Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Paulo

Paulo

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 276
  • Reputatie 20
  • 15 maart 2013
  • 01:29

Zojuist is de Galaxy S4 met een gelikte Broadway-show gepresenteerd. De specs en features staan hier: Samsung Galaxy S IV officieel: snel en veel nieuwe mogelijkheden Androidworld

Maar de vraag is: koop jij de S4?

In de eerste plaats wil ik zeggen dat het erg knap is van Samsung om zoveel kracht, technologie en schermgrootte in een toch relatief klein kastje te stoppen. Met de specs loopt Samsung zoals gewoonlijk voorop, hoewel de HTC One en Xperia Z hier nauwelijks voor onderdoen. Maar is het genoeg?

Ik vind van niet. De S4 lijkt qua design en materialen, ondanks de metalen rand, erg op de S3. Dit kan de indruk van een ‘plastic’ (polycarbonaat) toestel voor mij niet wegnemen. Échte hardware-innovaties heeft Samsung ook niet toegepast. Het toestel zal retesnel zijn, een mooi scherm en een goede 13 mpixel camera hebben. Maar hadrwarematig zijn er geen vernieuwingen zoals de waterdichtheid van de Xperia Z en de front stereo speakers en superpixel-camera op de HTC One.

De software features op de nieuwe S4 lijken aardig maar veel daarvan zal ik in de praktijk niet gebruiken. Bijv. verschillende S4's bij elkaar om samen geluid te maken? De HTC One doet dat in zijn eentje! SmartPause en S Health vind ik ook overbodig, net zoals geluid toevoegen aan een foto (dan maak je toch een video?). De Dual Camera-functie is leuk bedacht, maar ik wil gewoon een mooie foto of video maken en hoef mijn eigen gezicht niet in beeld.

Nee, de S4 wordt het niet voor mij. Ik ga voor de schitterende uitstraling, het geweldige scherm (468 ppi) en de stereo-speakers van de HTC One.

Bewerkt (21 mei 2013 14:01)
Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1429
  • Reputatie 70
  • 15 maart 2013
  • 08:33

Ik moet nog een klein jaartje met mijn S2 doen, maar tegen die tijd zal de S4 een waarschijnlijke kandidaat zijn (maar je weet natuurlijk nooit wat er in die tussentijd nog op de markt komt, dus dat kan nog veranderen). Wel zal de prijs dan ondertussen behoorlijk gezakt moeten zijn, want ik vind het nogal een bedrag! Dat “plastic” vind ik juist erg fijn in gebruik: het voelt stroef aan en glipt daardoor niet snel uit je handen, het glanst mooi en wordt in gebruik niet doffer, en na ruim een jaar intensief gebruik zit er nog geen krasje op. Van aluminium hoor ik daarentegen van veel gebruikers dat het erg snel kleine beschadigingen laat zien. Verder vind het erg belangrijk dat ik desgewenst een grotere batterij en een sd card kan gebruiken, een van de redenen waarom ik niet voor HTC zou kiezen. Maar mooi dat er zoveel keus is en dus voor elk wat wils, zo kan iedereen de phone kiezen die het best bij zijn wensen en beurs past. Voor sommige schijnt het een statussymbool te zijn, voor mij is het een onmisbaar geworden gebruiksvoorwerp.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 948
  • Reputatie 10
  • 15 maart 2013
  • 09:19

Ach, zo heeft iedereen zijn voorkeur. Als ik ergens in oktober weer een nieuwe mag uitzoeken gaat het waarschijnlijk wel een S4 worden.

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 09:30

Ik ben er niet wakker voorgebleven en nu ik de review heb gelezen ben ik er blij om, het is sowieso maar een telefoon en ga daar echt niet wakker voor blijven liever uitgerust op me werk dan daar gaar zitten alleen voor een telefoon.

Het design is zoals ik verwachte weer teleur stellend voor mij ze hebben gewoon de s3 uitgerekt of de note kleiner geslagen, samsung kijk eens naar de concurrenten en doe iets aan je design ontsla die persoon en huur een team in.
Features: De Swiftkey namaak eigenlijk niet nodig kijk scheelt misschien een app maar of het zo goed zou werken is nog de vraag, air view een beetje met je vinger boven je telefoon hangen lijkt me helemaal niks en zal je misschien aan begin veel gebruiken om te showen daarna niet meer

Health: Is ook maar iets wat je wil gebruiken en zal ook echt door weinig mensen in gebruik worden genomen, net een paar die buiten hardlopen maar meer ook niet.
Dual foto: Is denk ik ook niet wat je echt veel gaat gebruiken, de front camera is sowieso altijd veel slechter dus moet je wel heel goed licht staan zodat je mooie foto kan samen voegen.
Schermen delen: Ja scherm delen op je telefoon kan me niet echt bedenken waarom je dat wil

Nee voor mij is het weer een dikke teleur stelling en ben blij dat ik gewoon lekker ben gaan slapen en het nu gelezen heb, als de xperia z er niet was had ik een hele simpele keuze kunnen maken was het direct de htc one geworden.

Maar goed kan ik hier wel allemaal negatieve reacties op gaan krijgen maar is mijn mening, misschien een tip voor de ts maak een poll boven aan.

Liquid_Li0n

Liquid_Li0n

• Lid sinds 22 november 2011
  • Berichten 715
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 09:34

ik word nu met alles wat te bekijken en te lezen meer en meer benieuwd naar de X phone van Motorola en ook naar de Note III.
Vond de Note II ook altijd specialer dan de SIII met dat pennetje en groter scherm.

Huidig: Galaxy Note 3 SM-N9005 4.4.2 NE2 rooted stock with KNOX 0x0
Tablet: ASUS Transformer TF300T + dock
Backup: Alcatel OneTouch 918 rooted
Verkocht: Galaxy S2 en Galaxy Note II

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 15 maart 2013
  • 09:37

als ze een flinke studente korting op de s4 doen kan ik hem misschien kopen, ik vind 100 uur werken voor een telefoon die een jaar later verouderd is zondeik ga wel proberen dan een nexus 4 via werk aan te schaffen (collega's uit Duitsland en btw terug vragen)

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 13:17

@ Tucker
Wat je zegt over de materialen klopt wel. Het “plastic” voelt gewoon echt stevig aan en is in veel gevallen sterker dan aluminium/metaal. Het is toch vaak bij metalen dat er dan deuken in komen en dat is gewoon niet meer te herstellen zonder te vernieuwen.

Het tweede punt wat je aanhaalt over het doffer worden en krassen, klopt wel voor de SII. Voor de SIII is dit wel een ander verhaal. Na een klein jaar heeft mijn scherm toch wel redelijk wat kleine krasjes (al moet je er wel echt gericht op zoeken wil je het zien). De achterkant is wel een stuk doffer geworden en heeft veel zichtbare krassen. Dit terwijl ik de telefoon altijd in mijn broekzak heb zonder iets anders erbij.

MurtnR

MurtnR

• Lid sinds 02 februari 2012
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 14:00

Ik heb de presentatie live gevolgd en ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik er nog niet uit ben over wat voor toestel ik ga halen. Ik heb nu een Samsung Galaxy S3 (8 maand oud, los toestel) & wil stiekem wel iets nieuws.

De features van de S4 gaan hoogstwaarschijnlijk ook wel naar de S3 komen. Tevens is het disign bijna het zelfde. Ik had liever een S2 achtig disign maar dan met de grootte van de 5" gezien. Jammer maar oké. Wat ik tevens een groot plus punt blijf vinden is het uitbreidbaar geheugen & de verwisselbare accu.

Hoe dan ook, de concurenten: HTC One, erg vet. Leuk homescreen, goed disign echter geen micro usb aansluiting & geen verwisselbare accu. Dit stelt me teleur & is voor mij genoeg reden dit toestel niet aan te schaffen.

Vervolgens heb je nog de Xperia Z, Heel leuk toestel. Echt geweldig, alleen weer geen verwisselbare accu, wat je er voor terug krijgt is een waterdicht toestel wat ik wel erg vet vind.

Al met al, ben ik er nog niet uit wat voor toestel ik haal. Ik denk dat ik wacht op een xphone van motorola/google of de Note III

Bewerkt (21 mei 2013 14:02)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 15 maart 2013
  • 14:21

Een wat vierkanter ontwerp a lá S2 had me beter geleken.
Zoals die speculatie renders van een poosje terug.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2013
  • 14:58

MurtnR;390616
Ik heb de presentatie live gevolgd en ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik er nog niet uit ben over wat voor toestel ik ga halen. Ik heb nu een Samsung Galaxy S3 (8 maand oud, los toestel) & wil stiekem wel iets nieuws.

De features van de S4 gaan hoogstwaarschijnlijk ook wel naar de S3 komen. Tevens is het disign bijna het zelfde. Ik had liever een S2 achtig disign maar dan met de grootte van de 5" gezien. Jammer maar oké. Wat ik tevens een groot plus punt blijf vinden is het uitbreidbaar geheugen & de verwisselbare accu.

Hoe dan ook, de concurenten: HTC One, erg vet. Leuk homescreen, goed disign echter geen micro usb aansluiting & geen verwisselbare accu. Dit stelt me teleur & is voor mij genoeg reden dit toestel niet aan te schaffen.

Vervolgens heb je nog de Xperia Z, Heel leuk toestel. Echt geweldig, alleen weer geen verwisselbare accu, wat je er voor terug krijgt is een waterdicht toestel wat ik wel erg vet vind.

Al met al, ben ik er nog niet uit wat voor toestel ik haal. Ik denk dat ik wacht op een xphone van motorola/google of de Note III

Elke telefoon heeft micro usb aansluiting dit is verplicht al een tijdje, ik denk dat je micro sd slot bedoeld voor geheugen kaartje.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren