Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Timothy

Timothy

  • Lid sinds 16 februari 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • #1
  • 2 oktober 2014
  • 00:00

Hallo allemaal

Ik zit even met een vraag.
Mijn vriendin heeft een samsung s3 en deze heeft ze in het verleden eens laten vallen.
Nu zit er een kleine scheur in het scherm, maar verder werkte de telefoon nog goed.
Maar na een paar maanden begon de telefoon problemen te krijgen.
1 van die problemen is het feit dat hij niet meer goed oplaad en zelf ontlaad terwijl ie aan de lader ligt.
Mnaar naar mijn idee is dat niet het geval.

Nu heb ik een 2e s3 tot mijn beschikking.
Wat nu als ik het scherm van die s3 overzet op die andere en alsnog de telefoon opstuur te garantie voor het oplaad probleem.
zullen ze dit kunnen zien als ze de telefoon gaan repareren?

psybi

psybi

  • Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • #2
  • 2 oktober 2014
  • 07:54

Je zal zo'n sticker moeten slopen als jeje scherm eruit haalt, als je dat doet vervalt je garantie.
(tenminste mijn 2 telefoons hadden zo'n stickertje op een schroefje zitten).
Ik zou het in ieder geval niet proberen

Timothy

Timothy

  • Lid sinds 16 februari 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • #3
  • 2 oktober 2014
  • 12:43

Dat zit bij deze telefoon er niet op

OnnoJ

OnnoJ

  • Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1098
  • Reputatie 10
  • #4
  • 2 oktober 2014
  • 18:46

Je hebt het hier over bedrog. Dit is volgens mij niet in overeenstemming met de forumregels!

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

copymaster

copymaster

  • Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • #5
  • 2 oktober 2014
  • 18:51

Ik noem dit fraude plegen.

Timothy

Timothy

  • Lid sinds 16 februari 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • #6
  • 2 oktober 2014
  • 19:22

Noem het zoals je het wilt.
Ik vraag hoe Samsung er over denkt.

Ik mag zelf reparatie uitvoeren.
Maar ik mag een toestel ook opsturen ter reparatie. Alleen wil ik het scherm zelf reparatie en het het oplaad probleem Door Samsung.

Ze mogen de garantie ook niet afwijzen als het probleem met het scherm niks te maken heeft met het usb/oplaad probleem. Maar dat doen ze ook. Dus bemoei jullie maar met mijn vraag ipv zoeken naar forum regel die mijn manier van werken op 1 of andere manier als fraude gezien kan worden of in strijd is met de forum regels. Dat mag Samsung doen.

En het scherm probleem heeft niks met het oplaad probleem uit te staan dus was het scherm nog heel hadden ze de telefoon ook ontvangen van ons ter reparatie. Ik wil alleen geen gezeur hebben.

Al vast bedankt voor het nemen van jullie tijd.

Groetjes

Bewerkt (2 oktober 2014 19:26)
copymaster

copymaster

  • Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • #7
  • 2 oktober 2014
  • 21:00

Bij het zelf repareren verspeel je de garantie. Of je hier nu blij mee bent of niet. Verder staat de toon die je in de reactie laat horen mij niet aan.

Bewerkt (2 oktober 2014 21:01) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
Patrick

Patrick

  • Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6176
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • #8
  • 2 oktober 2014
  • 21:32

Afgezien van het feit dat Samsung het heus wel zal zien dat er een ander scherm in het toestel zit valt dit niet onder fraude of bedrog.
Je kunt het scherm ook laten vervangen door een (erkend) bedrijf en daarna het toestel opsturen naar Samsung vanwege andere problemen. Of ze dit dan nog onder garantie repareren is een tweede, het kan bijvoorbeeld zijn dat ze de problemen gerelateerd zien aan het vervangen van het scherm.

Maar de opmerkingen over fraude/bedrog kunnen dus in dit geval achterwege worden gelaten

Timothy

Timothy

  • Lid sinds 16 februari 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • #9
  • 2 oktober 2014
  • 21:32

Dat kan kloppen, hoopte daarmee ook duidelijk signaal te maken dat jullie berichten ook zo op mij overkomen.
Voor de rest klopt je antwoord niet helemaal.

Lees dit topic maar eens: http://www.androidworld.be/forum/samsung-galaxy-note-ii/56443-hoe-vaak-kan-ik-flashen-triangle-away.html?page=1
Daarin wordt duidelijk antwoord gegevens over een software die op 0 gezet wordt zodat je nog aanspraak kan maken op je garantie.
Waarom mag dat softwarematig wel maar hardwarematig niet?

Maar nogmaals de vraag (niet bot bedoelt hoor) kan Samsung dat zien?
En zoja, hoe dan?


Bedankt voor jullie tijd en reacties.

PS om het even duidelijke te maken, ik ben hier niet om jullie te beledigen of verwijten te maken en al helemaal niet om ruzie te maken.
Vriendelijke groet.

Timelord

Timelord

  • Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2310
  • Reputatie 20
  • #10
  • 7 oktober 2014
  • 08:56

Als je hem opstuurt voor het laadprobleem, met de vermelding dat het scherm kapot is, maar dat het je daar niet om gaat, dan mag het toch geen probleem zijn ?

Ik neem aan dat een garage ook mijn voorruit zal repareren als ik daar om vraag, terwijl de banden glad zijn ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren