Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 9 december 2013
  • 21:24

Omdat ik steeds meer gegevens op mijn S3 heb staan dacht ik dat het simpel was om de S3 na diefstal te traceren en de gegevens op afstand te wissen, maar schijnbaar is het toch niet zo eenvoudig want ik kan daar nog nauwelijks iets over vinden.

Nu heeft de app Lookout een betaalde Premium versie Missing Device war dit mogelijk schijnt te zijn en schijnbaar moet zoiets sinds kort ook met Android (Google) Device Manager mogelijk zijn.

Heeft iemand hier al ervaring mee en zo ja, hoe verwijder je de gegevens nu op afstand als de S3 is gestolen, kan dat dan via het Internet en zo ja, hoe?

Samsung Galaxy S7

Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 948
  • Reputatie 10
  • 10 december 2013
  • 09:42

Lookout werkt prima, je hoeft geen abonnement te betalen voor die service. Installeren, accountje aanmaken via je pc op lookout.com en testen maar. Als je het niks vindt kun je de app altijd weer verwijderen, je moet wel lookout “administrator” rechten geven op je foon.

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

Hubert

Hubert

• Lid sinds 05 november 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 10 december 2013
  • 10:10

Ik heb Android Device Manager getest en ik moet zeggen hij vindt mijn toestel (daarnet nauwkeurig tot op 16 meter) en laat deze ook afgaan. Wissen heb ik niet geprobeerd
Hoe: op je toestel heb je de app ‘Google instellingen’. Hier selecteer je Android Apparaatbeheer en dan kun je ‘locatie op afstand bepalen’ en ‘vergrendelen en terugzetten naar fabrieksinstellingen op afstand’ aanvinken.
Via het internet kun je dan via Android Device Manager (https://www.google.com/android/devicemanager) jouw toestel lokaliseren en meer indien nodig (wat hopelijk nooit nodig zal zijn). Er moet wel een dataverbinding zijn.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 10 december 2013
  • 10:51

Ik heb laatst mijn toestel een ‘factory reset’ gegeven middels de Device Manager. Werkte uitstekend! Factory reset was uitgevoerd en de hele interne SD was ook leeg gemaakt. Echt helemaal leeg-leeg, en staat alleen nog een kale ROM op. Let er wel op dat je ook een wachtwoord of PIN op je toestel hebt zodat de eventuele vinder/dief niet deze beveiligingen kan uitschakelen voordat jij de tijd gehad hebt de wipe uit te voeren.
Zorg er ook voor dat er op je lockscreen een alternatief nummer staat waar een eerlijke vinder je op kan bereiken. (Instellingen-beveiliging-eigenaarsgegevens)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 10 december 2013
  • 12:28

Klinkt goed maar kan helaas Device Manager en ook de app Google Instellingen niet vinden op mijn S3.

Gebruik op dit moment Android versie 4.1.2 - I9300CEELL1, Kernelversie 3.0.31 - 1160235

Samsung Galaxy S7

coenox

coenox

• Lid sinds 12 september 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 10 december 2013
  • 12:40

Zoek niet op je S3, kijk op je pc: https://www.google.com/android/devicemanager Ik hoefde op mijn toestel niets aan te passen.

Bewerkt (10 december 2013 12:41)
roylievers

roylievers

• Lid sinds 25 oktober 2012
  • Berichten 92
  • Reputatie 0
  • 10 december 2013
  • 13:09

En Samsung DIVE??

Ik ging er van uit dat dat goed werkt.
Of heb ik dat mis?

Roy

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 10 december 2013
  • 14:31

coenox
Zoek niet op je S3, kijk op je pc: https://www.google.com/android/devicemanager Ik hoefde op mijn toestel niets aan te passen.

Tja, zo simpel kan het zijn en het functioneert uitstekenden natuurlijk bedankt.

Samsung Galaxy S7

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 10 december 2013
  • 14:50

Sander_M

Zorg er ook voor dat er op je lockscreen een alternatief nummer staat waar een eerlijke vinder je op kan bereiken. (Instellingen-beveiliging-eigenaarsgegevens)

Wat ik even niet kan vinden is de Eigenaarsgegevens om een alternatief telefoonnummer op de locksreen te plaatsen.

Via Instellingen - Beveiliging zie ik geen optie Eigenaarsgegevens.

Verder zie ik wel onder Instellingen - Beveiliging de optie Apparaatbeheerders waarin ik de optie Android Apparaatbeheer kan aanvinken.
Het aanvinken van deze optie activeert dat Google Play de bewerkingen Alle gegevens wissen - Wachtwoord schermvergrendeling wijzigen en Scherm vergrendelen kan uitvoeren.

Is deze handeling nu eveneens noodzakelijk om de eerder genoemde d.m.v. Google Device Manager aanbevolen actie uit te voeren of heb ik het nu weer over heel iets anders?

Ga het binnenkort ook even testen moet alleen nog even uitzoeken of ik van alles en backup heb om daarna weer alles terug te zetten.

Samsung Galaxy S7

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1428
  • Reputatie 70
  • 10 december 2013
  • 15:00

Ik heb mijn lock screen uitgeschakeld en apps, mappen en instellingen waar een ander niets mee te maken heeft voorzien van een pincode. Ik heb voor een eventuele eerlijke vinder een simpele text widget met mijn naam en het verzoek een telefoonnummer te bellen indien gevonden op een leeg scherm geplaatst.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren