Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

SstennizZ

SstennizZ

• Lid sinds 19 oktober 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 8 april 2014
  • 09:11

Zijn er hier mensen die het voor elkaar hebben gekregen om hun S3 4G te downgraden naar 4.1.2?
Ik heb helaas mijn toestel geupdate naar 4.3, maar ben er een beetje klaar mee.. Werkt allemaal prachtig mooi, maar het is een mobiele telefoon en het loopt toch verrotte lastig met die haspel aan me broek om hem aan de stroom te kunnen laten. Ik doe nu gemiddeld 8 uur met de batterij, waar ik op 4.1.2 nog gewoon anderhalve dag deed.
Nu ben ik gister al even aan het vechten geweest met KNOX, maarehh dat ging niet helemaal lekker. Ik was eigenlijk niet van plan om naar custom roms te gaan, omdat 4.1.2 me zo goed beviel. Dus is het nou nog mogelijk om terug te gaan of zit ik vast aan 4.3 of custom?
Vind het erg jammer, want vind de S3 nog steeds het fijnste toestel wat ik tot nu toe gehad heb, maar ben bijna geneigd om hem aan de kant te flikkeren en toch maar voor de S4 ofzo te gaan.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2304
  • Reputatie 70
  • 8 april 2014
  • 12:04

Met Odin kun je altijd weer terug naar 4.1.2. Die rom kun je vast wel vinden bij Sammobile.com en er zijn vele howto's hoe je terug kunt naar Stock rom. KNOX moet je niet aankomen tenzij je wegens zakelijk gebruik een beveiligde omgeving wilt op je toestel.
Beter kun je je afvragen waarom je toestel veel vermogen neemt. Mijn S3 gaat met gemak een paar dagen mee. Bij weinig gebruik soms wel een week.
Probeer er eerst eens achter te komen welke apps op de achtergrond blijven draaien en batterij verbruiken. Doe desnoods een factory reset.
Wil je echt het onderste uit de kan dan zul je moeten gaan rooten en/of custom rom en dan bijvoorbeeld alle Samsung bloatware en de voor jou overbodige processen verwijderen/stoppen etc.

SstennizZ

SstennizZ

• Lid sinds 19 oktober 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 8 april 2014
  • 12:29

Terug naar 4.1.2 met odin werkt juist niet.. Dat voorkomt KNOX, aangezien dat in de bootloader verwerkt zit… Ik denk dat je in de war bent met de KNOX app nu..
Ik ben inmiddels al een paar weken bezig met testen wat er nou voor het verbruik zorgt, maar kom elke keer tot dezelfde conclusie als de mannen op XDA. Het is de software zelf die voor het hoge verbruik zorgt en ik vertik het om mijn “smart”phone als veredelde pressepapier te gebuiken. Het is een smartphone, dus dan moet je hem ook gewoon de hele dag kunnen gebruiken ook.
Enige wat ik nu nog niet geprobeerd heb is weer compleet wipen/factory reset. Heb hier altijd een hekel aan omdat het zo veel werk is om alles dan weer terug er op te krijgen zonder root.

Bewerkt (8 april 2014 12:29)
Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4100
  • Reputatie 140
  • 8 april 2014
  • 16:18

de app helium kan je gebruiken om te backuppen zonder root.

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2304
  • Reputatie 70
  • 8 april 2014
  • 16:51

@SstennizZ: ik was inderdaad even in de war. Dat komt omdat ik veel bezig ben met de S3 en de S4 en nog een paar andere toestellen. Ik haal dan wel eens wat door elkaar. Sorry. Je kunt inderdaad niet terug maar waarom zou je? De S3 draait, althans bij mij en bij vele anderen, prima op de 4.3 versie.
Soms kan het nodig zijn, al helemaal bij ingrijpende nieuwe versies, een factory reset uit te voeren om een toestel weer lekker te laten lopen. Ook kan het helemaal geen kwaad om ongebruikte bloatware uit te schakelen. Kleine moeite, groot plezier.
Maar volgens mij heb jij je mening al gevormd. Het is ook maar net welke mannen op XDA je volgt (of wilt volgen). Ik volg liever de mannen met oplossingen.
Dus als je het toestel aan de kant gaat flikkeren doe dat dan mijn kant op. Ik kan mij er wel mee redden.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren