Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

gwbuiter

gwbuiter

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 27 april 2014
  • 19:07

Hallo,

Mijn Samsung Galaxy S3 i9305 trekt echt razendsnel de batterij leeg. dat is vooral na installatie van de laatste update 4.3 gekomen.
Zijn er meerdere die hier problemen mee hebben? Soms is hij na een halve dag al weer leeg, en dan doe ik niet eens veel bijzonders met het toestel. Een paar keer het toestel helemaal herstellen na de factory settings heeft niets geholpen..

Daarbij is het een branded (T-Mobile (locked?) toestel, met naast allerlei ongevraagde/onzinnige apps van Samsung (waar doorgaans niemand op zit te wachten),ook nog eens allelei extra's van tmobile zelf wat standaard is “meegebakken” in deze stock rom.

Nu wil ik dus het liefst alle onzinnige apps er vanaf halen, maar daarvoor moet het toestel dus geroot zijn. Misschien beter nog, gewoon een compleet andere Custom Rom erop installeren. Wie heeft hier al ervaring mee, en wat (als het mogelijk is) is een goede custom rom voor dit toestel? en….mocht het niet bevallen, kan ik dan eventueel wel weer terug naar de stock rom zonder problemen?

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 27 april 2014
  • 21:24

Op Sammobile.com kun je de laatste stock rom voor de S3 halen. Neem dan de PHN versie (I9300XXUGNA5_I9300PHNGMK1_PHN). Deze kun je flashen met Odin (mijn voorkeur gaat uit naar versie 3.04). Hiermee ben je in ieder geval de T-Mobile bloatware kwijt.
Daarna zou je kunnen rooten en zelf Samsung bloatware kunnen verwijderen. Zonder te rooten is het ook al mogelijk om heel veel Samsung apps uit te schakelen.
Je zou een Custom rom kunnen installeren maar meestal zit hier sommige bloatware nog in en moet je zelf toch nog aan de slag om deze te verwijderen of uit te schakelen.
Voor al deze handelingen zijn in dit forum vele handleidingen te vinden.

Afgezien van dit alles is het natuurlijk niet normaal dat je batterij in een halve dag leeg is. Dan is er iets aan de hand met het gebruik van bepaalde apps. Dat kan ook allemaal uitgezocht worden maar als je toch al eerst van die T-Mobile crap af wilt doe dat dan eerst maar.

Bewerkt (27 april 2014 21:25)
gwbuiter

gwbuiter

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 28 april 2014
  • 11:32

Dank je wel voor je reactie Johan, maar de link met de firmware waar je naar refereert is inderdaad voor de S3 i9300. Ik heb de S3 i9305. Deze schijnt naast dat deze 2 ipv 1GB ram heeft toch nog enigszins te verschillen van de “normale” S3. dus ik denk niet dat het verstandig is dat ik deze rom erop zet.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 28 april 2014
  • 13:19

Hmmm… inderdaad, beter niet doen. Ik had dat typenr. even over het hoofd gezien. Op Sammobile zie ik voor jou alleen een T-Mobile rom. Je zou een rom van een ander land kunnen nemen maar dan moet je wel weten of daar wel of niet andere bloatware in zit.
Misschien kun je op XDA iets vinden? Of zit hier iets tussen? http://www.droidviews.com/best-custom-roms-galaxy-s3-gt-i9305-lte/

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren