Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

briggi

briggi

• Lid sinds 02 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 09:58

Ik heb de samsung S4 aangeschaft, fijn toestel maar omdat ik thuis niet op mijn wifi kan zit ik al bijna over mijn limiet!
iedereen die bij komt kan gewoon op wifi behalve ik zelf

blijf de melding krijgen te traag internet? kan het zijn dat mijn telefoon te snel is voor mijn router?

pleh!

Briggi

Bewerkt (2 mei 2013 09:58)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 10:53

Nee je telefoon kan niet te snel zijn voor je router, maar ik vind het wel een rare melding te traag internet dat heb ik nog nooit gezien bij een wifi melding.

Bewerkt (2 mei 2013 10:53)
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 11:20

briggi;403420
Ik heb de samsung S4 aangeschaft, fijn toestel maar omdat ik thuis niet op mijn wifi kan zit ik al bijna over mijn limiet!

blijf de melding krijgen te traag internet? kan het zijn dat mijn telefoon te snel is voor mijn router?

pleh!

Briggi

Hoe maak je verbinding en via welk beveiligingsprotocol is je router beveiligd (WEP, WPA, WPA2)

Bewerkt (2 mei 2013 11:20)
eejeewee

eejeewee

• Lid sinds 03 februari 2011
  • Berichten 167
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2013
  • 20:10

Kijk even bij de geavanceerde Wi-Fi instellingen: wellicht heb je de optie om slechte verbindingen te vermijden aan staan. Weet zelf niet waar die instelling precies zit bij Samsung: ik werk met een pure Android rom.

Bewerkt (2 mei 2013 20:10)
Alexlimburg

Alexlimburg

• Lid sinds 17 januari 2011
  • Berichten 552
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2013
  • 11:33

briggi;403420

pleh!

Briggi

Probleem met je Wifi ondertussen opgelost ?

Bewerkt (7 mei 2013 11:33)
Doctor_Yes

Doctor_Yes

• Lid sinds 13 november 2010
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2013
  • 16:17

Er zijn issues met D-link routers. Mocht je er een hebben dan is de kans groot dat het daar in zit.

Bewerkt (7 mei 2013 16:17)
Twanneke85

Twanneke85

• Lid sinds 10 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 19:33

Hey briggi,

De anderen die bij jou thuis komen hebben dan geen S4 neem ik aan? Er is een probleem met de S4 waardoor hij bepaalde netwerken niet pakt. Mocht dit inderdaad zo zijn, dan is er een oplossing. Het heeft te maken met de instellingen van je router. Waar deze instelling staat in jou specifieke router weet ik niet, dus ik kan je niet stap voor stap helpen. Maar je moet zoeken naar de instelling Cipher Type. Deze instelling staat zeer waarschijnlijk standaard op “AES” of “TKIP and AES”, maar dan werkt je S4 niet. Je moet de Cipher Type op “TKIP” zetten, dan werkt het wel.

Zelf had ik dit probleem ook met mijn S4. Heb zelfs al een exemplaar terug gebracht binnen de garantie omdat ik dacht dat het toestel kapot was, dus ik weet hoe frustrerend het is

Mocht je nog vragen hebben dan moet je hier maar ff posten. Ik ben nog nieuw hier (heb mijn account aangemaakt om jou te kunnen helpen), dus weet niet hoe private messages enzo hier werken. Ik zal de komende dagen wel regelmatig terug checken om te kijken of het je gelukt is of niet…

Bron: Galaxy S4 WiFi problem with Dlink - xda-developers

Groet, Twan

Bewerkt (10 mei 2013 19:33)
meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 10 mei 2013
  • 19:55

Twanneke85;405436
Hey briggi,

Mocht je nog vragen hebben dan moet je hier maar ff posten. Ik ben nog nieuw hier (heb mijn account aangemaakt om jou te kunnen helpen), dus weet niet hoe private messages enzo hier werken. Ik zal de komende dagen wel regelmatig terug checken om te kijken of het je gelukt is of niet…

Bron: Galaxy S4 WiFi problem with Dlink - xda-developers

Groet, Twan

Allereerst welkom Twan en fijn dat je AW gevonden hebt. We vinden het prachtig dat je mensen kunt helpen. We zullen het dan ook zeer op prijs stellen als je zulke dermate belangrijke informatie op het forum deelt en niet via prive berichten. Aangezien er meerdere mensen last hebben van dit probleem kunnen we zulke oplossingen op het forum alleen maar toejuichen. Misschien kun je er zelfs een kleine tutorial voor maken mocht dit DE oplossing zijn.

Nogmaals welkom en veel plezier op het AW forum

Bewerkt (10 mei 2013 19:55)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

Doctor_Yes

Doctor_Yes

• Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2013
  • 22:39

Ik heb al een en ander aan onderzoek gedaan m.b.t. dit onderwerp. Het probleem lijkt zich voornamelijk voor te doen bij D-link routers. Ook ik heb problemen met WiFi. De S4 is kennelijk niet compatibel met D-link routers. Ik heb zelf de dir-855. Die heeft ook een comptabiliteitsprobleem. Er is wel een connectie met de router, maar dataverkeer ho maar. Je kan het inderdaad omzeilen door WPA2 AES/TKIP in te stellen. Los van het feit dat deze instelling een lager beveiligingsniveau heeft, zal je ook merken dat je download snelheden van je overige devices aanzienlijk lager worden. Niet ideaal dus.
Er is nog een optie (die gebruik ik momenteel). Als je router een guestzone heeft, stel je die in met WPA2 AES/TKIP. Ik weet echter niet of andere types router ook guestzones hebben. Daar laat je dan je S4 mee verbinden en de rest laat je lekker bij het oude en heb je geen problemen meer. Een andere router kopen is uiteraard ook een optie.

Bewerkt (10 mei 2013 22:39)
Doctor_Yes

Doctor_Yes

• Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2013
  • 21:31

Met de laatste update lijkt het wifi probleem bij mij verdwenen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren