Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pipodekloon66

pipodekloon66

• Lid sinds 10 oktober 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2013
  • 22:49

Ik heb een Samsung Galaxy S3. Daar heb ik het moederbord van vervangen. Het oude moederbord doet het nog wel, alleen het geluid doet het niet(waterschade).
Het nieuwe moederboard heeft het imei nummer 004999010640000.
Is het mogelijk om het imei nummer over te zetten van het oude naar het nieuwe moederbord?
Zo ja, hoe?

Bewerkt (5 oktober 2013 22:54)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5990
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 6 oktober 2013
  • 01:06

Waarom zou je dat willen?

Ik zou trouwens niet je IMEI op internet publiceren. Dat is een uniek nummer voor jouw toestel en kan potentieel misbruik van worden gemaakt.

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 6 oktober 2013
  • 11:01

Ook al wil en kun je dat, het mag niet.
Het IMEI-nummer is het unieke nummer dat bij een toestel hoort, net zoiets als jouw vingerafdruk.
Er zijn landen waar een gestolen toestel geblokkeerd wordt aan de hand van het IMEI-nummer, dit nummer veranderen is dus niet toegestaan.

De IMEI die je nu doorgeeft is overigens een generieke IMEI, hoe kom je aan dat moederbord?

Bewerkt (6 oktober 2013 11:27)
pipodekloon66

pipodekloon66

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2013
  • 13:31

nanders
Waarom zou je dat willen?

Ik zou trouwens niet je IMEI op internet publiceren. Dat is een uniek nummer voor jouw toestel en kan potentieel misbruik van worden gemaakt.

omdat ik niet kan bellen.

pipodekloon66

pipodekloon66

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2013
  • 13:47

pklijzing
Ook al wil en kun je dat, het mag niet.
Het IMEI-nummer is het unieke nummer dat bij een toestel hoort, net zoiets als jouw vingerafdruk.
Er zijn landen waar een gestolen toestel geblokkeerd wordt aan de hand van het IMEI-nummer, dit nummer veranderen is dus niet toegestaan.

De IMEI die je nu doorgeeft is overigens een generieke IMEI, hoe kom je aan dat moederbord?

Ja ik weet dat het een generieke IMEI is. Mijn telefoon was kapot , daarom heb ik het moederbord vervangen. Waarom mag ik het niet zelf repareren?
Dus als ik jou begrijp kan ik het beter allemaal weggooien en een nieuwe kopen? Of door Samsung laten repareren, maar dat is de zelfde prijs als een nieuwe S3.
Ik vraag of het kan, maar daar krijg ik geen antwoord op. Wel wil je weten waar ik het vandaan heb…
Ik kan je vertellen dat 't niks illegaal is….
Mensen mogen trouwens ook niet door rood lopen/rijden…..

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 6 oktober 2013
  • 13:54

pipodekloon66
Ja ik weet dat het een generieke IMEI is. Mijn telefoon was kapot , daarom heb ik het moederbord vervangen. Waarom mag ik het niet zelf repareren?
Dus als ik jou begrijp kan ik het beter allemaal weggooien en een nieuwe kopen? Of door Samsung laten repareren, maar dat is de zelfde prijs als een nieuwe S3.
Ik vraag of het kan, maar daar krijg ik geen antwoord op. Wel wil je weten waar ik het vandaan heb…
Het antwoord is ja het kan waar dan vanzelf de volgende vragen komen: waarom en hoe kom je aan dat moederbord aangezien je normaal gesproken geen IMEI hoeft te veranderen als je een nieuw moederbord plaatst.
Je neemt dan tenslotte de IMEI van het nieuwe moederbord. Maar die van jou heeft een generiek nummer dus komt daar weer de vraag hoe je daaraan komt.
Allemaal legitieme vragen aangezien wij willen uitsluiten dat er illegale handelingen worden uitgevoerd en er via Androidworld support op wordt gegeven.

pipodekloon66

pipodekloon66

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 oktober 2013
  • 15:01

pklijzing
pipodekloon66
Het antwoord is ja het kan waar dan vanzelf de volgende vragen komen: waarom en hoe kom je aan dat moederbord aangezien je normaal gesproken geen IMEI hoeft te veranderen als je een nieuw moederbord plaatst.
Je neemt dan tenslotte de IMEI van het nieuwe moederbord. Maar die van jou heeft een generiek nummer dus komt daar weer de vraag hoe je daaraan komt.
Allemaal legitieme vragen aangezien wij willen uitsluiten dat er illegale handelingen worden uitgevoerd en er via Androidworld support op wordt gegeven.

Ik heb het moederbord overgenomen van iemand waarvan het display kapot was. Diegene is door het flashen ook het IMEI nummer kwijt geraakt (wat nu 004999010640000 is geworden)

skynet2000

skynet2000

• Lid sinds 14 juni 2011
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2013
  • 14:16

Zie hier op dit forum hoe je soms je originele IMEI van dat moederbord terug tekrijg staat hier enkel topic hier over. voor de rest IMEI over zetten is illegaal dus daar zou ik je handen niet aan branden als ik jou was.

Bewerkt (7 oktober 2013 14:17)
Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 7 oktober 2013
  • 14:30

Probeer eens de modem te flashen in cwm. Dan heb je waarschijnlijk al een Nederlandse IMEI.

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

ricksIII

ricksIII

• Lid sinds 20 augustus 2012
  • Berichten 862
  • Reputatie 60
  • 7 oktober 2013
  • 22:19

Probeer een nieuwe ROM te flash en met de nieuwste modem.
Maar zoals hier boven al gemeld is, IMEI nr overzetten is illegaal!

Bewerkt (7 oktober 2013 22:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren