Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

edewaele

edewaele

• Lid sinds 21 december 2013
  • Berichten 152
  • Reputatie 0
  • 18 september 2016
  • 17:40

Geachte forum leden Ik heb problemen met mijn samsung galaxy s3 GPS als ik hem opstart met bv  google maps dan blijft hij maar zoeken  en het bolletje rechts boven blijft dan  knipperen  als ik op het knopje druk van de positie dan zegt hij dat deze nog niet is bepaald En dat blijft zo maar duren . wat kan dit zijn  ?? dat heb ik ook als ik  navogatie wil gebruiken  wie kan mij helpen
e de waele

Evertjp

Evertjp

• Lid sinds 07 januari 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 07:30

Installeer 'GPS Status & Toolbox'. In menu tik 'A_GPS statusbeheer', in het volgende schermpje 'gegevens terugstellen', opnieuw menu A-GPS statusbeheer en daarna 'downloaden'. Zorg in elk geval dat je buiten staat of bij een raam.
Als dat niet werkt kun je ook in 'Instellingen' 'Locatie', de modus (tijdelijk) zetten op 'grote nauwkeurigheid'.
Nog iets: haal de achtercover eraf en draai (voorzichtig) alle 9 schroefjes vast; soms komen die vanzelf iets los na verloop van tijd. Succes!

edewaele

edewaele

• Berichten 152
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 10:42

Evertjp
Goede morgen
Ik heb de A-Gps status beheer terug gesteld maar dat heeft nu niet geholpen Maar wat ik wel heb gedaan is sensorcontole en dan geeft deze aan bij Nabijheid :"mogelijke storing ,tik voor detais"Als ik daar op tik geeft hij aan
dat de sensor mogelijk defect is  met als aanvulling Probeer de nabijheidssensor aan te raken
IK heb inmiddels gevonden dat deze links boven  aan zit. Als ik mijn hand daar achter hou dan spring hij op dichtbij
en werkt hij goed (denk ik ) Als ik mijn hand weg doe en weer  terug  dan schakelt hij  tussen  verweg en dichtbij
Dan is de sensor toch niet defect denk ik  (Ik heb de schroefjes nog niet aangedraaid)
zou het toch een los /slecht contact kunnen zijn ???
e de waele

Evertjp

Evertjp

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 10:51

Ik heb het eerder meegemaakt met een S3, dus ja, het kan zeker. Draai je een standaard ROM (origineel S3) of ben je geroot met een custom ROM? in het laatste geval: de ene ROM heeft slechtere GPS dan de andere.

edewaele

edewaele

• Berichten 152
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 11:01

Ik draai op standaard ROM dus origineel nog op de S3
zal ik eerst maar eens de schroefes aan draaien  om beter contact te hebben
Ik heb ook eens op joutobe gekeken daar zie ik ook wel filmpjes staan over GPS is dat wat je bedoeld ??
Maar als de sensor werkt dan kan deze toch niet stuk zijn  (als hij stuk zou zijn dat dan doet hij toch helemaal niets meer
,of hij kan toch ook niet half stuk zijn ??)
e de waele

Evertjp

Evertjp

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 11:25

Nee, met custom ROM's is een ander verhaal. Maar op youtube kun je ook van alles vinden, maar ik zou inderdaad nu die schroefjes aandraaien. Met een slecht contact doet 'ie het soms wel en soms niet. Ook de Locatie-instellingen tijdelijk aanpassen (zoals ik schreef) wil helpen om een 1ste fix te krijgen. Daarna weer terugzetten op 'Alleen apparaat'.

edewaele

edewaele

• Berichten 152
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 11:32

Ik zit nog  te dubben met de locatie instellingen  Als ik kijk bij instellingen zie ik bij mij staan locatieservice en er staan 3  vakjes  die je kunt aanvinken is dat wat je bedoeld  ?? 1 toegang tot mijn locatie 2 Gps-satelieten gebruiken 3 draadloze netwerken gebruiken  Waar kan ik "terugzetten op apparaat "vinden ?? ok kijk ik ergens verkeerd
e de waele

Evertjp

Evertjp

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 11:40

Ik draai al jaren op custom ROMs, dus bij mij ziet het er iets anders uit … Maar ik heb 3 keuzes: Grote nauwkeurigheid (gebruikt wifi, mobiel netwerk of bluetooth), Accubesparing en Alleen apparaat. Eerst tik je Grote nauwkeurigheid aan tot je een fix hebt en dan kun je hem weer terugzetten op 'Alleen apparaat (GPS gebruiken).

Jij zou iets in die geest moeten hebben.

edewaele

edewaele

• Berichten 152
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 12:28

Ik ga vanavond de schroefjes eens aandraaien kijken of dat effect heeft  anders misschien los doen en de contakten zuivermaken of raad je dat af
e de waele

edewaele

edewaele

• Berichten 152
  • Reputatie 0
  • 19 september 2016
  • 12:28

Ik ga vanavond de schroefjes eens aandraaien kijken of dat effect heeft  anders misschien los doen en de contakten zuivermaken of raad je dat af
e de waele

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren