Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Vannisje

Vannisje

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2014
  • 16:51

Hallo,

ik heb bij verlenging van mijn abonnement in september 2012 een Samsung Galaxy S3 gekozen. Deze heeft tot nu toe ALTIJD PERFECT gewerkt. Maar sinds een paar weken krijgt ie ineens uit het niets kuren. Op sommige momenten loopt het toestel namelijk vast of gaat het enorm haperen. Dit gebeurt meestal als ik op een willekeurig moment op de HOME-knop druk, waarbij het scherm dan zwart blijft. Daarnaast herstart het toestel uit zichzelf (ook ENORM haperend) en de telefoon is daarna (wél bruikbaar, maar) helemaal van slag af. Dit komt vaak uit het niets opzetten en kan ook weer dagen duren voordat het zich weer voor doet. Verder ondervind ik geen enkele problemen met het toestel, maar dit begint toch wel enorm vervelend te worden.

Na het een en ander op te zoeken, ben ik uiteindelijk gewezen op de “EMMC Brickbug Check” app. Deze heb ik uitgevoerd en hieronder het resultaat:

Phone Model:
Samsung GT-I9300

SGS3 Sudden Death?
Yes. Insane chip.

Ik neem aan dat ik hier uit de conclusie kan trekken dat ik dus last heb van de zogenaamde “sudden death” van Samsung, waar zoveel over gesproken wordt? Ik ben maar een leek op het gebied van trouble shooting, maar ik vroeg me af wat de mogelijkheden hierin voor mij zijn? Is het mogelijk om mijn toestel op te sturen ter reparatie naar Vodafone? En zo ja, hoe en wat dan? Of is het de bedoeling dat ik het toestel op stuur naar Samsung? Ik ben zat mensen tegen gekomen op internet met hetzelfde probleem, maar ik ben toch erg benieuwd waar het probleem nou vandaan komt. En waarom ik er in die twee jaar tijd nooit eerder last van heb gehad en nu ineens regelmatig? Ik weet het niet zeker, maar het probleem lijkt zich pas voor te doen sinds de laatste grote firmware update van Samsung.

Op het hulp forum van Vodafone werd ik gewezen op een Samsung Service Punt, die dan mijn drivers kunnen “flashen” en dat zou het probleem verhelpen. Maar ik heb geen idee hoe die service punten in elkaar steken en wat er dan precies wordt gedaan. Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn met dit probleem op dit forum en hoe jullie het verholpen hebben. Ik mag tussen deze maand en september mijn abonnement weer verlengen. Maar ik zou graag dit toestel in goede staat aan mijn zus willen doorgeven. Zoals ik al zei mankeert het toestel verder niks en is het ook op geen enkele manier beschadigd, dus zou ik graag dit probleem willen oplossen.

Alvast enorm bedankt voor jullie reactie, alle hulp is welkom!

Met vriendelijke groet,

Jack.

pensador

pensador

• Lid sinds 26 augustus 2010
  • Berichten 1045
  • Reputatie 30
  • 6 mei 2014
  • 17:37

Ten eerste. Erg vervelend voor je! Voordat je het toestel gaat opsturen of gaat een service punt gaat of al allemaal conclusies gaat trekken.
De eerste logische stap als je het mij vraagt zou het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Je bent dan al je instellingen en gebruikersapps kwijt. Dus deze zal je eerst even moeten backuppen. Zoek even op hoe dit allemaal moet als je hier niet bekend mee bent. Als dus je hele telefoon hebt gewist kun je daarna al veel meer zeggen. Misschien is het probleem dan weg. Of niet. Maar dan weet je in ieder geval dat je het misschien verder moet zoeken dan alleen de software.
Succes!

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 6 mei 2014
  • 17:52

De Sudden Death heb je geen last van want dan is je toestel wat het zegt: Death. En jouw toestel kan daar niet meer van ontwaken. Dus dat heb je niet. Bovendien is die bug in latere firmware versies opgelost.
Doe wat pensador zegt: een factory reset. Helaas moet je dan wel weer alles opnieuw installeren maar met een goede backup moet dat niet teveel moeite kosten.

Vannisje

Vannisje

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2014
  • 15:58

Ik heb inmiddels mijn teledoon gereset. Hoewel bij opstarten ie automatisch de meerderheid van mijn apps ging herinstalleren (heb ik dan wel de goede reset gedaan?) mn foto's en alles was weg.. En inloggegevens.. Maar vanaf het moment dat ik inlogde met mn Google account ging ie alles weer terughalen.. Nu heb ik ineens uit het niets allerlei gekleurde strepen in mn beeld.. Ik zou bijna zweren dat de houdbaarheidsdatum van mn telefoon verstreken is hehe. Het is misschien te vroeg om te zeggen of die voorgaande crash opgelost is.. Want die kwam voorheen ook maar eens in de zoveel tijd voor. Bedankt voor jullie reacties!

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2306
  • Reputatie 70
  • 7 mei 2014
  • 18:10

Dat die apps terugkomen komt omdat jij dat zo ingesteld hebt in je Google account. Dat is een van de dingen die ik altijd onmiddellijk uitschakel. Die gekleurde strepen zegt mij niets. Is er toch wat hardwarematigs aan de hand?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren