bewerkt (11 mei 2013 18:33)
Samka

Samka

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2013
  • 10:12

En als er geen aux is, gaat het met een fm-transmitter, al is dat niet ideaal als je regelmatig van kanaal moet veranderen

Bewerkt (21 mei 2013 10:02)
nlx

nlx

• Lid sinds 27 augustus 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 20:29

Hoi,

Ik kwam dit bericht tegen omdat ik het in het menu van mijn vandaag ontvangen S4 niet zo snel kon vinden, de optie die ik hier onder beschrijf staat nu in een ander menu en i.p.v. zelf te zoeken kwam ik hier.

Hiervoor had ik een Galaxy Note en ook een USB radio zonder Bluetooth of AUX kabel erin.

Het is wel degelijk aan te sluiten met de bijgeleverde USB kabel! En de radio scant ook nog eens alle mapjes op je telefoon op zoek naar muziek. 1 tip. Maak mapjes van ongeveer 50 nummers maximaal. ALs je alles in 1 map stopt en je hebt shuffle aan dan slaat je radio af (althans mijn Kenwood). Die spit dan door zo'n 2000 nummers en wordt te warm, waardoor hij uit gaat en je moet resetten en alle zenders weer moet programmeren)

Bij de Note ging ik de volgende menu's (kabel nog niet in beide apparaten steken. Dus of alleen in de radio of alleen in de telefoon)

Daar koos ik “Instellingen” –> “Meer” (in het menu Draadloos en Netwerk) –> USB Hulpprogramma's –> Opslag verbinden met pc.

Dan vraagt hij om de USB op het apparaat aan te sluiten. Klik OK en je telefoon is nu een externe hardeschijf (Massaopslag) of USB-stick. De radio scant automatisch alle muziekbestanden uit alle folders.

Voor de originele vrager zal dit antwoord te laat komen maar aangezien juist dit menu in de S4 voor mij tot nu toe nog niet vindbaar is (heb hem letterlijk pas een uur in handen) zullen mensen die hier op zoeken hopelijk op zoek gaan naar het menu: USB Hulpprogramma's. Daar kan je hem met je radio verbinden.

Succes en ik ga verder op zoek waar Samsung deze optie geplaatst heeft.

Het stond bij de Note dus onder Wi-Fi, Bluetooth, Gegevensgebruik. Maar bij de S4 staat hij er niet onder.

Bewerkt (27 augustus 2013 20:50)
nekpiercing

nekpiercing

• Lid sinds 12 oktober 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 20:34

weet niet of dit zou kunnen werken ?
muziek aan zetten op je telefoon en dan in pluggen in je autoradio.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/989920/Delock-iPod-DatakabelOplaadkabel-USB-20-stekker-A-Jackplug-female-35-mm-1-m/?ref=detview1&rt=detview1&rb=2

een dag niet beschoten is een dag niet geleeft. ( paintball )

nlx

nlx

• Lid sinds 27 augustus 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 20:36

^zie de post boven die van jou. Hij kan het gewoon aansluiten via zijn usb stekkertje, hoeft niets kopen. Hij moet alleen het menu (net als ik nu) vinden op de S4 wat USB Hulpprogramma heet en verbinden als externe schijf. |

Weet iemand in welk (sub)menu Samsung die op de S4 gezet heeft?

Verder trouwens een prachtig toestel. De Note was redelijk groot maar gebruikte hem vaak voor navigatie, dus dat was wel prettig. Helaas liet ik hem een keer op een baksteen vallen met grind erin en zaten er scheuren in het scherm wat dus, bleek, 200 euro te kostenOmdat erachter een printplaatje aan vast zit

Bewerkt (27 augustus 2013 20:38)
nekpiercing

nekpiercing

• Lid sinds 12 oktober 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2013
  • 20:48

nlx ik had je bericht al gelezen kon alleen op mijn s4 niet dat menu vinden wat jij noemde.
even de handleiding erop na geslagen maar kon het daar ook niet vinden.
mocht jij het op je s4 wel vinden hoor ik het graag want ik ben nu wel benieuwt.
en of ik misschien ergens overheen gelezen heb.

een dag niet beschoten is een dag niet geleeft. ( paintball )

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren