Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

stefank6n2

stefank6n2

• Lid sinds 18 december 2012
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2013
  • 18:14

Heey hallo,

ik heb sinds een paar dagen de s3 4g i9305, nou had ik de vraag heeft iemand al ervaringen met het rooten van dit toestel? Ook heb ik gelezen dat je de imei, met de verkeerde handelingen kan verwijderen en dat de hele brut niet meer werkt.

nou heb ik al wel gelezen over efs back-up'en, hoe gaat dit in zijn werk? en heb je dan de imei enzovoort veiliggesteld voor als die wel weg is?

Sorry ben nog een beetje een n00b met het oog op de s3, met de s2 was het niet zo heel moeilijk haha.

graag hoor ik van iemand die mij hiermee kan helpen, of meer weet.

mvg. Stefan Koning

duiv

duiv

• Lid sinds 15 april 2012
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2013
  • 21:28

Ja verdomme ik heb de bovenstaande root uit het forum uitgevoers en ik heb geen simcard herkenning meer. Toestel werkt wel maar vraagt niet om code en kan niet meer bellen en geen 3g meer. iemand een oplossing?

Edit: ja gelukkig opgelost via xda forum. een gewone galxy 3 is dus geen galaxy 3 4g.

Recovering IMEI And Data Connection After Flashing WRONG Root Package Intended For I9300:
Make sure you have Samsung Kies or the Samsung USB Driver installed on your PC.
Download and Extract: Odin3 3.04.zip - 457.11 KB to your PC if you don't already have it.
Download and Extract: Param_Bin_I9305.zip - 612.14 KB to your PC.
With your Phone Switched Off, press and hold: ‘VOL DN’ + ‘HOME’ + ‘POWER’ to enter Download Mode.
Connect your phone to your PC via USB Cable and start Odin.
Check your phone is connected by seeing if a COM Port in a Blue box is present under ID:COM.
Press the ‘PDA’ Button and select the ‘Param_Bin_I9305.tar.md5’ file you extracted from the Zip Archive earlier.
Press the ‘Start’ Button and wait for it to finish flashing. If successful, you will see a Green Box with ‘PASS!’.
Wait for your phone to reboot then go to your Dialer and press: *#06#. You should now see your IMEI and your Data Connection will be back.

Dit werkte dus gelukkig voor mij.

Hier kan je de versies voor alle 9300 en 9305 downloaden om te rooten. De N versie van de 9305 is volgens mij alleen in Zweden en de ST versie staat denk ik voor een stockrom versie?
http://autoroot.chainfire.eu/
Voor de rest kan je dit gewoon met Odin flashen op de gebruikelijke manier. success ermee.

Bewerkt (15 oktober 2013 23:04)
stefank6n2

stefank6n2

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 17 oktober 2013
  • 10:23

Maar dit is de meest veilige manier? En hoe kan je evt je efs files backuppen? Want dit lijkt me wel verstandig met oog op dat het fout kan gaan.

Via odin moet je wel v3.xx hebben zeker? Want lijkt me niet dat het goed gaat v1.85?

duiv

duiv

• Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 19 oktober 2013
  • 20:46

Ja je moet wel een versie 3.xx van odin gebruiken. Bij mij kwam gelukkig na het verkeerde rooten via het XDA forum mijn IMEI weer terug. Ik zat wel even te trillen dacht eerst dat ik mijn gloednieuwe mobiel alleen nog als tablet kon gebruiken.
Houd er in elk geval rekening mee dat als ze over alle modellen van de s3 spreken ze dus niet de 9305 bedoelen. Zoek voor te rooten dus specifiek op je type nummer op deze pagina:
http://autoroot.chainfire.eu/

Ik ga het zo instaleren zal daarna posten of gelukt is.

Ja is gelukt ,,,,Alles werkt vua de Chainfire site een package met odin en als je op forum naast download drukt word je via het xda forum stap voor stap erdoor geleid. Binnen 1 minuut was mijn toestel geroot.

Bewerkt (19 oktober 2013 21:02)
stefank6n2

stefank6n2

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2013
  • 00:11

Okee dus imei enz. voor is allemaal goed gegaan, nog steeds verbinding haha? ben gewoon zo benauwd dat ik hem, kapot maak maar goed. Als je zegt dat het via deze weg goed gaat, dan ga ik dat straks ff proberen. dus odin 3.xx is een aanraader?

duiv

duiv

• Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 2 november 2013
  • 18:08

Bij mij is keurig gelukt geen enkel probleem. Ik heb voornamelijk gedaan om een adblock te instaleren. Echt waar wat een hoop onzin die reclames in apps en op websites. Ik snap dat dit het verdienmodel is van Google maar dan niet aan mij,

Mr_Robert75

Mr_Robert75

• Lid sinds 22 april 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 april 2014
  • 19:31

<ID:0/007> RQT_CLOSE !!
<ID:0/007> RES OK !!
<ID:0/007> Removed!!
<ID:0/007> Remain Port …. 0
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)

Ik heb mijn telefoon, een s3-i9305, geroot via Odin en dat is gelukt, alleen de telefoon start niet op. iemand een oplossing?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren