Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2151
  • Reputatie 250
  • 31 mei 2013
  • 21:11

Paulo
Makker, ik ben vooral benieuwd naar het bibberen van het videobeeld, met en zonder beeldstabilisator. Kun je daar straks iets over zeggen svp?
Ik heb even een videofilmpje gemaakt en dat ziet er goed uit.Ik had trillen niet aan staan. Met trillen aan nog steeds een goed beeld. Het enige verschil met een gewone camera is de lichte vervaging van het beeld als je snel ‘pent’ of wel snel beweegt.
Verder ziet het er prima uit. Foto's zijn werkelijk fantastisch.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 1 juni 2013
  • 00:37

Makker, bedankt voor je reactie. Maar als je zegt ‘ik had trillen niet aan staan’ bedoel je denk ik ‘ik had beeldstabilisatie niet aan staan’. Klopt dat? Dus met beeldstabilisatie uitgeschakeld was de video toch goed, niet bibberig?

En met beeldstabilisatie ingeschakeld kreeg je die lichte vervaging bij snelle bewegingen?

Makker

Makker

• Berichten 2151
  • Reputatie 250
  • 1 juni 2013
  • 01:29

Paulo
Makker, bedankt voor je reactie. Maar als je zegt ‘ik had trillen niet aan staan’ bedoel je denk ik ‘ik had beeldstabilisatie niet aan staan’. Klopt dat? Dus met beeldstabilisatie uitgeschakeld was de video toch goed, niet bibberig?

En met beeldstabilisatie ingeschakeld kreeg je die lichte vervaging bij snelle bewegingen?
Nou nee. Ik heb de instelling “Anti trillen” die ik aan of uit kan zetten. Beeldstabilisatie heb ik niet gezien. Waar staat dat? Gevonden. Nee, ook nu een gewone opnamen zonder getril.
Is blijkbaar toch iets met jouw instellingen ?

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 1 juni 2013
  • 14:20

Ik heb helaas nog geen S4. Maar ik zag voorbeeldfilmpjes op YouTube, gemaakt met de S4, die nogal trilden. In reviews werd vervolgens gezegd dat de S4 een digitale beeldstabilisatie heeft (ik weet niet of dat in de instellingen van het toestel ook zo heet). Die stabilisatie zou het trillen moeten verminderen, maar ik vond het beeld nog steeds niet geweldig.

Maar als ik jou goed begrijp heb jij over de videokwaliteit niets te klagen. Dus dat is mooi!

Makker

Makker

• Berichten 2151
  • Reputatie 250
  • 1 juni 2013
  • 14:41

Paulo
Ik heb helaas nog geen S4. Maar ik zag voorbeeldfilmpjes op YouTube, gemaakt met de S4, die nogal trilden. In reviews werd vervolgens gezegd dat de S4 een digitale beeldstabilisatie heeft (ik weet niet of dat in de instellingen van het toestel ook zo heet). Die stabilisatie zou het trillen moeten verminderen, maar ik vond het beeld nog steeds niet geweldig.

Maar als ik jou goed begrijp heb jij over de videokwaliteit niets te klagen. Dus dat is mooi!
Nee en wat bij filmen sowieso belangrijk is om niet te snel van links naar rechts (pennen)of van beneden naar boven te bewegen. Is ook voor de toeschouwer niet prettig. Bij bedaarde bewegingen blijft het beeld scherp en van trillen merk ik niets. Misschien dat de maker van de voorbeeldfilmpjes net een slok op had?
Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 1 juni 2013
  • 23:19

Lol, dat moet het zijn.In elk geval fijn dat het trillen blijkbaar niet zo'n probleem is. Dit was voor mij wel een belangrijke overweging bij het wel of niet kopen van de S4. Blijft nu alleen nog het ontbreken van de FM-radio over, maar dat geloof ik verder wel.

Thanx.

Raffa30

Raffa30

• Lid sinds 16 april 2012
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2013
  • 13:38

Ik ben van gisteren trotse eigenaar van de s4 geworden ,mijn s3 waar ik ook heel tevreden over was staat nu in de verkoop

Had thans gezegd dat ik hem ging overslaan maar ben toch gezwicht ervoor

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2013
  • 13:43

Same here
Sinds gisteren toch maar de S4 aangeschaft. S3 staat ook in de verkoop, maar genoeg gegadigden die hem willen kopen.

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 20 juni 2013
  • 01:28

Ik heb dit topic geopend. Dus moet ik de vraag ‘Koop jij de S4?’ dan ook maar beantwoorden.

Ja, I've got him!! Sinds gisteren. Gewoon bij Vodafone, waar ik al een abonnement had. En omdat ik niet zo heel veel bel en sms en omdat ik meestal binnen wifi-bereik ben, was een nieuw Bel+SMS+Web 200 abbo met 500 Mb data prima voor mijn gebruik.

Maar wat een schitterend toestel is dit zeg! Ik heb nog lang niet alles kunnen uitproberen, maar ik heb nu al geen spijt van mijn beslissing. Het fenomenale scherm is het beste wat een smartphone te bieden heeft. Ik vind het nog beter dan het scherm van de HTC One, wat ik eigenlijk niet had verwacht. Ook over het design ben ik zeer te spreken. Ja, het is plastic, maar het toestel voelt toch echt premium aan. Het grootste voordeel vind ik nog steeds dat de telefoon, juist door de plastic behuizing, tegen een stootje kan.

Verder voldoet de S4 eigenlijk aan alle reviews die ik gelezen en gezien heb. En dat waren er veel. Ja, er zit veel bloatware op de S4 en het geheugen is daardoor minder dan je van zo'n toestel verwacht. Voor mij overigens nog ruim genoeg. En ja, het toestel lagt af en toe, zelfs als je de meeste opties zoals gestures etc hebt uitgeschakeld. Ik denk persoonlijk dat de lag ook ontstaat door de vele sensoren die op het toestel zitten en die niet uit te schakelen zijn. Maar de lag is zeer beperkt, en die neem ik voor lief met het oog op wat de S4 allemaal kan (o.a. de klimaatsensoren zijn pretty cool). Met andere woorden: zowel de positieve als negatieve reviews over de S4 kloppen. What you see is what you get. En voor mij betekent dit: een absoluut toptoestel dat ik iedereen kan aanbevelen.

Eén ding nog wat ik in de reviews niet (op de juiste manier) ben tegengekomen:

Men zegt dat het super Amoled-scherm van de S4 niet wit genoeg is. Vooral in de internetbrowser zou dit merkbaar zijn. Volgens enkele reviews zou dit simpelweg aan de Amoled-technologie liggen. Maar dit klopt niet. Bij het eerste gebruik was ook ik teleurgesteld over de ietwat blauwgrijzige witkleur, inderdaad met name in de browser. Mijn oude S2 had veel helderder wit. Ik heb in mijn nieuwe S4 natuurlijk de schermhelderheid op maximaal gezet, en niet automatisch. Maar dit is niet genoeg.

Ik weet niet meer precies welke helderheidsinstellingen ik allemaal heb moeten aan- of afvinken, maar het waren er meer dan één en ze zijn in het systeemmenu makkelijk over het hoofd te zien. Twee weet ik me nog te herinneren (dus naast de helderheid op maximaal en niet-automatisch):

- Instellingen > Mijn apparaat > Display > Scherm-modus: staat standaard op ‘Weergave optimaliseren’. Ik heb hem op ‘Standaard’ gezet. Dat scheelde al veel.

- Instellingen > Mijn apparaat > Display > Schermtint auto-aanpassen: staat standaard aangevinkt. Dit moet je uitvinken om ook in de browser een goede wittint te krijgen (dit maakte het echte verschil voor de browser).

Misschien was er nog een setting, maar die ben ik vergeten. Uiteraard verkort een helder scherm de accuduur, maar dat is voor mijn gebruik geen probleem.

Tot slot (voorlopig) nog iets geks:

Op mijn oude S2 had ik een minimalistisch homescreen ontworpen met minimalistische icons en een zwarte achtergrond. Dat zag er gelikt uit. Daarom heb ik datzelfde ontwerp op mijn nieuwe S4 weer toegepast, onder andere met Nova Launcher en Desktop Visualizer (om zelfgemaakte icons te plaatsen). Maar dit was veel te minimalistisch voor dit schitterende scherm. De geweldige kwaliteit van het S4-scherm kwam helemaal niet meer tot zijn recht. Juist een mooie, scherpe wallpaper met de standaard app-icons en zelfs de standaard Touchwizz-UI laten dit scherm excelleren. Ik zal in de toekomst best weer een eigengemaakte layout ontwerpen, maar voorlopig ben ik meer dan happy en zelfs ondersteboven van de kwaliteit van de standaard UI, wallpapers, icons en mogelijkheden. Het scherm is té goed om die schermkwaliteit te negeren.

Binnenkort maar eens de camerakwaliteit testen. Daar ben ik ook heel benieuwd naar.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren