Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Timothy

Timothy

• Lid sinds 16 februari 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2014
  • 14:22

Ben ik met je eens, alleen het probleem is dat als jij door gladde banden van de weg bent geraakt en een ongeluk krijgt waardoor je voorraam stuk gaat zal de garage ook zeggen van ja maar door die slechte banden is je raam wel stuk gegaan en valt dit niet meer onder de garantie.

Ik wil dus mijn auto uitdeuken en hem als nog naar de garage brengen.
Alleen heb ik dan wel een ongeluk gehad waarbij het raam heel is gebleven en ik verder ben gaan rijden met een gedeukte auto.
En het raam later stuk is gegaan en ik de auto wil laten uitdeuken en voor het kapotte raam de garantie wil aanspreken.
Probleem is alleen dat de fabriek het zal verwijten aan het probleem dat de auto een ongeluk heeft gehad.

En dat zit mij zo dwars!

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 8 oktober 2014
  • 17:56

Het probleem met een deelreparatie is dat er geen controle op het functioneren van de volledige unit kan plaatsvinden.

Als je eerst het scherm repareert en de boel dan opstuurt is de kans groot dat Samsung (helemaal terecht overigens) constateert dat er aan gesleuteld is door niet door Samsung erkende reparateurs en zal er geen garantie verleend worden.

Wil je het andersom (dus Samsung alleen de lader laten repareren), dan voldoet de telefoon aan het eind van het reparatietraject niet aan de kwaliteitseisen die Samsung stelt (het scherm is dan immers nog steeds stuk). Op basis daarvan zal Samsung dan vermoedelijk de hele reparatie niet aannemen en zeker niet onder garantie.

De vergelijking met jouw auto is in elektronica valide: de kans is groot dat het kapotte raam toch een gevolg is van de aanrijding en daarmee niet onder garantie valt.

Samsung zal m.i. geheel terecht geen garantie verlenen op een apparaat dat schade heeft t.g.v. mechanisch misbruik (en laten vallen met schermschade als gevolg valt daar zeker onder). Maakt de klant de hele handel open, dan is de kans groot dat'ie de elektronica molt - ergo, geen garantie. Dat staat vast ook wel ergens in de garantievoorwaarden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren