Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Kimmie90

Kimmie90

• Lid sinds 09 april 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 11:41

Hallo!

Sinds vandaag heb ik een nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S3) en ik wil graag mijn gesprekken overzetten van Whatsapp van mijn oude telefoon (Samsung S2). Nu heb ik een nieuwe simkaart (andere provider), maar nog wel hetzelfde nummer. Ik heb begrepen dat je dan 2 bestanden op een SDkaart moet zetten (msgtore.db.crypt en nog een met een recente datum, dit laatste is die van gisteren). Wanneer ik nu Whatsapp installeer zegt hij inderdaad een backup te hebben gevonden. Wanneer ik deze wil herstellen zegt hij dat er 36 gesprekken zijn herstelt. Echter, zie ik alleen 6 lege groepsgesprekken? Kan iemand mij helpen of zeggen wat ik verkeerd doe?

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 9 april 2014
  • 12:35

Hoi Kimmie,

Je zou alleen al genoeg moeten hebben aan het msgstore.db.crypt5 bestand. Wanneer je deze in je whatsapp map in de submap Databases zet en je installeert whatsapp dan zou je de gespsrekken weer op je nieuwe toestel moeten krijgen.
Als je twijfelt….er staan ook nog een x aantal backup crypt bestanden op je oude toestel op dezelfde plaats als waar ook die msgstore.db.crypt5 staat….zet ze allemaal op je nieuwe toestel.
Je kunt in whatsapp bij instellingen / gespreksinstellingen ook een backup maken van al je gesprekken op je oude toestel. Hij maakt dan een nieuw msgstore.db.crypt5 bestand aan met daarin alles wat er aan berichten op je oude toestel staat.
Probeer dat eens en zet dan dat bestand op je nieuwe telefoon.

Samsung Galaxy S8+

Kimmie90

Kimmie90

• Lid sinds 09 april 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 23:00

Dankjewel voor je antwoord!
Helaas is het nog steeds niet gelukt. Ik heb geprobeerd om alleen het msgstore.db.crypt5 bestand in Databases te zetten. Vervolgens ‘herstelt’ hij weer alle gesprekken, maar krijg ik weer alleen lege groepsgesprekken te zien. Daarna heb ik alle back crypt bestanden op mijn nieuwe toestel gezet (weer in Databases), alleen tevergeefs weer hetzelfde verhaal. Ik snap nog steeds niet hoe dat kan. Het waren verder geen oude bestanden, want ik heb de avond voor mijn nieuwe abonnement in zou gaan nog een back-up gemaakt op mijn oude toestel.

annoklar

annoklar

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 15 april 2014
  • 16:06

Je hoort je hele Whatsapp map over te zetten in de root van je telefoon. Daarna Whatsapp installeren. Je krijgt vervolgens de vraag of je de backup terug wilt zetten.

Succes!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren