Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

minibrekkers

minibrekkers

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 2271
  • Reputatie 10
  • 25 januari 2015
  • 12:40

Dag allemaal,

Mijn vrouw heeft een galaxy S3 van 6 mnd oud. Sinds enkele weken start deze regelmatig opnieuw op en bevroor soms het scherm. Daarbij voelde je af en toe trillingen (trilmotor) Ik heb toch al wel enige jaren ervaring en wat verstand van de samsung phones en ervaring leert dat een factory reset meestal het probleem oplost. In dit geval niet en heb toen via odin een schone originele stock ROM geflasht. Ook hiermee kreeg ik het probleem niet opgelost.

Daar het toestel nog maar 6 mnd oud is en i.p. onder garantie valt heb ik het toestel ter reparatie aangeboden via Telfort (daar is de telefoon gekocht) Telfort werkt met www.e-repair.nl en gisteren kregen we toestel terug met de mededeling “vloeistofschade, de telefoon is economisch danwel technisch afgekeurd” met daarbij een factuur van de onderzoekskosten. Dit zonder ook maar enige andere terugkoppeling.

Ik weet zeker dat er geen incidenten zijn geweest met water of vocht(damp) en dit lijkt mij dus zeer onwaarschijnlijk. Er is mij gezegd dat het wel kan komen door ademdamp tijdens het bellen bij lage temperaturen. Nou dat vind ik toch echt onzin. Als je zo'n toestel nou intensief dagelijks buiten gebruikt bij lage temperaturen dan had ik het geloofd maar er is incidenteel mee gebeld buiten. Het toestel is ook niet in vochtige ruimtes zoals badkamers geweest.

E-repair verwijst mij door naar telfort en ja.. telfort… het bekende verhaal…

Conclusie: telefoon kaduuk en een fijne rekening voor de onderzoekskosten.

Wie heeft ervaring met soortgelijke problemen en denkt hierbij aan een ander probleem? Ik hoor het graag!!
En is het raadzaam om naar een service center van Samsung te gaan voor een second opion??

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 25 januari 2015
  • 17:11

Dit doet mij denken aan de beruchte system server crash.
Ik heb deze hersteld via een Xposed module maar dan moet je het toestel wel geroot hebben:
http://forum.xda-developers.com/xposed/modules/samsung-kitkat-systemserver-crash-fix-t2806046
Hoe je dit probleem oplost bij een stock toestel weet ik niet. Er is wel veel over te lezen en soms helpt het opnieuw flashen en totaal resetten wel eens.

Het verhaal van vochtschade lijkt mij grote onzin. Dit verzinnen ze wel eens vaker als ze het probleem niet weten op te lossen. Vochtschade moet je ook kunnen zien. Ze moeten dit aantonen middels een foto van de aangetaste plek in de telefoon.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren